Hvor dum kan man være?
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-07-06 12:15

http://ekstrabladet.dk/112/article209514.ece

Kørte om kap med ambulance

En 19-årig mand fra Videbæk kan vinke farvel til kørekortet,
efter at han kørte ræs med ambulance under udrykning

En 19-årig mand fra Videbæk er kommet i Silkeborg Politis søgelys efter han
skulle have kørt om kap med en ambulance, som tirsdag for fuld udrykning var
ved at transportere en patient fra Silkeborg til et sygehus i Århus, skriver
Ringkøbing Amts Dagblad.

Undervejs overhalede ambulancen en forankørende, men den 19-årige fulgte
lige i hælene i sin Opel Vectra. På motorvejen ved Galten kørte ambulancen
150 kilometer i timen i overhalingssporet.

Den 19-årige formåede alligevel at overhale indenom, mens han smilende
vinkede til folkene i ambulancen.Vicepolitiinspektør Vagn Martinussen fra
Silkeborg Politi siger til avisen, at den 19-årige også kan vinke pænt
farvel til kørekortet.

- Ud fra nummerpladen ved vi, hvem der ejer bilen. Ambulancefolkene kunne
også give en nøjagtig beskrivelse af bilisten og hans kørsel. Når
vidneudsagnet er så detaljeret, så kan der godt rejses sag, siger
vicepolitiinspektøren, der ikke kan skjule en vis forargelse.

- Der gælder godt nok særlige regler, når man møder et udrykningskøretøj i
trafikken. Men det er ikke, at man må overhale inden om, når en ambulance
kører.

Fra : Christopher Stein

Dato : 07-07-06 12:59

Morten Fruergaard skrev:
> [...]
> trafikken. Men det er ikke, at man må overhale inden om, når en ambulance

Kan man virkelig være så dum???

Fra : BJ

Dato : 07-07-06 13:49

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan man virkelig være så dum???

Sagtens....You ain´t seen nothing yet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : ERLO

Dato : 07-07-06 13:36

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Kan man virkelig være så dum???

Hej
Det må skyldes varmen.
Mvh ERLO

Fra : BJ

Dato : 07-07-06 14:09

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det må skyldes varmen.

Jep, knægtens aircon i potten har nok stået på minusgrader.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 07-07-06 14:47

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Det må skyldes varmen.

Jeg vil så mene at forældrene har mindst 50% af skylden (i den 19åriges
dumhed)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-07-06 14:25

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Undervejs overhalede ambulancen en forankørende, men den 19-årige fulgte
> lige i hælene i sin Opel Vectra. På motorvejen ved Galten kørte ambulancen
> 150 kilometer i timen i overhalingssporet.

Kan de virkelig ikke køre hurtigere? Godtnok kan fx en Primestar varevogn
ikke køre hurtigere end ca. 155 med læs, men kan ambulancer ikke køre
hurtigere?

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 14:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Kan de virkelig ikke køre hurtigere? Godtnok kan fx en Primestar varevogn
> ikke køre hurtigere end ca. 155 med læs, men kan ambulancer ikke køre
> hurtigere?

Det er vel et spørgsmål om, om det kan have været forsvarligt at køre
stærkere..

Uden at vide det, ville jeg gætte på at en ambulance godt kan køre stærkere
end 155 Km/t

MVH
Thomas H.

Fra : Basil

Dato : 07-07-06 16:07

Thomas H. kom med denne ide:
> [...]
> stærkere..
>
> Uden at vide det, ville jeg gætte på at en ambulance godt kan køre stærkere

Jeg tvivler lidt, de er godt nok tungt læsset, når de er fuldt
ombygget, og som udgangspunkt er det vist ikke lige GTI modellen de
bygger på.
(kilde: en god ven der er redder i Falck)
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 16:11

Nej - og nogle af dem er endnu langsomere.

mvh
Jesper

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 07-07-06 20:44

> [...]
>
> Kan de virkelig ikke køre hurtigere? Godtnok kan fx en Primestar varevogn
> ikke køre hurtigere end ca. 155 med læs, men kan ambulancer ikke køre
Nu til dags køres de fleste overførsler i almindelige ambulancer - typisk en
MB Sprinter eller en VW Carawelle.
Der er dog enkelte der stadig skal flyttes i en rigtig seng, og så sker det
i en decideret sengeambulance som så typisk er en VW LT, Iveco eller MB
Sprinter.
Lad os bare sige at de ikke er de hurtigste dyr i skoven men det er også
nogen ordentlige kasser så 150 km/t lyder egentlige meget pænt.
Og så er der naturligvis hensynet til kunden bag i bilen.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-06 13:30

Ole Gaarde Kristensen skrev:
> [...]
> nogen ordentlige kasser så 150 km/t lyder egentlige meget pænt.
> Og så er der naturligvis hensynet til kunden bag i bilen.

Og at det er langt vigtigere at en ambulance får plads til at komme
igennem end om det sker med 130 km/t eller 150 km/t.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-07-06 15:55

On Fri, 7 Jul 2006 13:15:28 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> http://ekstrabladet.dk/112/article209514.ece
>
> Kørte om kap med ambulance

Jeg vil godt undskylde på min stakkels lille by's vegne...
Vi kunne godt ønske os noget lidt bedre omtale end det der!

/Kent Glerup

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-07-06 19:09

Kent Glerup wrote:

> Jeg vil godt undskylde på min stakkels lille by's vegne...

Din lillebror?

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-07-06 22:35

On Fri, 7 Jul 2006 20:08:49 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Din lillebror?

He he! Næhh.. Sådan én har jeg alligevel ikke

Synes dog ikke tidligere jeg havde bemærket "Brian-Vectra'er" i byen..
Men alligevel så jeg to da jeg kørte hjem fra arbejde, én af dem med
en ung gut i.. Og det er jo en lille by!

/Kent Glerup

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-07-06 19:03

Morten Fruergaard wrote:

> Den 19-årige formåede alligevel at overhale indenom, mens han smilende
> vinkede til folkene i ambulancen.

Doh.. Man skal selvfølgelig overhale højre om, han fatter da ikke lige
særlig meget ham i Vectraen hva..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk