Hvad vælger den køreglade familiefar?
Fra : Globator

Dato : 09-07-06 08:39

Chrysler 300M 2,7 fra 1999 eller en ny octavia 2.0 TDI DSG?

Umiddelbart viser mine kalkulationer at den samlede pris for at eje
disse 2 meget forskellige biler er den samme.

Mvh. Lars

Fra : Cyber.

Dato : 09-07-06 09:09

"Globator" <globator@gmail.com> wrote in message
> Chrysler 300M 2,7 fra 1999 eller en ny octavia 2.0 TDI DSG?
>
> Umiddelbart viser mine kalkulationer at den samlede pris for at eje
> disse 2 meget forskellige biler er den samme.
>
> Mvh. Lars

Skoda'ens samlekvalitet og materiale valg er en klasse over Chrysler, som
efter min mening er på højde med Kia,Daewoo og de andre korea mærker, jeg
har lejet og lånt bil de gange jeg har være i USA, og hver gang har jeg fået
bekræftet at USA biler er bygget på en anden måde mht. kvalitets
fornemmelse.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-07-06 09:10

"Globator" <globator@gmail.com> writes:

> Chrysler 300M 2,7 fra 1999 eller en ny octavia 2.0 TDI DSG?
>
> Umiddelbart viser mine kalkulationer at den samlede pris for at eje
> disse 2 meget forskellige biler er den samme.

Amerikaneren der er da vist noget af et skrummel. Jeg ku' godt undvære
at manøvrere en 195cm bred bil på en smal snoet vej. Skal du bruge den
ekstra bagsædeplads?

Har du medregnet mekanikerudgifter vs. fabriksgaranti?

Ellers må du jo prøve dem på, så at sige.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-07-06 09:49

Globator wrote:
> Chrysler 300M 2,7 fra 1999 eller en ny octavia 2.0 TDI DSG?
>
> Umiddelbart viser mine kalkulationer at den samlede pris for at eje
> disse 2 meget forskellige biler er den samme.

Kommer MEGET an på dig og dit behov...

Jeg ville kede mig en en Skoda, men glæde mig hver gang jeg skulle ud at
køre i en 300M...

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 09-07-06 10:04

meddelelse news:44b0c306$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> Kommer MEGET an på dig og dit behov...
>
> Jeg ville kede mig en en Skoda, men glæde mig hver gang jeg skulle ud at
> køre i en 300M...

Enig....

/Claus

Fra : Cyber.

Dato : 09-07-06 18:44

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> wrote in message

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:44b0c306$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> Enig....

Med Amerikansk affjerdring er det vist ikke noget der kan beskrives som
glæde....

Fra : MK

Dato : 09-07-06 18:48

"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> skrev i en meddelelse

> Med Amerikansk affjerdring er det vist ikke noget der kan beskrives som
> glæde....

Jow jow - dét finder du ud af, når du besøger USA og lejer en flyder
dér. Bilerne er skabt til amerikanske forhold !

Fra : Cyber.

Dato : 09-07-06 18:58

"MK" <no@reply.dk> wrote in message

> "Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> skrev i en meddelelse

> Jow jow - dét finder du ud af, når du besøger USA og lejer en flyder
> dér. Bilerne er skabt til amerikanske forhold !
jo det er rigtigt,-men de gange jeg har været i USA, der om morgenen så er
det nu mest kø jeg holdte i hver morgen/aften...til og fra arbejde.

Fra : MK

Dato : 09-07-06 19:04

> jo det er rigtigt,-men de gange jeg har været i USA, der om morgenen så er
> det nu mest kø jeg holdte i hver morgen/aften...til og fra arbejde.

Og så ved du jo netop, hvad der tales om - at flyde i sædet, lade musikken
strømme ud af et fedt stereoanlæg, klimaanlæg, automatgear og behagelig
affjedring.
De ka' det der !

Fra : TDN

Dato : 09-07-06 10:20

"Globator" <globator@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Chrysler 300M 2,7 fra 1999 eller en ny octavia 2.0 TDI DSG?
>
> Umiddelbart viser mine kalkulationer at den samlede pris for at eje
> disse 2 meget forskellige biler er den samme.
>
> Mvh. Lars

Ingen tvivl om at kvaliteten i Chrysleren er middelmådig i forhold til
Skodaen.

Husk at 2.7 i automatgear versionen blev frarådet pga. for høj gearing, vælg
istedet 3.5 l. version. Hvis det endelig skal være en Amerikaner så skal der
vel også være lidt kræfter under hjelmen og ikke en lille 2.7'er.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Landberg

Dato : 09-07-06 10:36

> Chrysler 300M 2,7 fra 1999 eller en ny octavia 2.0 TDI DSG?
>
> Umiddelbart viser mine kalkulationer at den samlede pris for at eje
> disse 2 meget forskellige biler er den samme.

Hvorfor sammenligne en benzinsluger med manuelt gear med en nøjsom dieselbil
med automatgear? Hvis dit kørselsbehov er så tilpas lavt, at du kan betale
benzinen i en 300M, hvorfor så ikke kigge på en Octavia RS i stedet? Det er
da den fede bil og en jeg 100 x hellere ville køre i end en gammel træt
amerikaner med en grim kabine og kvalitetsfornemmelse som en fransk bil fra
70'erne.

MVH

Thomas Landberg

Fra : MK

Dato : 09-07-06 10:48

"Globator" <globator@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Chrysler 300M 2,7 fra 1999 eller en ny octavia 2.0 TDI DSG?

Der skal meget til at erstatte dén oplevelse at få sig en splinterny bil.
Skoda eller ej...

> Umiddelbart viser mine kalkulationer at den samlede pris for at eje
> disse 2 meget forskellige biler er den samme.

OK - dét har jég så svært ved at se kan være ret. Vil du løfte
sløret for din kalkulation?

Iøvrigt bør man vælge Chrysler'en med den store motor, der til
gengæld sjældent kører mere end 5-6 km/l, hvis det betyder noget.

OG for mig ville V8 være en amerikasnk bil - ikke en 6'er...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-06 20:16

MK skriver:

> OG for mig ville V8 være en amerikasnk bil - ikke en 6'er...

Med forhjulstræk....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : MK

Dato : 09-07-06 20:21

> Med forhjulstræk....

OG selvfølgelig med baghjulstræk !

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-07-06 18:50

> [...]
>
> Umiddelbart viser mine kalkulationer at den samlede pris for at eje
> disse 2 meget forskellige biler er den samme.

At sammenligne de to biler er ungefähr det samme som at stille spørgsmålet:
"Hvad er højest - rundetårn eller et tordenskrald ?" - det giver ingen
mening.....

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-07-06 20:17

Globator skriver:

> Chrysler 300M 2,7 fra 1999 eller en ny octavia 2.0 TDI DSG?
>
> Umiddelbart viser mine kalkulationer at den samlede pris for at eje
> disse 2 meget forskellige biler er den samme.

Fisk.

Octaviaen er ganske almindelig og Chrysleren er grim som arvesynden.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 09-07-06 22:13

"Globator" <globator@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Chrysler 300M 2,7 fra 1999 eller en ny octavia 2.0 TDI DSG?

INGEN med køreglæde-krav vil vælge en af disse to biler.
Kaner'en er sløv og amerikansk designet. Skoda'en er et fornuftskøb, som
bliver indkøbt til virke hver morgen og iøvrigt være den smarte investering.

Familie-faren ville vælge Skoda'en.

Dog ikke mig, for Skoda'en er alt for dyr.

Michael

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-07-06 22:22

"Globator" <globator@gmail.com> skrev i en meddelelse
<snip et spørgsmål uden svar>

Hvordan definérer du "køreglæde"?

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-06 10:36

Har du prøvekørt Skodaen ?
2.0 TDI motoren er FEEEED. Med 140 dieselheste har den et bundtræk, du
tror er løgn og er faktisk også ganske kvik i optrækket. Kører selv en 1.9
TDIer og er glad for den, men 2.0eren mmmmmmmmm

Undervognen er VW´s nye multilink og er rigtig dejlig. Fast og direkte,
men stadig komfortabel - perfekt rejsevogn.
Har kørt 7000 km i min nye Octavia og bliver bare mere og mere tilfreds
med den.
Kan kun anbefales - i særdeleshed med 2.0eren.

Mvh
Jesper