|
| spørgsmål til dieselkassevognsejere Fra : Christian |
Dato : 12-07-06 23:22 |
|
hej Bilejere
Jeg står for at skulle anskaffe en nr.2 bil. Jeg skal bruge den til at køre
til jobbet og der er et stykke så den skal være økonomisk og rar at køre i.
jeg kan opsummere kravene; max 40000 kr. i anskaffelse. Diesel, Gule plader.
plads til 3 passagerer. behagelig at køre i, og billig i drift. Jeg har nu
kastet min kærlighed på VW Transportere fra midt 90'erne. Men tror ikke helt
på de 17 km/l som bilbasen opgiver for sådan en 2,4D. Jeg har også kigget
lidt på Vito og Hiace, og nu er jeg gudhjælpemig blevet tilbudt en billig
Transit. Jeg synes at Transitten er en rigtig "kasse" at køre i, men er
transporteren også det? er der modeller jeg har overset? Hvad kører sådan en
VW på literen? Og hvad kører transitten?
Ydermere står der "den lave vægtafgift" v nogle af dem til salg. Har det
nogen at gøre med årgang/misundelsesafgift?
Jeg håber i kan bære over med Spørge Jørgen her, og glæder mig til at høre
fra jer...
| |
Rasmus Lauritsen (12-07-2006)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 12-07-06 23:40 |
|
Christian wrote:
> hej Bilejere
> Jeg står for at skulle anskaffe en nr.2 bil. Jeg skal bruge den til at køre
> til jobbet og der er et stykke så den skal være økonomisk og rar at køre i.
> jeg kan opsummere kravene; max 40000 kr. i anskaffelse. Diesel, Gule plader.
> plads til 3 passagerer. behagelig at køre i, og billig i drift. Jeg har nu
> kastet min kærlighed på VW Transportere fra midt 90'erne. Men tror ikke helt
> på de 17 km/l som bilbasen opgiver for sådan en 2,4D. Jeg har også kigget
> lidt på Vito og Hiace, og nu er jeg gudhjælpemig blevet tilbudt en billig
> Transit. Jeg synes at Transitten er en rigtig "kasse" at køre i, men er
> transporteren også det? er der modeller jeg har overset? Hvad kører sådan en
> VW på literen? Og hvad kører transitten?
> Ydermere står der "den lave vægtafgift" v nogle af dem til salg. Har det
> nogen at gøre med årgang/misundelsesafgift?
> Jeg håber i kan bære over med Spørge Jørgen her, og glæder mig til at høre
> fra jer...
>
>
Den eneste kassevogn jeg har km/l på er en Ford Transit 2.8 Turbo
diesel. (Med stor alukasse og lad) På en tur på ~250 km kører den
omkring 8 km/l.
| |
Xerox Business Servi~ (13-07-2006)
| Kommentar Fra : Xerox Business Servi~ |
Dato : 13-07-06 00:31 |
|
Jeg har selv en Transporter fra 1997. Der er aldrig noget med den slags
biler. Bare du holder service osv. iorden.
JEg kører meget, men ikke altid lange ture. Det er en 2,4 diesel, og den går
ca. 13 literen over en tank. Og det er med alle de små ture ned i brugsen
også.
Min er så til gengæld sænket 70mm, og med brede fælge. Det gør at bilen
ligger på vejen som en personbil, og det kan storme meget på broerne, uden
nogen betydning.
De eneste rigtige ulemper jeg lige kan komme på, er at MANGE Transportere
(T4) tikker i vakumpumpen. Det har ingen betydning, men det lyder ikke så
godt. Det hjælper kun i ca. 20k km, så begynder den igen. Og så er der jo
den med prisen i anskaffelse.
Jeg tror motoren skifter model i 1995, så det kan anbefales at købe en
derefter, for de andre motore står vist hurtigere af. Så det kræver ny
toppakning for hver 100k km har jeg hørt.
Den med vægtafgiften er for biler fra før 01.06.1998, derefter kommer der
"misundelsesafgift" på for den slags biler. Denne afgift er lige 5k oveni de
i forvejen lidt under ca. 5k den koster i vægtafgift.
Håber det er noget du kan bruge til noget. Endvidere holder i VW prisen
bedre (hvilket du sikkert allerede havde gættet, efter anskaffelsen er
betydeligt dyrer end eks. Trans(vest)it. (Ups undskyld Rasmus).
Peter
"Rasmus Lauritsen" <rasmus.lauritsen@ggmail.com> wrote in message
news:44b57a30$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian wrote:
> > hej Bilejere
> > Jeg står for at skulle anskaffe en nr.2 bil. Jeg skal bruge den til at
køre
> > til jobbet og der er et stykke så den skal være økonomisk og rar at køre
i.
> > jeg kan opsummere kravene; max 40000 kr. i anskaffelse. Diesel, Gule
plader.
> > plads til 3 passagerer. behagelig at køre i, og billig i drift. Jeg har
nu
> > kastet min kærlighed på VW Transportere fra midt 90'erne. Men tror ikke
helt
> > på de 17 km/l som bilbasen opgiver for sådan en 2,4D. Jeg har også
kigget
> > lidt på Vito og Hiace, og nu er jeg gudhjælpemig blevet tilbudt en
billig
> > Transit. Jeg synes at Transitten er en rigtig "kasse" at køre i, men er
> > transporteren også det? er der modeller jeg har overset? Hvad kører
sådan en
> > VW på literen? Og hvad kører transitten?
> > Ydermere står der "den lave vægtafgift" v nogle af dem til salg. Har det
> > nogen at gøre med årgang/misundelsesafgift?
> > Jeg håber i kan bære over med Spørge Jørgen her, og glæder mig til at
høre
> > fra jer...
> >
> >
>
>
> Den eneste kassevogn jeg har km/l på er en Ford Transit 2.8 Turbo
> diesel. (Med stor alukasse og lad) På en tur på ~250 km kører den
> omkring 8 km/l.
| |
Rasmus Lauritsen (13-07-2006)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 13-07-06 01:28 |
|
> Håber det er noget du kan bruge til noget. Endvidere holder i VW prisen
> bedre (hvilket du sikkert allerede havde gættet, efter anskaffelsen er
> betydeligt dyrer end eks. Trans(vest)it. (Ups undskyld Rasmus).
>
> Peter
>
Du behøver ikke undskylde, jeg tager da bare en anden model, hvis jeg
ikke gider køre Transit en dag. Ved min arbejdsplads har vi Opel
Movano, Ford Transit (ny og forrige model, både som "normal" kassevogn,
samt dem med lad), Mercedes Vito samt en masse små varevogne, som f.eks.
Peugeot Partner, Peugeot Expert og Ford Transit Connect.
Vi har forøvrigt også nogle Iveco Daily udlejningsbiler stående, men den
har jeg kun kørt en enkelt gang.
Jeg har desværre ikke styr på hvor langt de forskellige biler kører på
literen, da jeg ikke er den eneste der kører i bilerne.
| |
mhjorth1@netscape.ne~ (13-07-2006)
| Kommentar Fra : mhjorth1@netscape.ne~ |
Dato : 13-07-06 07:32 |
|
Christian skrev:
> hej Bilejere
> Jeg står for at skulle anskaffe en nr.2 bil. Jeg skal bruge den til at køre
> til jobbet og der er et stykke så den skal være økonomisk og rar at køre i.
> jeg kan opsummere kravene; max 40000 kr. i anskaffelse. Diesel, Gule plader.
> plads til 3 passagerer. behagelig at køre i, og billig i drift.
3 passagerer? Du mener vel to passagerer foruden fører, ellers får du
den ikke på gule plader til privatbrug.
> Jeg har nu
> kastet min kærlighed på VW Transportere fra midt 90'erne. Men tror ikke helt
> på de 17 km/l som bilbasen opgiver for sådan en 2,4D. Jeg har også kigget
> lidt på Vito og Hiace, og nu er jeg gudhjælpemig blevet tilbudt en billig
> Transit. Jeg synes at Transitten er en rigtig "kasse" at køre i, men er
> transporteren også det? er der modeller jeg har overset? Hvad kører sådan en
> VW på literen? Og hvad kører transitten?
> Ydermere står der "den lave vægtafgift" v nogle af dem til salg. Har det
> nogen at gøre med årgang/misundelsesafgift?
> Jeg håber i kan bære over med Spørge Jørgen her, og glæder mig til at høre
> fra jer...
Som du kan se i en anden tråd her i gruppen havde jeg indtil i
tirsdags en Toyota HiAce 2,4D. Hvis den er velholdt med olieskift osv.
er motoren ikke til at slide op. Det en dejlig bil til transport af alt
muligt, jeg har brugt den dagligt indtil den blev stjålet. Den støjer
noget når man kommer over 100 km/t, men det vil jeg tro er generelt
for de gamle kassevogne. Den kører ca. 12 km på literen.
Michael.
| |
Michael Kirkegaard (13-07-2006)
| Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 13-07-06 18:47 |
|
"Christian" <christianremovethis@lundbakinfo.dk> skrev i en meddelelse
news:44b57602$0$12667$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> hej Bilejere
> Jeg står for at skulle anskaffe en nr.2 bil. Jeg skal bruge den til at
> køre til jobbet og der er et stykke så den skal være økonomisk og rar at
> køre i. jeg kan opsummere kravene; max 40000 kr. i anskaffelse. Diesel,
> Gule plader. plads til 3 passagerer. behagelig at køre i, og billig i
> drift. Jeg har nu kastet min kærlighed på VW Transportere fra midt
> 90'erne. Men tror ikke helt på de 17 km/l som bilbasen opgiver for sådan
> en 2,4D. Jeg har også kigget lidt på Vito og Hiace, og nu er jeg
> gudhjælpemig blevet tilbudt en billig Transit. Jeg synes at Transitten er
> en rigtig "kasse" at køre i, men er transporteren også det? er der
> modeller jeg har overset? Hvad kører sådan en VW på literen? Og hvad kører
> transitten?
> Ydermere står der "den lave vægtafgift" v nogle af dem til salg. Har det
> nogen at gøre med årgang/misundelsesafgift?
> Jeg håber i kan bære over med Spørge Jørgen her, og glæder mig til at høre
> fra jer...
Jeg har haft en Hiace 2,4D fra '95, udelukkende privatkørsel på overvejende
motor/landevej. Der kunne den holde 11 km/l.
Jeg tror at alle kassevogne i den størrelse normalvis kører ml. 9-11 km/l.
Diesel...Benzin udgaverne er en helt anden og helt vildt bekostelig affære..
VW holder prisen bedst af midt 90'ernes kassebiler, da det er den mest
personbilsagtige af dem alle.
Michael
| |
Christian (15-07-2006)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 15-07-06 00:26 |
|
Hej Group
Tak for svarerne. det var meget lærerigt. Jeg er overrasket over at disse
biler ikke kører længere på literen, men kan godt selv se at det burde jeg
vidst ha regnet ud... Da mit behov primært drejer sig om økonomi, og
"kassen" (den bageste del af en kassevogn) i sig selv ikke er vigtig, har
jeg kigget på diesel personbiler i stedet, og fundet en TDI Golf III i
Karrebæksminde som jeg tror jeg vil køre ned og kigge på i weekenden. Atter
en gang tak for hjælpen.
C
| |
|
|