GP2 er meget bedre end F1
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 16-07-06 13:38

Jadav!

Er jeg den eneste der keder mig ved at se F1????

Lad mig gætte, M. Schumacher vinder i dag.

Han vinder desværre sikkert også mesterskabet. /-:

Jeg mener at GP2 er meget mere spændende fordi bilerne er "nogenlunde" ens,
her kommer det an på kørerne, det er ikke den samme der vinder hver gang,
løbet i dag var spændende (Kl. 10:00).

Der er alt for mange penge ved for få teams, og alt for få penge ved de
andre teams.

Ja ja, ingen regler uden undtagelser, Toyota har mange penge men, de flopper
meget (c:

Mvh.
Hans Nikolajsen

Fra : Andreas Jensen

Dato : 16-07-06 14:39

> Ja ja, ingen regler uden undtagelser, Toyota har mange penge men, de
> flopper
> meget (c:

Den kører halvdårligt - men den går aldrig i stykker..

Ha-ha..

--
Andreas Jensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-07-06 08:10

Andreas Jensen wrote:

> Den kører halvdårligt - men den går aldrig i stykker..

Ja hvis man lige ser bort fra RS's pit stop, hvor de ikke kunne få venstre
baghjul på igen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : AW på ZRX

Dato : 16-07-06 16:44

> Er jeg den eneste der keder mig ved at se F1????

Du skal bare se MotoGP.
4/10 sekund mellem nummer 1 og nummer 4. Hobevis af overhalinger blandt de
første 6 (hvoraf 2 styrtede, så de blev til 4)
Langt mere action, langt mere spændende....

Allan

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-07-06 03:09

AW på ZRX skrev:

> [...]
> første 6 (hvoraf 2 styrtede, så de blev til 4)
> Langt mere action, langt mere spændende....

Helt enig det var et kanon løb igår(og sidste gang og sidstegang før det
og....), der har F-1 meget at lære fra.
Thumbs up til motogp.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-07-06 07:02

"AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bare se MotoGP.
> 4/10 sekund mellem nummer 1 og nummer 4. Hobevis af overhalinger blandt de
> første 6 (hvoraf 2 styrtede, så de blev til 4)
> Langt mere action, langt mere spændende....

Ja, den dag de får støtte-hjul ;). Giver Hans ret, der er ikke meget race
over F1, kun show, det hele afgøres i pitten. Vil man se race er det GP2
eller andet man skal se, der får man race.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-06 17:37

"Hans Nikolajsen" <hoilhoil@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jadav!
>

> Er jeg den eneste der keder mig ved at se F1????

Men kender sig aldrig når det går godt for ferrari og schumacher ))

--
Tom

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-07-06 07:54

Tom skrev:
> "Hans Nikolajsen" <hoilhoil@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Men kender sig aldrig når det går godt for ferrari og schumacher ))

Enig :)

Men der er da lidt "spænding" i år, om skomageren når at hente Alonso...

> --
> Tom

Lars B

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-07-06 14:40

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> wrote in message

> Enig :)
>
> Men der er da lidt "spænding" i år, om skomageren når at hente Alonso...

Han kører vel blot som et svin som han plejer forsøger at slå sin bror
ihjeld igen... intet nyt der..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-07-06 08:10

Hans Nikolajsen wrote:
> Jadav!
>

> Er jeg den eneste der keder mig ved at se F1????

Jeg keder mig ikke.

> Lad mig gætte, M. Schumacher vinder i dag.

Godt gættet

> Han vinder desværre sikkert også mesterskabet. /-:

Hvorfor "desværre" ?

> Jeg mener at GP2 er meget mere spændende fordi bilerne er
> "nogenlunde" ens, her kommer det an på kørerne, det er ikke den samme
> der vinder hver gang, løbet i dag var spændende (Kl. 10:00).

I GP2 er det rigtigt nok kørerne, det kommer mest an på, men i F1 er det jo
en "samlet pakke".
Bestående af bedste kører og bedste bil. Det skulle jo gerne vise hvem der
har de bedste ideer til udvikling af ny teknologi osv.
Personligt synes jeg at F1 har været godt i år, der er da stadig tæt kamp
hver gang de kører.
At de så gerne (for min skyld) må fjerne nogle af alle "hjælpemidlerne" fra
bilerne, det er så en anden snak.

> Der er alt for mange penge ved for få teams, og alt for få penge ved
> de andre teams.

Sådan er det jo alle steder, hvor der er sponsorer involveret, nogle er bare
bedre til at "søælge sig selv" end andre.

> Ja ja, ingen regler uden undtagelser, Toyota har mange penge men, de
> flopper meget (c:

Ja, desværre, man kunne frygte at de snart trækker sig ud, med de dårlige
resultater, det gik dog okay i Frankrig synes jeg.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-07-06 10:40

> Godt gættet

Derfor keder jeg mig også, det er for forudsigeligt = kedligt. Jeg er kold &
klam overfor hvem som vinder, jeg vil se race "så blodet sprøjter", ikke
bare at de køre i en lang række fra start til mål..

> Hvorfor "desværre" ?

Fordi vi trænger til nye "boller" på suppen.

> I GP2 er det rigtigt nok kørerne, det kommer mest an på, men i F1 er det
> jo en "samlet pakke".
> Bestående af bedste kører og bedste bil.

Pis, det er taktik, strategi, mekanik, køren og/ eller pitcrew i nænte
rækkefølge, som bestemmer resultatet.

> At de så gerne (for min skyld) må fjerne nogle af alle "hjælpemidlerne"
> fra bilerne, det er så en anden snak.

Enig, det skal være som ala´ Indycar, hvor teams har 2 chassis fabrikater og
1 motorfabrikant at vælge i mellem. Så blev der race ;), det Tv har bragt
derfra har været = GP2. "på den store klinge".

> Sådan er det jo alle steder, hvor der er sponsorer involveret, nogle er
> bare bedre til at "søælge sig selv" end andre.

Ja se bare på RedBull, tidl. Stewart/Jaguar/Ford, det er kun et sprgs. om at
satse midler. Man må sige Ecclestone har forstået at gøre en forretning ud
af det :( . Igen her er Indy mere "nede" på jorden, og mere overladt til de
forsk. teams, udgangspunktet er jo set samme, ca. .

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-07-06 11:24

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Derfor keder jeg mig også, det er for forudsigeligt = kedligt. Jeg er
> kold & klam overfor hvem som vinder, jeg vil se race "så blodet
> sprøjter", ikke bare at de køre i en lang række fra start til mål..

Jeg synes nu det er okay, som det er nu, men sådan er vi jo heldigvis så
forskellige

> Fordi vi trænger til nye "boller" på suppen.

Jamen er der ikke netop nye boller på suppen ?
Schumi har da langt fra været dominerende i de seneste sæsoner (ikke siden
2004).

> Pis

Hold lige tonen.

>, det er taktik, strategi, mekanik, køren og/ eller pitcrew i
> nænte rækkefølge, som bestemmer resultatet.

Bortset fra bil og kører, så har de vel stort set de samme forudsætninger
for resten i GP2.

> Enig, det skal være som ala´ Indycar, hvor teams har 2 chassis
> fabrikater og 1 motorfabrikant at vælge i mellem. Så blev der race
> ;), det Tv har bragt derfra har været = GP2. "på den store klinge".

Og det vil så IMHO blive kedeligt.
Jeg ser F1 lige så meget for at se hvem der har de dygtigeste
teknikere/udviklere og hvem der kan opnå mest udfra de givne regler.

> [...]
> gøre en forretning ud af det :( . Igen her er Indy mere "nede" på
> jorden, og mere overladt til de forsk. teams, udgangspunktet er jo

De burde bare lægge et loft over, hvor meget et F1 team må bruge om året, så
er den skid slået

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 17-07-06 11:48

> Og det vil så IMHO blive kedeligt.
> Jeg ser F1 lige så meget for at se hvem der har de dygtigeste
> teknikere/udviklere og hvem der kan opnå mest udfra de givne regler.

Det andet giver rigtigt race. Samme udgangspunkt, og så må du gøre hvad
H.... du ellers finder på.

> De burde bare lægge et loft over, hvor meget et F1 team må bruge om året,
> så er den skid slået

For eksempel, det ville være et godt kompromis. Men tror ikke et team som
Minardi/TorroRosso kan bare komme i nærheden af gennemsnittet, skal det være
laveste fællesnævner som gælder?. + Ferrari's "videnbank" er noget større,
så start"niveauet" er ikke det samme: TorroRosso starter på jorden, de
øvrige i 3-4sals højde.