Benzin rense additiv
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 20:55

Har idag hældt 250 ml 'rensemddel' i benzinen
som sku rense kaburator og div. indsugningsting osv.

Har dette nogen effekt ?

Jeg venter med at skrive, det hedder Sonax,
og de 250 ml skal blandes med en hel tankfuld benzin
og kun anvnedes hver 5000 km...Jeg hældte dog de 250 ml
på 1/4 tank for en kradsbørstig effekt..regner jeg med.:,o)

Det må være aggressive sager men hvad ellers ??

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 13-07-06 22:56

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Har idag hældt 250 ml 'rensemddel' i benzinen
> som sku rense kaburator og div. indsugningsting osv.
> Har dette nogen effekt ?

Sjovt at hælde det i for så bagefter at spørge, om det har effekt Hvis
det har, må du da gerne fortælle om det senere...

> Jeg venter med at skrive, det hedder Sonax,

....men ventede ikke ret længe?

Nå, jeg er træt og skal i seng!

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 14-07-06 08:23

Olsen skrev:
> [...]
> på 1/4 tank for en kradsbørstig effekt..regner jeg med.:,o)
>
> Det må være aggressive sager men hvad ellers ??

Yep, der er jo en grund til at det skal bruges med en hel tank...
Forvent at dine benzinslanger og rør er ved at være ætset væk!

Ej det er gas - Jeg ved ikke noget om emnet, kunne bare ikke dy mig :)

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 21:19

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Yep, der er jo en grund til at det skal bruges med en hel tank...
> Forvent at dine benzinslanger og rør er ved at være ætset væk!
>
> Ej det er gas - Jeg ved ikke noget om emnet, kunne bare ikke dy mig :)

Hehe..
Det viste sig, at den hukken bilen havde inden jeg hældte det i,
var pga. tilsæt af ½ ltr. kaburatorsprit. Så noget kondens må
der ha været i tanken...
Så idag fandt jeg ud af, da jeg kom hjem, at den havde
gået jævnt til UG og slange, så Sonax tilsætningen i mega-dosis
har sikkert haft sin effekt. Jeg tror faktisk jeg vil anbefale
det til ældre biler, som måske kan sode lidt..
Så en mild sodavands-kur konstant i tanken er sikkert
ikke en dårlig idê. Vil dog bruge Redex fremover.

Fra : TDN

Dato : 16-07-06 09:24

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så en mild sodavands-kur konstant i tanken er sikkert
> ikke en dårlig idê. Vil dog bruge Redex fremover.

Mange bilværksteder især autoriserede bruger BellAdd
http://www.belladd.dk/index2.html

Mvh
Thomas