Demobil
Fra : Ukendt

Dato : 16-07-06 12:18

Hej

Er der noget jeg skal være opmærksom på, hvis jeg køber en demo bil hos en
forhandler?

F.eks.

Indregistrering ?
Forsikring ? , bliver bilen erstattet som ny, hvis der sker noget ?
Andet ?

mvh

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-06 13:05

On Sun, 16 Jul 2006 13:18:25 +0200, "Peter Rørbye"
<popeye(snabel)mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>F.eks.
>
>Indregistrering ?
>Forsikring ? , bliver bilen erstattet som ny, hvis der sker noget ?

Gå bilen grundigt igennem for småskader udvendigt og indvendigt - der
kan være små ridser, som måske ikke betyder noget, men øjet skal nok
fange dem, når man ved de er der Hvis det er en sportslig model
kan den have været prøvet meget grundigt af - det er ikke alle, der
prøvekører biler, der behandler dem lige pænt.
Indregistrering er samme procedure som ved køb af en hvilken som helst
anden brugt bil. Du skal have et forsikringsbevis fra dit
forsikringsselskab, men mange forhandlere ligger inde med disse, som
så bare skal udfyldes med policenummer og bilens data.
Bilen bliver ikke erstattet som ny ved totalskade, men efter konkret
vurdering - det er kun første ejer, der har den mulighed i et år.
Prøvekør den grundigt og vær især opmærksom på om der er unormale lyde
fra kobling, gearkasse og undervogn. Motoren skal naturligvis også
spinde som en (næsten) ny og trække jævnt.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : claus b. p.

Dato : 17-07-06 11:31

"Peter Rørbye" <popeye(snabel)mail.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på, hvis jeg køber en demo bil hos en
> forhandler?

Du skal selvfølgelig have dine minimum 2 års reklamationsret fra købsdatoen.
Så det handler mest om du har tillid til at forhandleren vil udbedre fejl
der findes, uden vrøvl. Husk at prisen på nye biler ofte kan forhandles et
stykke ned, så en demobil skal selvfølgelig endnu længere ned. Det er ikke
nok at få 2 elruder og et sæt måtter!

/Claus