Autosælger - lønninger??
Fra : Lars Hansen

Dato : 10-07-06 21:42

Hej i gruppen

Jeg går lidt med tanker om at skifte branche totalt. Jeg er ved at være lidt
træt at IT-branchen.
Så så jeg i dag i avisen en autoforhandler der søger sælgere.....

Kan nogen af jer kloge hoveder fortælle mig lidt om hvad der kræves af
uddanelse til sådan et job??
Og også meget gerne hvis nogen kender til aflønninger i den branche. Er de
provisionslønnede eller fastlønnede og hvad ligger niveauet ca. på??

Mvh
Lars Hansen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-07-06 22:07

Hej!

Lars Hansen wrote:
> Kan nogen af jer kloge hoveder fortælle mig lidt om hvad der kræves af
> uddanelse til sådan et job??

Ingen, hvis man dømmer efter de normale sælgertyper

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-07-06 22:17

Lars Hansen formulated the question :
> Kan nogen af jer kloge hoveder fortælle mig lidt om hvad der kræves af
> uddanelse til sådan et job??

Hvis du kan snakke, snakke og snakke så er du godt på vej ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Bagmanden

Dato : 10-07-06 22:23

"Lars Hansen" skrev i en meddelelse:
> [...]
> Og også meget gerne hvis nogen kender til aflønninger i den
> branche. Er de provisionslønnede eller fastlønnede og hvad

Mand med teknisk flair, gerne automekaniker.
Sælgerpotentiale er et must, du skal formå at få køber til at
skrive på den stiplede linie!
Præsentabel, troværdig og god til at lytte efter købers
fokusønsker og selvfølgelig fremhæve disse.

Løn i området af 30 til 35 tusinde inklusive provision, der kan
udgøre en stor del af lønnen, hvilket vil sige at der ikke er
meget mere end en kassedameløn i posen, hvis du er en dårlig
sælger.

Bil til rådighed.....skattefar tager sit.

Har jeg ladet mig fortælle

--
F.B.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 22:32

"Lars Hansen" <Lars.oeland@inet.uni2.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så så jeg i dag i avisen en autoforhandler der søger sælgere.....
>
> Kan nogen af jer kloge hoveder fortælle mig lidt om hvad der kræves af

Ikke nogen uddannelse. Du skal bare kunne snakke og forhandle, hvilket også
kan være en kunst. Så skal du vel også kende lidt til biler og deres
prisniveau.

> Og også meget gerne hvis nogen kender til aflønninger i den branche. Er de
> provisionslønnede eller fastlønnede og hvad ligger niveauet ca. på??

Det er vist temmelig meget afhængig af hvor du finder arbejde. En del af
lønnen vil nok være provision....uhhh Sand -Jensen

Tror dog ikke du skal sætte næsen op efter de vilde lønninger hvis det f.eks
er hos en Fiat forhandler ellers skal du nok sælge mange biler..
Jeg tror dog ikke at du vil finde lykken som bilpusher, det jeg kender til
så er de fleste steder drevet med dårlig ledelse, så det kan let blive surt.

--
Tom

Fra : Henning

Dato : 11-07-06 15:05

> [...]
>så er de fleste steder drevet med dårlig ledelse, så det kan let blive surt.

Forestil dig den klassiske - du bruger 2 timer på at fortælle Hansen
om den nye bils fortræffeligheder. Han skal lige tænke over det,
kommer ind dagen efter hvor din kollega laver slutsedlen Derfor er
provision noget l...

Fra : tinus nielsen

Dato : 11-07-06 18:25

Sjovt nok har jeg selv forladt it branchen og været til samtale hos ford for
ca 1 år siden. Jeg arbejder dog ikke med det. Til samtalen fik jeg at vide
at man ville få minimum 22.000 og det ville nå op i nærheden af 27.000.

Fra : BJ

Dato : 11-07-06 18:29

"tinus nielsen" <thn@tonederuder.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> for ca 1 år siden. Jeg arbejder dog ikke med det. Til samtalen fik jeg at
> vide at man ville få minimum 22.000 og det ville nå op i nærheden af

Det er vel også nemt at forlade én branche til fordel for en anden, hvor der
ikke kræves nogen særlig uddannelse.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-07-06 11:34

BJ skrev:

> Det er vel også nemt at forlade én branche til fordel for en anden, hvor der
> ikke kræves nogen særlig uddannelse.

Jo, men nu er det ofte sådan at mange i it-branchen er selvlærte. Ikke
noget ondt i det. Omvendt er der mange sælgere der har taget en
uddannelse som bilmerkonom.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : BJ

Dato : 12-07-06 13:32

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo, men nu er det ofte sådan at mange i it-branchen er selvlærte. Ikke
> noget ondt i det. Omvendt er der mange sælgere der har taget en uddannelse
> som bilmerkonom.

My point exactly..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : tinus nielsen

Dato : 12-07-06 15:10

Jeg fik ikke jobbet hos ford pga jeg ikke har erfaring fra autobranchen. Gad
vide hvordan man får det hvis ingen vil ansætte en uden erfaring? Det kan
vel kun være hvis man tager en uddannelse inden for faget (er faglært sælger
i anden branche ikke IT)

Fra : BJ

Dato : 12-07-06 15:24

"tinus nielsen" <thn@tonederuder.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg fik ikke jobbet hos ford pga jeg ikke har erfaring fra autobranchen.
> Gad vide hvordan man får det hvis ingen vil ansætte en uden erfaring?

Godt spørgsmål. Ét mange stiller sig selv ved modtagelse af netop dette
svar.

> Det kan vel kun være hvis man tager en uddannelse inden for faget (er
> faglært sælger i anden branche ikke IT)

En del nye talonnanører, der skal ansætte folk (de har absolut ingen
erfaring i sligt selv ... hvad har de egentlig erfaring i.??), er af den
fulde overbevisning, sælgere skal være lig dem selv.

Absolut uden nogen erfaring .... what so ever..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-07-06 18:56

on 12-07-2006, tinus nielsen supposed :
> Gad vide hvordan man får det hvis ingen vil ansætte en uden erfaring?

Ja det er et godt spørgsmål som selv AF ikke kan svare på - alle vil
have en med erfaring men ingen (læs: meget meget få) vil give den.