Falck (Securitas).
Fra : BJ

Dato : 13-07-06 20:11

Var lige et smut på tanken efter en dåse frisk luft.

På vejen hjem, mødte jeg en Falck (Securitas) bil med en (moden) mandlig
chauffør.

Falck, indbegrebet af al sikkerhed samt højt uddannede mennesker i
køreteknik.

Måske også derfor venstre albue var solidt plantet i vindueskarmen og hånden
på samme arm yndefuldt holdt en mobiltelefon tæt på øret....

Man skal være ansat hos Falck eller politiet for at kunne føre motorkøretøj
på betryggende (og lovlig) vis..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-06 20:46

BJ wrote :
> På vejen hjem, mødte jeg en Falck (Securitas) bil med en (moden) mandlig
> chauffør.

> Falck, indbegrebet af al sikkerhed samt højt uddannede mennesker i
> køreteknik.

Falck Securitas vægtere/teknikere er ikke uddannet til udrykningskørsel
eftersom de ikke har biler med blå blink eller iøvrigt tilladelse til
at køre udrykning.

Falck Securitas har intet med Falcks Redningskorps/Group 4 Falck at
gøre længere. De deler noget af deres navn og har også logoer der
ligner hinanden men det er to fuldstændigt adskilte firmaer.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : BJ

Dato : 13-07-06 21:42

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Falck Securitas har intet med Falcks Redningskorps/Group 4 Falck at gøre
> længere. De deler noget af deres navn og har også logoer der ligner
> hinanden men det er to fuldstændigt adskilte firmaer.

O.k., men så får Falck en ualmindelig dårlig rekvalme.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian Valentin

Dato : 13-07-06 22:48

> [...]

> Falck Securitas vægtere/teknikere er ikke uddannet til udrykningskørsel
> eftersom de ikke har biler med blå blink eller iøvrigt tilladelse til at

Vægterne har måske ikke tilladelse til at køre udrykning med blå blink...men
jeg kan love dig for at de gør det alligevel!!!
Specielt Alarmpatruljerne!

> Falck Securitas har intet med Falcks Redningskorps/Group 4 Falck at gøre
> længere. De deler noget af deres navn og har også logoer der ligner
> hinanden men det er to fuldstændigt adskilte firmaer.

Ja...de er delt op - men alligevel er de i "familie" ligesom Føtex og Bilka
er det!
Der er sikkert noget skattemæssigt og administrationsmæssigt som ligger til
grund for at de ikke længere bærer samme navn!
De er også "familie" med Dansk Værdihåndtering som kører
pengetransport....som også ligger og kører som en brækket arm, de hedder
bare noget andet pga. Falck Securitas solgte deres pengetransportafd. til
Dansikring for nogle år siden...så om nogle år hedder Dansk Værdihåndtering
med 110% sikkerhed Group 4 Falck !

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 14-07-06 04:59

Brian Valentin wrote:

> [...]
>
> Vægterne har måske ikke tilladelse til at køre udrykning med blå blink...men
> jeg kan love dig for at de gør det alligevel!!!

Har nu aldrig set blå blink på deres vogne.

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-07-06 23:50

Brian Valentin wrote :

> Vægterne har måske ikke tilladelse til at køre udrykning med blå blink...men
> jeg kan love dig for at de gør det alligevel!!!
> Specielt Alarmpatruljerne!

Nej det gør de ikke, de har ikke blå blink, de må ikke køre med blå
blink og en vægter kan næppe få tilladelse til udrykningskørsel fordi
han ikke har noget at køre udrykning efter. Jeg kan også godt afsløre
for dig at ingen vægtere generelt ikke har nogen interesse i at køre
udrykning til alarmerne.

Fra : BJ

Dato : 14-07-06 23:53

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan også godt afsløre for dig at ingen vægtere generelt ikke har nogen
> interesse i at køre udrykning til alarmerne.

Så kan jeg sågar afsløre for di, jeg har _set_ vægtere (specielt yngre)
kører som død og ind i helvede.

En nat var jeg så uforskammet at påpege det over for en vægter, der kørte
over for rødt lys "med 180 i timen".

Han svarede igen ved at forsøge at blænde mig med sin tagprojektør på
vægterpotten.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 00:26

on 15-07-2006, BJ supposed :

> Så kan jeg sågar afsløre for di, jeg har _set_ vægtere (specielt yngre) kører
> som død og ind i helvede.

Selvfølgelig er der brådne kar i den branche også. Men sagen er den at
hvis de kører udrykning så vil de 1) blive forvekslet med politiet
(hvilket ikke altid er godt) og 2) i langt flere tilfælde blive
konfronteret med indbrudstyvene hvilket sandsynligvis vil lede til mere
vold og flere bevæbnede indbrudstyve.

Mange tror det men det er altså ikke vægterens opgave at fange
indbrudstyven, det er politiets opgave og der er et glimrende
samarbejde mellem alarmselskaberne (kontrolcentralerne) og politiet.
Men det er ikke nemt, et indbrud tager i dag 1-2, måske 3, minutter.

> En nat var jeg så uforskammet at påpege det over for en vægter, der kørte
> over for rødt lys "med 180 i timen".
> Han svarede igen ved at forsøge at blænde mig med sin tagprojektør på
> vægterpotten.....

Så noterede du vel hans nummerplade eller bilens ID nummer og klagede
til hans chef ?

Fra : BJ

Dato : 15-07-06 00:53

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mange tror det men det er altså ikke vægterens opgave at fange
> indbrudstyven

Det tror jeg ikke, men en del yngre vægtere tror, de _er_ politiet.

> Så noterede du vel hans nummerplade eller bilens ID nummer og klagede til
> hans chef ?

Hvad skulle det dog hjælpe:

1) Han kørte vel ikke tilbage til centralen med tændt projektør.

2) Når man følger diverse diskussioner i NG´erne, ville man bare blive
druknet i en gang yngre skvalderkål af argumentation.

Så er det bedre at holde sig fra selskabet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-07-06 10:15

BJ was thinking very hard :

> Det tror jeg ikke, men en del yngre vægtere tror, de _er_ politiet.

Har du nogensinde snakket med dem ? For det har jeg og jeg ved de ikke
tror de er politiet.

> Hvad skulle det dog hjælpe:
> 1) Han kørte vel ikke tilbage til centralen med tændt projektør.

Nej

> 2) Når man følger diverse diskussioner i NG´erne, ville man bare blive
> druknet i en gang yngre skvalderkål af argumentation.

Næppe fra det firma

> Så er det bedre at holde sig fra selskabet.

Det er der mange andre grunde til ;)

Men du skulle nu prøve at klage alligevel, jeg tror faktisk de vil tage
det seriøst. Den slags firmaer har ikke brug for et image som nogen der
kører rigtig råddent i trafikken, de har GPS overvågning af alle deres
biler så de kan sandsynligvis se hvor hurtigt der er blevet kørt på et
givne tidspunkt.

Fra : BJ

Dato : 15-07-06 16:51

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har du nogensinde snakket med dem ?

Nej.

> For det har jeg og jeg ved de ikke tror de er politiet.

Så er der blot visse uheldige elementer, der skal lære det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 15-07-06 19:00

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der blot visse uheldige elementer, der skal lære det.

Og dem finder man desværre i enhver branche og det er ofte dem der tegner
billedet. Ærgeligt det skal være sådan for alle dem der passer deres arbejde
ordentligt.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-07-06 03:17

BJ explained on 15-07-2006 :

> Nej.

Ok, så har du ikke så godt grundlag for at udtale dig om det vel ? ;)

> Så er der blot visse uheldige elementer, der skal lære det.

Sådan er det alle steder, de enkelte uheldige elementer bliver
repræsentanter for en hel branche hvilket ikke ligefrem er positivt.

Generelt er mit indtryk af vægtere at de er seriøse folk der passer
deres arbejde. Jeg har i 1½ år kommanderet rundt med vægtere fra mange
forskellige firmaer i et job på en kontrolcentral.