database acces 2000 til cdsamling søges
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-06-01 23:45

Skulle nogen have konstrueret en sådan ville en kopi gøre lykke hos en jeg
kender.
Der skulle gerne være mulighed for noget i retning af:
Cd.ens titel
kunstner
cd.ens nummer (spørg mig ikke hvorfor)
genre
Alle numrenes titler skal indlægges
plus formentlig noget mere. Kort sagt er det en musikentusiast, som vil
lægge al sin musik ind med så mange oplysninger som overhovedet muligt.

Kurt

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 21-06-01 11:00

Kurt B. Andersen <kurta@iname.com> skrev i en
> [...]
> plus formentlig noget mere. Kort sagt er det en musikentusiast, som vil
> lægge al sin musik ind med så mange oplysninger som overhovedet muligt.

Hej

Jeg har en liggende som jeg har lavet til mig selv, den indeholder:

tabel 1: Kunstner, titel, og årstal og genre for selve cden
tabel 2: Numre, som er relateret til tabel 1
tabel 3: genrer, som tabel 1 henter fra.

Jeg har den både i en Acces 97 og en Acces 2000 version.

Den virker, men det er et for..... arbejde at indtaste alle numrene, evt.
kunne der laves et pårogram som kunne hente oplysningerne på CDDB serveren,
og selv lægge dem ind i databasen, men det ved jeg ikke lige hvordan gøres.

Hvor skal den sendes hen??

--
// Søren Hjelholt

- Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den !!!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-06-01 20:09

"Søren Hjelholt" <hjelholt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
serveren,
> og selv lægge dem ind i databasen, men det ved jeg ikke lige hvordan

Meget gerne til
kurta@iname.com
som er det samme, hvis du bruger svar til afsender, idet jeg ikke har
spamfilter på, selv om jeg en gang i mellem overvejer det.
Ham, som skal bruge den, er et meget tålmodigt menneske og meget
musikinteresseret, så han vil uden tvivl sætte den fornødne tid af til al
denne indtastning, og det er jo også hans problem og ikke mit
Som anført gerne i 2000 format.

Kurt