Dæk & Fælge
Fra : Kito

Dato : 08-07-06 07:54

Jeg har en peugeot 206 hvorpå jeg skal have nye alu fælge.
fælgene til den hedder 4 x 108 og har ET mål 20.
Jeg overvejer at sætte de gamle fælgene på en Ford som har samme fælgmål,
men med ET-mål 41
Hvad er det lige der sker når ET målet fra peugeot er 20, Vil fælgen så på
Ford komme nærmere til skærmen eller vil den komme nærmere til støddæmpere?.
begge hjul er 14"

Poul
Hvilken vej flytter fælgen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-07-06 08:02

Kito skriver:

> Jeg har en peugeot 206 hvorpå jeg skal have nye alu fælge.
> fælgene til den hedder 4 x 108 og har ET mål 20.

Altså liger anlæsgfladen på fælgen 20 mm udenfor midten af fælgen

> Jeg overvejer at sætte de gamle fælgene på en Ford som har samme fælgmål,
> men med ET-mål 41

Altså liger anlæsgfladen på fælgen 41 mm udenfor midten af fælgen

> Hvad er det lige der sker når ET målet fra peugeot er 20, Vil fælgen så på
> Ford komme nærmere til skærmen eller vil den komme nærmere til støddæmpere?.
> begge hjul er 14"

Nærmere støddæmperne.

Og din sporingsgeometri vil være ødelagt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kito

Dato : 08-07-06 08:16

> Nærmere støddæmperne.
>
> Og din sporingsgeometri vil være ødelagt.
>
> Klaus
> --

Hej Klaus, hvor meget må målene så afvige?

Poul

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-07-06 08:20

Kito wrote:
> Hej Klaus, hvor meget må målene så afvige?

+/- 10 mm i forhold til højeste std. ET.