GPS Spørgsmål
Fra : Søren M

Dato : 08-07-06 17:05

Hej Gruppe,

jeg er på udkik efter en GPS til min bil, men hvilken er den bedste og
billigste til prisen omkring de 2500 +/- 500?

Jeg har set denne hos Harald Nyborg men jeg ved ikke om den er god?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7563&n=10

Jeg ville blive glad for nogle råd om dette emne.

Venlig hilsen
Søren M

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-06 17:43

"Søren M" skriver:

> jeg er på udkik efter en GPS til min bil, men hvilken er den bedste og
> billigste til prisen omkring de 2500 +/- 500?

Var TomTomGo 700 ikke på bud i Bilka til 3000 i denne uge ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henning

Dato : 08-07-06 18:42

On Sat, 8 Jul 2006 18:04:54 +0200, "Søren M"
<momsendesignDELETELARGELETTERS@hotmail.com> wrote:

>Hej Gruppe,
>
>jeg er på udkik efter en GPS til min bil, men hvilken er den bedste og
>billigste til prisen omkring de 2500 +/- 500?

Det kan du læse meget mere om i news:dk.teknik.satellit.navigation

Fra : Nicolai Lang

Dato : 08-07-06 22:02

> [...]
<momsendesignDELETELARGELETTERS@hotmail.com> wrote:

>Jeg har set denne hos Harald Nyborg men jeg ved ikke om den er god?

Du kan finde mange meninger - og endnu flere i satelit-navigations
gruppen.

Jeg vil blot sige at jeg har haft den model siden torsdag morgen - og
den er alle pengene værd. Man får meget for pengene (TMC og 1 GB SD
kort). Jeg havde ellers forsvoret jeg ville svigte Garmin (vi har 3
Gamin'er i huset). Men til bilkørsel er Navigon bedre end de (gamle)
Garmin'er.

Hvis du derimod også vil bruge den til Geocaching, så egner den sig
ikke til. Men der er den bedste combo nok Navigon'en til bilen og en
billig (brugt) lille GPS til skoven.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 22:54

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kort). Jeg havde ellers forsvoret jeg ville svigte Garmin (vi har 3
> Gamin'er i huset). Men til bilkørsel er Navigon bedre end de (gamle)

...eller en Mio P550 med wifi...
Kan faktisk ALT og med 2 gb kort kommer
man rigtig langt med det sjove.

Fra : Deaster

Dato : 12-07-06 12:53

Olsen skrev:
> "Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> ..eller en Mio P550 med wifi...
> Kan faktisk ALT og med 2 gb kort kommer
> man rigtig langt med det sjove.

Men den koster også næsten det dobbelte.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-07-06 21:22

Nicolai Lang wrote:
> [...]

> Jeg havde ellers forsvoret jeg ville svigte Garmin (vi har 3
> Gamin'er i huset). Men til bilkørsel er Navigon bedre end de (gamle)

Hvilke Garmin? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-07-06 21:34

On Sun, 16 Jul 2006 22:22:27 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Hvilke Garmin? :)

1 * Etrex Vista købt for 5-6 år siden
2 * GPS V Deluxe - købt for lidt over 3 år siden.

Da vi købte V'erne kostede tale / farveskærm > 10.000 kr. Det var jeg
ikke villig til at betale. Men i vore dage er de indbyggede 20 MB til
kort alt for lidt. Især efter de erstattede City Select med City
Navigator. Nu er der kun plads til et kortudsnit. Så jeg har ½-delen
af Sjælland og den svenske kyst op til Göteborg i min.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-07-06 08:17

Nicolai Lang wrote:

> 1 * Etrex Vista købt for 5-6 år siden
> 2 * GPS V Deluxe - købt for lidt over 3 år siden.

Min Garmin 2610 er 3 år gammel og jeg vil ikke bytte den for nogen andet,
fordi den kan vise en hel del flere oplysninger på skærmen på en gang end
nogen anden gps jeg har set.

Sammen med kortet vises (jeg har selv valgt dem):

Klokkeslet, vejnavn og vejnummer, kompasretning, hastighed, ankomsttid, km
til mål, højde over havet, hastighed, km til næste drej, tid til næste drej.

Et tryk og jeg har kompasretning, kmtæller, triptæller, gnshastighed med og
uden stop, makshastighed, tid med 0,1+ km/t, tid stående stille, tid i alt.

Alt frit efter hukommelsen, der periodevis kan malfungere :)

--
Per, Esbjerg