Nybegynder skal købe bil?
Fra : Martin Christiansen

Dato : 12-07-06 10:44

Hej

Jeg skal købe bil, men jeg er sprit ny i denne her branche og ved derfor
ikke særligt meget om biler. Jeg har tænkt mig at købe en BMW 316 i ....

Jeg har FDMs tjekliste, men er der andet jeg skal være særligt opmærksom på?

Mvh
Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-07-06 10:47

Martin Christiansen wrote:
> [...]
>
> Jeg har FDMs tjekliste, men er der andet jeg skal være særligt opmærksom på?

Som nybegynder skal man _altid_ have et forsikringstilbud før man lægger
sig fast på en bestemt bil. BMW'en kan godt vise sig at være ret pebret.
Ellers _tror_ jeg det er en fin bil - dog nok lidt tung til kræfterne.

--
vh
Torben

Fra : MacX

Dato : 12-07-06 11:37

On 2006-07-12 11:43:57 +0200, "Martin Christiansen" <bernikow@gmail.com> said:

> [...]
> 316 i ....
>
> Jeg har FDMs tjekliste, men er der andet jeg skal være særligt opmærksom på?

Hvad årgang er det vi snakker om?

Mhv
Otto

Fra : Henning

Dato : 12-07-06 13:25

On Wed, 12 Jul 2006 11:43:57 +0200, "Martin Christiansen"
<bernikow@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal købe bil, men jeg er sprit ny i denne her branche og ved derfor
>ikke særligt meget om biler. Jeg har tænkt mig at købe en BMW 316 i ....

Standardspørgsmålet, hvis du havde stillet et lignende spørgsmål i en
pc-gruppe; Hvad skal du bruge den til?

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 13-07-06 08:20

Henning <no.mail@all.invalid> wrote in

> Standardspørgsmålet, hvis du havde stillet et lignende spørgsmål i en
> pc-gruppe; Hvad skal du bruge den til?

et andet spørgsmål.
Kan du selv vedligeholde den:
- Mekanisk
- Rust arbejde

Hvis ja så tag chancen men en meget billig bil og start med en billig
forsikring.
Hvis nej så køb en nyere.

Har du råd til at betale kasco-forsikringen på måske 20.000,- de første år.

Hvis nej
- Så køb en billig bil kontant, eller på et forbrugslån
med anden form for sikkerhed end pant i bilen.
Hvis ja
- Så køb en af de helt nye små biler, læg 20% i
udbetaling og få resten financieret til ca 1000,- /mdr.

Eller ER du allerede forelsket i et specielt mærke (For mig er det en
landrover serie 2/3 fra ca 1970 til 1987) så betaler du ved kasse 1 og
smiler bredt hvert eneste minut du tilbringer i din drømmebil.

Det med drømmebilen kan klart anbefales, det har jeg sekv ventet ca 24 år
på at finde ud af......
Det er rendyrket køreglæde.

Der er så mange spørgsmål du skal gøre dig klart, FØR du kigger på et
specifikt mærke.

Held og lykke med købet.
Jens