Mazda 626 fra 98 rusker ved acceleration
Fra : Jens

Dato : 15-07-06 21:59

Hej,

Min ellers glimrende Mazda 626 1.8 fra '98 har gradvist fået en
skavank - den er begyndt at ruske eller hakke i det, "køre på
kængurubenzin" under acceleration. Jeg skal i langt højere grad end
før køre den højt i gearene for at undgå det.

Den opfører sig lidt som hvis jeg forsøgte at starte i 2. gear - den
kan ikke rigtigt sejtrække uden at hoppe.

Nogen tips til hvad der kan være galt?

MVH

Jens

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 15-07-06 23:12

"Jens" <jens.maigaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Den opfører sig lidt som hvis jeg forsøgte at starte i 2. gear - den
>kan ikke rigtigt sejtrække uden at hoppe.
>
>Nogen tips til hvad der kan være galt?

Defekte tændrør/tændrørdskabler. Eksempelvis ved brud på tændrørskabler - da
vil man risikere, at det enkelte tændrør ikke "tændes".

\Mandal

Fra : Brian

Dato : 16-07-06 12:32

> [...]
> kængurubenzin" under acceleration. Jeg skal i langt højere grad end
> før køre den højt i gearene for at undgå det.

Prøv at se svar på mit lign. spørgsmål vedr. en Mondeo d.14/7 kl.11.26.