Aut. værksteder; Min bare r***
Fra : Michael Westi

Dato : 10-07-06 19:25

Min lille "gamle" Fiesta (MkIII, 1996) skulle til syn.
Derfor fik jeg lavet et service på et aut. Fordværksted.
Ud over service, ville jeg vide om der skulle laves noget for at den kunne
gå smertefrit igennem syn.

De ringede til mig; "Ja", der er en hel del problemer. (Nye skiver,
klodser, bremserør nærmest over alt, kødben, ophængsbøsninger, ALB og lidt
til).
Hvad skal det så koste. Svar: 10-12.000,-

TAK FOR KAFFE.

Glem det, tænkte jeg. Og så ned til min lokale mekaniker. Fik bilen i dag og
gik til syn. Godkendt i første hug

Hvad blev der så lavet: 2 nye skiver og klodser + olie, miljø, arbejdsløn og
lidt løsdele. Det var alt
(alt det som Ford påstod var galt, var i orden, undtagen skiver/klodser)
Og prisen 2.100,- i alt. (og bremsedelene er originale)

Hvad sker der med de aut. i dag?
Tager de rø... på os hvis de kan slippe afsted med det?
Eller skal de bare have financieret deres "glaspaladser"?

En ting er sikkert: Jeg skal aldrig til aut. Ford mere. Jeg er edder
skuffet. Det er et værksted undertegnet og familien har brugt i 40 år.(fra
Grue& Co til Scaniadam og nu Bilia). Men det er slut fremover.

Mvh Michael
(undskyld opstødet, skulle lige have noget galde ud, samt lidt glæde over
der findes værksteder/mekanikere der bare kan det der

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 19:44

Hvor er jeg enig.
De tørrer røven hvis de kan.
De tjener sikkert fedt på de såkaldte services
som skal udføres efter x antal kilometre.

Men idag kan man jo få fixet sin vogn andre steder
uden garantien ryger...fint

Fra : Klaus G.

Dato : 10-07-06 19:53

> Hvad sker der med de aut. i dag?
> Tager de rø... på os hvis de kan slippe afsted med det?
> Eller skal de bare have financieret deres "glaspaladser"?

Tænker jeg også nogen gange på. VW her i byen(Holstebro) ejes af samme mand
som har Fiat og Suzuki(TANG biler). Først bygges der et nyt bilhus til VW
udenfor byen, der bor VW nogle år, ikke ret mange. Så finder de ud af, jamen
der skal Fiat og Suzuki da ud at ligge, så må vi hellere bygge et endnu
større bilhus, så VW har et andet sted at flytte hen...

Der skal edermame da nogle penge ind for at betale sådanne bilhuse.
Glasfasader, store blanke stengulve(granit?), rustfristål her og der, nye
værksteder, osv osv osv..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : BJ

Dato : 10-07-06 19:55

KLIP

> Der skal edermame da nogle penge ind for at betale sådanne bilhuse.
> Glasfasader, store blanke stengulve(granit?), rustfristål her og der, nye
> værksteder, osv osv osv..

Ufattelig virksomheder ikke bare køber nogen skurvogne til både udstilling
og deres medarbejdere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 20:10

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ufattelig virksomheder ikke bare køber nogen skurvogne til både udstilling
> og deres medarbejdere.

Hvad er der nu galt i de her telte til 100,-?....et par stykker af dem kan
vel gøre det sammen med et par plaststole og bord fra jysk

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 10-07-06 20:14

KLIP

> Hvad er der nu galt i de her telte til 100,-?....et par stykker af dem kan
> vel gøre det sammen med et par plaststole og bord fra jysk

Når blot det sker med måde.

Slige sæt må kunne købes i barnestørrelse..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Orvad

Dato : 10-07-06 22:25

Klaus G. wrote:

> [...]
> der skal Fiat og Suzuki da ud at ligge, så må vi hellere bygge et endnu
> større bilhus, så VW har et andet sted at flytte hen...

Lige præcis VW i Holstebro er nogle værre opblæste, storsnudede
gullaschbaroner. Stort set ALT er dyrere end de fleste VW-værksteder, og
sjældent har jeg oplevet ringere betjening (sælgerne) end hos dem. De er
komplet kolde i måsen med mindre du vil købe ny bil i 600.000+ klassen.
Og deres priser for det mest simple værkstedsarbejde er horrible.

Et eksempel: Jeg ankommer i shorts og t-shirt for at se på en brugt bil
til næsten 300.000,-. De behandler mig som en gammel nyresvag
alkoholikerkælling, og virker mildest talt fuldstændigt ligeglade. Det
var da lige før jeg ikke en gang kunne få en prøvetur. Jeg NÆGTER at
tage slips og jakke på for at købe bil. Hvad er det for en gammeldags og
hovski-snovski-agtig måde at te sig på? Jeg handlede IKKE bil hos dem ...

Et andet eksempel: Montering af fartpilot:3.400,- hos VW i Holstebro.
1.450,- ved VW i Ålestrup. Jamen, for pokker. Præcis samme del, og
præcis samme stykke arbejde. Det er muligt at de har justeret priserne
siden da, men forskellen er da til at føle på.

Det er så fint nok, at JEG har fundet ud af det, men jeg kan sgu ikke
lade være med at tænke på alle dem som blot kører til nærmeste
forhandler (fx. VW i Holstebro) og får serviceret/repareret deres bil der.

Tak, Klaus G., for at du gav mig chancen for at komme af med noget
galde. Det var dejligt

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-07-06 05:18

Martin Orvad skriver:

> [...]
> hovski-snovski-agtig måde at te sig på? Jeg handlede IKKE bil hos dem ...

JAC i Randers er præcist på samme måde.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 11-07-06 05:25

> Tak, Klaus G., for at du gav mig chancen for at komme af med noget
> galde. Det var dejligt

Så lidt, men hvorfor køre du ikke Skoda, er det ikke mere nærliggende? :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-07-06 07:05

> Så lidt, men hvorfor køre du ikke Skoda, er det ikke mere nærliggende? :)

Er det forbigået din opmærksomhed at SMC har overtaget butikken, supporten,
i DK.?. Det er den ikke blevet bedre af, same shit :(.

Fra : Klaus G.

Dato : 11-07-06 14:10

:)

> Er det forbigået din opmærksomhed at SMC har overtaget butikken,
supporten,
> i DK.?. Det er den ikke blevet bedre af, same shit :(.

Han hedder Martin Orvad, og snakker om VW i holstebro. Netop i Holstebro
ligger "Orvad Biler", som bla. er forhandler af Skoda :) Jeg tror det er
hans far som ejer Skoda, derfor jeg spurgte, om det ikke var mere
"nærliggende" :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-07-06 17:21

Jeg tror det er
> hans far som ejer Skoda, derfor jeg spurgte, om det ikke var mere
> "nærliggende" :)

I see :)). Men det ændre ikke på at efter SMC overtog butikken, er der gået
"VW" i den :(. TAG DEN FARMAND!!!!!.

Fra : Klaus G.

Dato : 11-07-06 19:38

> I see :)). Men det ændre ikke på at efter SMC overtog butikken, er der
gået
> "VW" i den :(. TAG DEN FARMAND!!!!!.

lol :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Martin Orvad

Dato : 11-07-06 20:51

Klaus G. wrote:
> [...]
> ligger "Orvad Biler", som bla. er forhandler af Skoda :) Jeg tror det er
> hans far som ejer Skoda, derfor jeg spurgte, om det ikke var mere

Nej, det er min mors fætter, som ejer Orvad Biler. Og nej, det er ikke
så nærliggende. Jeg er ikke til Skoda. Udmærkede biler, men det er bare
ikke mig.

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-07-06 06:53

Michael Westi wrote:

> [...]
> skuffet. Det er et værksted undertegnet og familien har brugt i 40 år.(fra
> Grue& Co til Scaniadam og nu Bilia). Men det er slut fremover.

Ganske enig. Jeg har lige fundet mig en perle af et værksted - det ser
ikke ud af meget, og har kun ejeren som fast mekaniker. Og det er præcis
det man skal lede efter IMHO. Han kender stederne hvor man skal handle
reservedele der er i originalkvalitet til OK priser, og han tager ansvar
for den aftale du har lavet med ham. Og hans timepris er rimelig
_samtidig_ med at timeforbruget er i orden.

De autoriserede skifter oftest bare dele, deres timepris er høj
(glaspaladserne du ved). Mekanikeren ser sjældent kunden, og har derfor
intet forhold til bilen og kunden.

--
vh
Torben - der var glad for sin Rover 620ti, men ked af at kun de

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-07-06 07:13

> Torben - der var glad for sin Rover 620ti, men ked af at kun de
^^^
> autoriserede turde reparere den (de få gange det var nødvendigt).

Var?, jeg kender en, også uaut., som ikke er bange for dem. Tidl.
Rover-.mekker ;).

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-07-06 07:26

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Var?, jeg kender en, også uaut., som ikke er bange for dem. Tidl.
> Rover-.mekker ;).

Solgt til fordel for en Audi 80 bl.a. pga. reservedelsudvalg og en teori
om at den er enklere at skrue i selv. Da Roverens gearkasse begyndte at
sige lyde sagde jeg stop - man finder ikke sådan lige en god brugt til
den model, Audi er en del anderledes på det punkt. Jeg synes dog ikke at
Audien er specielt nem at skrue i - kileremmene er der 3 af på min
model, og hele fronten skal af for at skifte. Derfor blev det værksted
denne gang - pris for :

Trykprøvning og fyldning af aircon
Nye kileremme
Nyt tandremskit og vandpumpe
Nye bagbremser (calibre, skiver og klodser)
Nye bremseslanger foran
Udskiftning af kølerslange med udluftningsskrue

Stumper fra Hillerød lyddæmpercentral - altså ikke THansen sh*t

Pris : 12900,- - timepris 400,- inkl. moms - forbrug 10 timer. Havde jeg
gjort det selv, havde jeg brugt al fritid i et par uger, pådraget mig
radbrækning og sparet 4000,- (måske - jeg tror ikke jeg kan få stumperne
til hans priser)

Sjældent har jeg været så tilfreds med at give penge ud. Og nu tør jeg
glæde mig til bilferien til Italien.

--
vh
Torben