DVD i nakken?
Fra : Rohde

Dato : 11-07-06 09:48

Hej,

Jeg overvejer at få sat DVD i nakkestøtterne på min Audi A6 (årg 02) men vil
gerne være fri for at have remme rundt om nakkestøtterne, så jeg er på udkig
efter en løsning til fastmontering. Nogen der kender en fornuftig løsning
hvor man ikke bliver klædt helt af..?

/Rohde

Fra : Martin

Dato : 11-07-06 11:39

> [...]
> udkig efter en løsning til fastmontering. Nogen der kender en fornuftig
> løsning hvor man ikke bliver klædt helt af..?

Hvad med loftsmontering?

/Martin

Fra : Rohde

Dato : 12-07-06 09:49

"Martin" <mb@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med loftsmontering?

Ja der var noget der. Fordelen ved nakkestøtterne er man senere kan sætte de
gamle på igen. Det er jo ikke sikkert at en kommende ejer synes om en DVD
afspiller i loftet. Men ideen er noteret, og jeg modtager gerne links til
elegante løsninger.

/Rohde

Fra : Martin

Dato : 12-07-06 11:11

> [...]
> DVD afspiller i loftet. Men ideen er noteret, og jeg modtager gerne links

Fordelen ved loftsmontering er, at det ikke er helt så synligt udefra - med
tanke på tyveri.

Jeg har ikke nogen links, men jeg har en kammerat som lige har løbt en
Citroën Picasso. I den forbindelse havde Citroën (Virum) et tilbud på en
loftmonteret DVD til vist nok 5.000 kr. monteret. Du kunne jo overveje at
smutte forbi Citroën og se den løsning - og de vil formentlig gerne sælge
til dig selvom du kører i en tysk kvalitetsbil

/Martin

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 11-07-06 14:42

Rohde <rohde@tech-point.dk> skrev:
>Hej,
>
>Jeg overvejer at få sat DVD i
>nakkestøtterne på min Audi A6 (årg 02) men vil
> [...]

Hvad er klædt helt af?

Man kan købe komplette nakkestøtter med indbyggede 7" skærme til
5000 kr/sæt, men dette er selvfølgelig ikke den org.
nakkestøtte. Se her på ca midten af siden.
http://www.autohifi.dk/varesider/varer.asp?Kat=41

Men med lidt fingersnilde kan det altså også selv klares, på
www.autohifi.dk ligger der en guide til hvordan man selv kan
klare dette (kan desværre ikke linke direkte, men se under
monteringshjælp)

Fra : Rohde

Dato : 12-07-06 10:30

"Jakob Skovgaard (slet R25A3)" <jakob.dorte@R25A3mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11526255790.955282021233689@dtext.news.tele.dk...
> Hvad er klædt helt af?

Hos SMC kan man få det installeret komplet for 10.000 med to 5,8 tommer
skærme eller 15.000 med 7" og touch betjening. Det lyder nemt og bekvemt men
også forholdsvis dyrt. Omvendt er jeg ikke meget for at save i de nuværende
nakkestøtter som vist på http://www.autohifi.dk/artikler/headrest.htm. Er
der nogen der har erfaring med dette?

/Rohde

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 12-07-06 21:42

Rohde wrote:

> Omvendt er jeg ikke meget for at save i de nuværende
> nakkestøtter som vist på http://www.autohifi.dk/artikler/headrest.htm. Er
> der nogen der har erfaring med dette?

Ku' man ikke starte med at finde ud af hvad en hugger skal have for et
par nakkestøtter - så ved man hvad det koster at kvaje sig.

Knus
Regnar

Fra : Esben Taersker

Dato : 11-07-06 21:40

Rohde wrote:
> [...]
> efter en løsning til fastmontering. Nogen der kender en fornuftig løsning

Jeg har med succes lavet en snild passiv holder til min mobiltelefon med
sort velcro-tape. Det kan købes i metermål i Jysk (Sengetøjslager). Både
med klister på bagsiden (nok fint til skærmene) og uden (som så kan syes
på nakkestøtterne).

/Esben