BMW E61 Touring
Fra : Michael Westi

Dato : 10-07-06 12:35

Nogen der har erfaring med denne model (530d)

Fordele/ulemper?

Mvh Michael

Fra : Frederik

Dato : 12-07-06 11:17

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaring med denne model (530d)
>
> Fordele/ulemper?
>
> Mvh Michael

Fordel: Fed

Ulempe: Dyr

Mvh.

Frederik

Fra : MacX

Dato : 12-07-06 11:38

> Fordel: Fed

For fed og alt for lækker ;)

> Ulempe: Dyr

Ja den er dyr... That's life

Mvh
Otto

Fra : Michael Westi

Dato : 12-07-06 11:46

> Fordel: Fed
>
> Ulempe: Dyr
>
> Mvh.
>
> Frederik

Ved godt den er dyr.
Men den skal bruges i taxi regi. Og prisen for en 530D med udstyr er reelt
det samme som en Mercedes E220 (W211). Og jeg skal ALDRIG køre Mercer mere.
Har kørt i en sådan i over 2 år. Mage til "skodspand" skal man lede længe
efter. Ingen plads, elendig sidekomfort osv. (har fået kronisk ryglidelse af
sædet i en Mercer). Og jeg kan ikke få det godkendt som erhversskade

Og jeg har en diskussion igang med vognmanden om ny bil. Pt. kører vi Superb
2,5 TDI. (og den sidder man godt i)
Han vil gerne have en Mercedes E320 (men 210 modellen) Den forrige. Det har
jeg modsat mig, da jeg synes det er en bedaget og kedelig gammel spand.
Derfor BMW!

Mvh Michael

Fra : MK

Dato : 12-07-06 22:03

> Men den skal bruges i taxi regi. Og prisen for en 530D med udstyr er reelt
> det samme som en Mercedes E220 (W211).

Jeg har en E39 530d touring fra 2003, der har kørt 115.000 km. En
fantastisk bil med alt i udstyr - den kører hamrende godt. Skulle jeg
skifte den ud til en E61, blev det en 535d, idet merprisen er til at overse.
Og for jeres vedkommende vil bilen være attraktiv for en anden ejer om 2
år...

Fra : Michael Westi

Dato : 12-07-06 22:49

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overse.
> Og for jeres vedkommende vil bilen være attraktiv for en anden ejer om 2

Ja, det er også gensalgsværdien der er vigtig. Og naturligvis komforten.
Skal jo sidde i en sådan de næste 2 år.
Og så skulle de også have fået styr på turbo´erne.
En kollega har lige skiftet en frikørt 530d ud med en 535d.(begge E60
modeller)

Føj, hvor den rykker)

Mvh Michael

Fra : Michael Westi

Dato : 18-07-06 08:52

> [...]
> overse.
> Og for jeres vedkommende vil bilen være attraktiv for en anden ejer om 2

Var ude og testkøre dyret forleden (en kollega´s). Den er bare så lækker at
køre. Servoen er nok noget af det bedste jeg længe har prøvet. Og
luftaffjedret. Og så er den ekstrem lydsvag. Gearskiftet(aut.) er
fremragende. Pladsforholdene er nok lidt ligesom Mercedes E. Dog er
B-stolpen placeret en smule bedre (bedre ind/udstigning). Og ryglænet i
føresæderne har en indfasning så der lige er den ekstra plads til
passagerne. Køreegenskaberne er sublime (intet mindre). Men det bedste er
siddekomforten. Aldrig (og jeg gentager ALDRIG har jeg siddet så godt). At
pladsen så er gennemsnitlig opvejes i den suveræne komfort. Og så små enkle
løsninger. Så som et ekstra-rum under bagagerummets gulv til småting, med
indeling. 2 delt bagklap. Og Menu/joystick systemet. Når det først sidder i
hånden/systemet, så kører det bare
Bilen jeg prøvede havde kørt 142.000. Den føltes som var den lige trillet ud
fra forhandleren. En anden af mine kollegaer har lige skiftet en 530 (E60)
ud med en 535 (E60). Og det er noget der sparker gevaldig rø... (og den er
solgt på forhånd).

Jeg håber og tror det bliver en E61

Mvh Michael

Fra : MK

Dato : 18-07-06 18:22

> Jeg håber og tror det bliver en E61

Med sportssæder - det vil være dybt go'nat at købe den med comfortsæder !

Fra : Flemming Kanstrup

Dato : 13-07-06 10:42

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> wrote in message
> Nogen der har erfaring med denne model (530d)
>
> Fordele/ulemper?
>
> Mvh Michael

Du nævner selv siddekomforten - og efter min mening skal man lede længe
efter bedre siddekomfort end den man får i BMWs sportsstole. Hvorfor ved jeg
ikke, men de "passer" bare. Den justérbare lårstøtte i de sæder virker
genialt.

Og som der før er sagt i tråden - så er den bil bare genial. 535d tør man
kun drømme om, men jeg går selv efter en 530d E60 om et par års tid når
brugtvognsprisen er for os alm. dødelige.

- FK
E46 320d

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-06 14:24

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

Ingen erfaringer, men skal du have fremragende sæder, til laaaaang tids
kørsel:
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4653

Rigtige biler har over 420 Nm...