7 eller 13 pol?
Fra : MacX

Dato : 16-07-06 10:36

Hej

Hvis man får monteret jydekrog, er der så nogen ulemper ved 13 pol
fremfor 7 pol? Min fornemmelse er at man er i en overgangsperiode -
korrekt?

Står nemlig og skal have jydekrog monteret :)

Mvh
Otto

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-07-06 11:05

MacX wrote:
> [...]
> korrekt?
>
> Står nemlig og skal have jydekrog monteret :)

Jeg ville montere 13 polet stik og altid have en adaptor liggende i bilen
til 7 polet...

Fra : Sune

Dato : 16-07-06 11:53

meddelelse news:44ba0f4f$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg ville montere 13 polet stik og altid have en adaptor liggende i bilen
> til 7 polet...

Hvorfor ikke et kombineret med begge dele i, så slipper man for adapteren.
Jeg har selv den kombinerede og den fungerer fint på alle de trailere jeg
har haft fat i.

vh Sune

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-07-06 13:11

Sune wrote:
> Hvorfor ikke et kombineret med begge dele i, så slipper man for
> adapteren. Jeg har selv den kombinerede og den fungerer fint på alle
> de trailere jeg har haft fat i.

Kender den ikke.

Fra : Uni Bull

Dato : 16-07-06 21:23

meddelelse news:44ba0f4f$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg ville montere 13 polet stik og altid have en adaptor liggende i bilen
> til 7 polet...

Kan man få adaptor den "anden vej" - altså hvis man har et
7-polet stik på bilen og ønsker at trække et 13-polet...?
Det er måske en umulighed?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-07-06 09:10

Uni Bull wrote:
> [...]
>
> Kan man få adaptor den "anden vej" - altså hvis man har et
> 7-polet stik på bilen og ønsker at trække et 13-polet...?

Jeg har begge...

Fra : C. Caspersen

Dato : 16-07-06 18:47

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Står nemlig og skal have jydekrog monteret :)

Skal du nogensinde køre med campingvogn ? Hvis ikke, så har du ikke noget at
bruge 13 poler til.

/Caspersen

Fra : Sune

Dato : 17-07-06 09:30

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> "MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Skal du nogensinde køre med campingvogn ? Hvis ikke, så har du ikke noget
> at
> bruge 13 poler til.

Jamen hvorfor skulle man dog vælge 7-pols. Jeg gav ikke mere for et
7/13-pols.

Og det er jo ikke kun campingvogn, hvor jeg kan få glæde af det.
vh Sune

Fra : C. Caspersen

Dato : 17-07-06 10:15

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det er jo ikke kun campingvogn, hvor jeg kan få glæde af det.

Hvad ellers ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-07-06 10:29

Sune wrote:

> Jamen hvorfor skulle man dog vælge 7-pols. Jeg gav ikke mere for et
> 7/13-pols.
>
> Og det er jo ikke kun campingvogn, hvor jeg kan få glæde af det.
> vh Sune

Hvor ellers?

Mvh, Uffe Ravn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-07-06 11:53

Uffe Ravn wrote:

> Hvor ellers?

Tja. Min hestetrailer...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-07-06 15:20

Morten Fruergaard wrote:

> Tja. Min hestetrailer...

Nårh ja, en hestecampingvogn

Mvh. Uffe Ravn

Fra : claus b. p.

Dato : 17-07-06 12:01

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote in message
> [...]
> 7 pol? Min fornemmelse er at man er i en overgangsperiode - korrekt?
>
> Står nemlig og skal have jydekrog monteret :)

Jeg mener det må afhænge af, om du skal køre med trailer (7) eller
campingvogn(13) eller begge dele(13 + adapter). Det kombinerede har jeg
ingen erfaringer med.

/Claus

Fra : MacX

Dato : 17-07-06 14:22

On 2006-07-17 13:00:57 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com> said:

> Jeg mener det må afhænge af, om du skal køre med trailer (7) eller
> campingvogn(13) eller begge dele(13 + adapter). Det kombinerede har jeg
> ingen erfaringer med.

Jeg er modstander af campingvogne, så får nok aldrig glæde af det 13
polede, hvis det bare er til ekstra lys... Jeg napper alligevel en 13
pol, for at være med på moderne ;)

Tak for jeres input

Mvh
Otto

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-07-06 19:41

MacX wrote:
> [...]

> Jeg er modstander af campingvogne, så får nok aldrig glæde af det 13
> polede, hvis det bare er til ekstra lys... Jeg napper alligevel en 13

Det er næppe samme pris for en 7 og 13-pols. Men den kan måske være nemmere
at sælge til den rigtige til den tid ..

--
Per, Esbjerg

Fra : MacX

Dato : 18-07-06 16:27

On 2006-07-17 20:41:25 +0200, "Per Henneberg Kristensen"

Jo prisen er identisk :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-07-06 11:21

MacX wrote:

> Jo prisen er identisk :)

Hvis mekanikeren har tænkt sig at bruge samme tid på at lave et 7 som et
13-polet stik, så kan det kun blive noget makværk med den 13-polede.

Hvis det er dig selv der skal lave det - så vil jeg råde dig til at læse
lidt om hvordan det skal gøres ;)

--
Per, Esbjerg