En trals oplevelse..!!!
Fra : icecool

Dato : 20-06-01 23:09

Hej folkens

Ja her er så en lille oplevelse jeg har haft!

For 2 Måneder siden fik jeg min XV700 på gaden fik betalt afgift og det hele
det kørte bare....
Men der var et problem med cyklen, den havde det med at brænde det ene
tændrør af,
og så var det jeg hørte meget godt og mange roser om en MC værksted ved
Lystrup i Århus (jeg nævner ikke navn)
Jeg snakkede med ham og ville høre om han kunne lave det. Det kunne han uden
problem.

Han fik cyklen ud og der var godtnok nogle ting der skulle laves en del
strøm og en ledning i motor der var revet i stykker nogle pakninger og nogle
andre småting
men han kunne ikke få den til at køre rent da han sagde at nåle i karabu var
meget slidt
han fik den samlet igen og skruede og skruede og så var den i orden....
Nu kørte den..... i hvert fald så godt som den kunne!!!!! han sagde at
jeg skulle have nye nåle i karburatoren (skal lige sige cyklen har kør
36000 km.)
Men de kunne ikke skaffes.........da det er en USA Model!!!!
Så jeg hentede den og fik mit livs sjok.... en regning på godt 8500.- jeg
betalte lidt rystet
og kørte og nåede kun ind til midtbyen og så var den gal igen! det samme
tændrør er gået....samme problem
den hakkede og gik i stå og 8500 fattigere og stadig en MC der ikke ville
køre....

Jeg kørte ind til Franz Kroon og han indvilligede i at se på den
Jeg fik den 2 dage senere......2 timer og et luftfilter 840.-
jeg har nu kørt 600km og den lavede stadig knuder så jeg kørte den ind til
Franz igen og han rodede med den
og fandt ud af at der var 5.5 liter Olie i motoren!!!!!! der må kun være
3,1L
nu har han skruet lidt og nu spinder den han sagde at min motor kunne være
stået af pga. overtryk pyha!!!!

Jeg ringede så til Lystrup og svaret var.....Nå det er vi vel nok kede
af....

Hvad skal man stille op med..... det det er vi vel nok kede af!!!!!! Ja det
er jeg også!!!!!

Hilsen OJ
XV700

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-06-01 00:19

> og så var det jeg hørte meget godt og mange roser om en MC værksted ved
> Lystrup i Århus (jeg nævner ikke navn)

Ja jeg ved godt hvilket det er :-/

Du skulle have i det mindste nogle af dine penge tilbage - han har jo ikke
lavet det han lovede.

Mvh
Steen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 21-06-01 08:22

Forbruger Klage Nævnet tager sig af sager over 500.

Hvor hvidt de kvalificere ved jeg ikke, men det er da et forsøg værd...8500
er da også en slags penge !

det hjælper tit lige at nævne det i telefonen overfor forhandleren inden man
tager skridttet og ringer til FKN

Lasse
CBR1000f & Karin

Fra : james

Dato : 21-06-01 10:32

> (jeg nævner ikke navn)
>
> Ja jeg ved godt hvilket det er :-/

....men det ved ikke allesammen, og kan det tænkes at der er flere værksteder
i nærheden(?) ....således at folk får mistanke til uskyldige værksteder? Det
er bedst at skrive lige ud, synes jeg!

-james

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-06-01 11:40

> ...men det ved ikke allesammen, og kan det tænkes at der er flere
værksteder
> i nærheden(?) ....

Det er der!

> således at folk får mistanke til uskyldige værksteder? Det
> er bedst at skrive lige ud, synes jeg!

Det synes jeg egentlig også. Så må vi appelere til "icecool" om at skrive
forhandlerens navn, i det usandsynlige fald jeg tager fejl

Mvh
Steen

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 21-06-01 10:46

"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> værksteder
>
>Jeg tror ikke på at din meddelelse er sendt kl 12:39, prøv lige at checke
klokken, timezone mv..)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-06-01 17:41

> klokken, timezone mv..)

På min maskine står der skam at den er sendt kl. 11:39? Mine regionale
sttings er vist gode nok, men der er et kendt problem med WOL's
newsservere - de står stadig på vintertid. De vil ikke gøre noget ved det
:-/

Mvh
Steen

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 21-06-01 10:44

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ...men det ved ikke allesammen,
Tja, det kan vel være Classic Bikes ved Hans Larsen, Triumph-forhandleren
Vagn Jensen (bor han ikke i Lystrup) eller måske er det CAPS
(Harley-forhandler ligger på Lystrup-vej)

Fra : Søren L Hansen

Dato : 21-06-01 09:52

icecool <icecool@surfpost.dk> wrote in article
<9gr6ul$p3g$1@news.inet.tele.dk>...
> Hej folkens
>
> Ja her er så en lille oplevelse jeg har haft!

Kedeligt, i den grad.

Var det "Lystrup" der fyldte for meget olie på? Det er jo ikke en fejl man
normalt undersøger for. Jeg selv ville mistænke tændingen som det første,
karburering/luftfilter som det næste.
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Asger Steffensen

Dato : 21-06-01 11:22

"icecool" <icecool@surfpost.dk> wrote in message
> Hej folkens
>
> Ja her er så en lille oplevelse jeg har haft!

<SNIP>

Tjae, hvad med at lægge en anmeldelse af værkstedet ud på www.dmcn.dk?

Hvis du har en Yamaha og bor i nærheden af Århus er Franz Kronns Eftf. efter
min mening det bedste (eneste) valg af værksted.
De ved som regel hvad de snakker om, og skulle det ikke lige være tilfældet
(sjældent), får du det at vide. De stikker dig ikke bare en plade.

Asger
ZX-10

Fra : icecool

Dato : 21-06-01 17:10

Jeg glemte at nævne at han også havde samlet min starter forkert han havde
vendt det store
tandhjul forkert en fejl der kunne få alvorlige følger!!!!!

Som det er blevet nævnt var det hos Classic Bikes!!!!!

Ice.

Fra : james

Dato : 23-06-01 15:58

> Som det er blevet nævnt var det hos Classic Bikes!!!!!

Tusind tak. Jeg kender ikke Classic Bikes, men jeg kender Vagn meget godt, og
jeg var bange for at der var lavet noget på hans værksted. Det ville jeg have
været ked af at høre...men jeg kunne heller ikke forstå at han var igang med
din, når der er så mange Triumph til at levere til nye ejere! Nu kan jeg have
det meget roligere, samt er både Vagn og CAPS holdt udenfor.....

Tak,

-james