Fiesta 1.3 eller 1.4
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-06 22:00

Ny Fiesta 3 dørs...hvilken motor er der tale om
i 1.3 og bedre, 1.4'eren ????

Mener at ha hørt, de er ret 'ens' og merprisen ikke
er det værd, hvad den så end er..,o)

Ellers andre ting at sige om dên vogn ???

Fra : Michael Westi

Dato : 12-07-06 08:36

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
> Ny Fiesta 3 dørs...hvilken motor er der tale om
> i 1.3 og bedre, 1.4'eren ????
>
> Mener at ha hørt, de er ret 'ens' og merprisen ikke
> er det værd, hvad den så end er..,o)
>
> Ellers andre ting at sige om dên vogn ???

Begge modeller´s moterer er Duratec (erstattede Zetec motoren, som IMO var
bedre). Forskellen i ydelsen er IMO så minimal, at merprisen ikke kan
forsvares (merprisen er 10 hk mere, 1000,- ekstra pr. hk.). Topfarten er
nogenlunde det samme, dog er 1,4 en del hurtigere i acc.(13 sek. kontra. 17
sek.) Går ud fra det er Ambiente ver. du taler om? (Basis modellen er en
joke, udstyrsmæssigt)
Drop 1,4 og brug de sparede penge på noget mere udstyr til bilen. (f. eks.
soltag, remote til anlæg, opvarmet forrude ect.) Prisen med dette udstyr
bliver så det samme som 1,4 ver. Økonomien er nogenlunde det samme. Dog vil
en 1,3 hurtig blive en "tung" sag, hvis der sidder 4 granvoksne personer i
den
Men til bykørsel og til alm. brug er den fin nok.

Eller endnu bedre, køb en 1,4 der har kørt toppen af (30.000km) og pres dem
for noget mere udstyr.

Ellers er det en bil som kører fint. (rep, reservedele, holdbarhed og rust
er som de fleste biler på markedet).
Har en del kollegaer som har denne model(1,3 - 1,4 og ST150) og er tilfreds.
(ST150 er en rigtig sjov bil)

Mvh Michael
(Fiesta 1,3 MkIII og Focus 1,6 Ambiente stc.)

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-06 21:34

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Begge modeller´s moterer er Duratec (erstattede Zetec motoren, som IMO var

OK..jeg tænkte blot, at 1.3'eren var en bedaget konstruktion
ala KA historien.
Altså en basis udgave med en meget base-agtig motor.,o)
OG 1.4 var seneste aftapning.

> Har en del kollegaer som har denne model(1,3 - 1,4 og ST150) og er
> tilfreds. (ST150 er en rigtig sjov bil)

Er 150'eren lavgearet mener jeg at ha hørt ?
Den er direkte træls på motorvej synes jeg at ha' læst.

Fra : Michael Westi

Dato : 12-07-06 22:44

> [...]
> OG 1.4 var seneste aftapning.

> Er 150'eren lavgearet mener jeg at ha hørt ?
> Den er direkte træls på motorvej synes jeg at ha' læst.
Direkte træls. ABSOLUT IKKE. Har prøvet den flere gange. Trækker rimeligt
pænt ud i gearet. Dog ikke første gear. Og stadig ikke som Zetec´en-(
Der er pæn fut i røven på den. (alt taget i betragtning).
Det er jo ikke en Porsche ect.
Men til en pris på 220.000,- er det et godt køb i klassen. Prøv at se hvad
en Golf eller andre med lidt fut i koster til sammenligning.

Ang. 1,3 motoren. Glemte at den er 8 ventilet. Men det er nye
konstruktioner. Mht til KA´en. Det var en update af Kent motoren fra Gorm
den Gamles tid. Den var sløv. Til gengæld lå en Ka hamrende godt på vejen
(eller i en grøftekant, for dem med morbid humor)
Og en anden ting.: Jeg kommer til at sammenligne min gamle Fiesta 1,3 m/60hk
med den nye m/70hk. En væsentligt forskel. En Fiesta i dag vejer ca. 1125kg.
Min gamle slæde ligger på 825kg. Så derfor er den nye model nok for bovlam.

En Ka med 130-140 HK. Se det kunne være sjovt

Fra : Mathias

Dato : 12-07-06 12:58

Jeg købte en Fiesta 1.4 Ambiente i april i år og er netop kommet hjem efter
7.000 km bilferie i Frankrig og Schweiz, og jeg må sige, at vi er meget
tilfredse med bilen. Der har ikke været problemer af nogen art. Bilen er
meget letkørt og motoren trækker helt tilfredsstillende - også ved
bjergkørsel med skarpe sving og store stigninger. Om 1.4'eren er merudgiften
værd i forhold til 1.3'eren, ved jeg ikke, men jeg var ikke helt tilfreds
med lydniveauet, da jeg prøvede en 1.3'er forud for købet.
Konstruktionsmæssigt adskiller de to motorer sig også på den måde, at
1.4'eren har 16 ventiler, mens 1.3'eren har 8. Men det kan de fleste vel ret
beset være ligeglade med...

Jeg kan klart anbefale bilen!

Mathias