Skal vi ikke lige behandle T-Hansen ordent~
Fra : Thomas

Dato : 06-07-06 20:00

Hej NG

Jeg lige nødt til at skrive et indlæg:

Nu er der kommet en del hug til T-Hansen herinde. Jeg vil ikke forsvare
deres produkter, for der er sikkert en masse lort imellem....... ligesom der
også er hos fx

Harald Nyborg
JYSK
Silvan
Biva
Aldi
Bilka og stort set alle andre butikker

Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale
reservedele, de producerer dem næppe selv. Høyer, og Krogslund ligger også
inde med en masse. Jeg har oplevet flere gange at min mekanikker ikke
har ville røre ved uoriginale dele med en ildtang uanset hvor de er kommet
fra, så det er ikke kun et T-Hansen problem.

Jeg har selv købt 5 varer ved T-Hansen, efter sammenligning med andre
steder, og jeg er fuldt tilfreds efter købet!

Og ja..... jeg synes også det var en helt ringe kundeservice, dem med
fælgene i ekstrablads artiklen , havde fået, men det er så en anden
diskussion

Mvh

Thomas

Fra : tb

Dato : 06-07-06 20:14

> [...]
>

> Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale
> reservedele, de producerer dem næppe selv.

Jeg er meget blandet omkring thansen. Jeg købte nogle højtallere i en
sindrig størrelse der skulle passe i hvor man kunne sætte nogle originale
blaupunkt., Jeg så de der blaupunkt (1050kr). De havde små magneter og
lignede ikke kvalitet.

Kørte så til thansen og købte nogle der passede.... til 169 - mine 12% fdm
rabat. De spiller glimrende og jeg kan ikke udsætte dem for noget.

Omvendt : At bruge 4 timer på at få monteret en kobling der kun holder
50.000km. Det er ikke min bedste oplevelse :-/

Jeg tror min konklusion er, at hvor det er nemt at skifte igen hvis det
skulle vise sig at være noget lort, kan jeg godt leve med, men hvor det er
en større ting, vil jeg gå efter originale eller måske merkonom-kvalitet.

Jeg er ihvertilfælde glad for at have et alternativ til de store.

og måske bliver den langsigtede konklusion af thansen at de originale dele
bliver billigere, fordi de indser at prisforskellen er for stor

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 20:34

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale
> reservedele, de producerer dem næppe selv. Høyer, og Krogslund ligger
> også inde med en masse.

Tsvansen sælger skrammel og er ansvarlige for dette. Vi taler ikke om skyld,
men om ansvar. Det er DEM som har valgt varene og aftalt pris, kvalitet osv.
med deres underleverandører......der er GOD grund til at kritisere thansen
fordi der er ALLLLLLT for meget l*rt i det de sælger.
Det er fløjtende ligemeget hvad det koster, som kunde forventer jeg stadig
at varen opfylder nogle ret basale mimimumskrav såsom at den kan det de
skriver på hjemmesiden og at det ikke går i stykker inde for garantiperioden
ved normalt brug. Dette er et absolut rimeligt krav at stille selv om
skidtet er samlet i Kina eller Indien.
Hvis varen ikke lever op til de krav jeg stiller, så resulterer det med 100%
sikkerhed i en reklamation fra min side og der har der godt nok været mange
af. Jeg har faktisk ikke navne på andre danske forretninger som jeg har
måtte retunere SÅ mange varer til igen. Derfor har Thansen et seriøst
problem omkring deres vares kvalitet eller mangel på samme.

--
Tom

Fra : Thomas

Dato : 06-07-06 20:43

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> har måtte retunere SÅ mange varer til igen. Derfor har Thansen et seriøst
> problem omkring deres vares kvalitet eller mangel på samme.

fair nok

Men nu kan vi ikke lave statistik kun ud fra hvad man selv har oplevet. Jeg
har måske afleveret flere propvine i Bilka end du har..... og du har fået
bedre benzin hos Uno-X end jeg har.......

Men ang. dine krav..... hvis du er så kompromiløs, så er der vel ikke
andre steder at handle, end hos den autoriserede ? hint.... jeg ville da
ikke fortsætte med at handle ved thansen, hvis jeg en gang havde fået noget
lort ?!

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 21:04

> Men nu kan vi ikke lave statistik kun ud fra hvad man selv har oplevet.
> Jeg har måske afleveret flere propvine i Bilka end du har..... og du har
> fået bedre benzin hos Uno-X end jeg har.......

Jeg er ikke forbrugerombudsmand og kan derfor kun udtale hvad jeg selv
oplever og hvad jeg læser her om andre, der svarer temmelig meget til mine
egne oplevelser.
Jeg har stadig oplevet utrolig meget skrammel som de sælger.

> [...]
> andre steder at handle, end hos den autoriserede ? hint.... jeg ville da
> ikke fortsætte med at handle ved thansen, hvis jeg en gang havde fået

Grunden til jeg stadig handler der er at jeg endnu ALDRIG har oplevet
problemer i at få pengene tilbage eller byttet til nyt. Thansen har utrolig
mange ting som jeg kan bruge omend meget er af tvivlsom kvalitet.
Jeg har tidligere skrevet masser af indlæg om alle de oplevelser jeg har
haft og de er ikke så få.
Jeg undrer mig bare over at thansen i det hele taget vil køre sin forretning
på den måde, JEG ville da blive tosset som ejer hvis jeg skulle ansætte
masser af folk bare til at tage sig af reklamationer.
Men bilreservedele køber jeg meget sjældent hos thansen efter de erfaringer
jeg har fået....det er alt for besværligt hvis man skal til at skille ting
ad der tager flere timer, bare fordi det er af tvivlsom kvalitet......mit
værste eksempel var at jeg fik 2 gange et forhjulsleje med for stor diameter
så det kun kunne holde mere end en måned....arrrgh det er bare så besværligt
at skifte selv om man får det byttet.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 21:12

> [...]
> diameter så det kun kunne holde mere end en måned....arrrgh det er bare så
> besværligt at skifte selv om man får det byttet.

Rettelse: De kunne ikke holde til mere end en måneds kørsel

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 07-07-06 16:48

"Tom" skrev

> [...]
> med for stor diameter så det kun kunne holde mere end en måned....arrrgh
> det er bare så besværligt at skifte selv om man får det byttet.

Så vidt jeg husker skrev du dengang at du måtte presse lejerne i med 10
tons, så får man problemer.

Nogle af problemerne med thansen´s varer, er at de bliver købt og monteret
af folk der ikke har den fornødne viden.
Det er der som sådan ikke noget galt i, men det vil give flere reklamationer
end ellers.
Det samme gælder butikker der sælger PC løsdele, hvis det nye
bundkort/grafikkort o.s.v. ikke virker, eller noget andet brænder af, er det
altid butikkens skyld.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-06 17:02

> "Tom" skrev

> Så vidt jeg husker skrev du dengang at du måtte presse lejerne i med 10
> tons, så får man problemer.

Jep

> Nogle af problemerne med thansen´s varer, er at de bliver købt og monteret
> af folk der ikke har den fornødne viden.

Nu gjorde jeg det egentlig sammen med en ven som er uddannet automekaniker
)

> Det er der som sådan ikke noget galt i, men det vil give flere
> reklamationer
> end ellers.

Tja det var jo sådan set hverken min eller min vens skyld at lejet havde så
dårlig en pasning. Heller ikke fordi det er raketvidenskab at presse et leje
i.

> Det samme gælder butikker der sælger PC løsdele, hvis det nye
> bundkort/grafikkort o.s.v. ikke virker, eller noget andet brænder af, er
> det altid butikkens skyld.

okay?

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 08-07-06 08:59

"Tom" skrev

> Tja det var jo sådan set hverken min eller min vens skyld at lejet havde
> så dårlig en pasning. Heller ikke fordi det er raketvidenskab at presse et
> leje i.

Næh, men en af jer burde have indset at der var noget galt, et leje skal
ikke mases i med 10 tons.

Man kan dårligt nok bebrejde thansen at lejet ikke passede, nogle fabrikker
ændrer dele hele tiden.

Uanset om man køber dele hos thansen eller andre steder, skal man selv sikre
sig at de passer, og da navnlig når man må bruge vold for at få dem
monteret.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 15:34

> "Tom" skrev

> Næh, men en af jer burde have indset at der var noget galt, et leje skal
> ikke mases i med 10 tons.

Det har altid været en dejlig ting at kunne sidde og se tilbage i
bagspejlet. Sådan et leje sidder altså temmelig godt fast i forvejen. Selv
da det originale dobbeltleje skulle ud, da røg først inderringen ud og
kuglerne faldt derefter ud. Det skulle også presses ud med xx tons.
Når lejethuset så er en anelse rustet osv.og de 10 tons først er når man
måske har fået lejet halvvejs i, så opdager man det jo ikke nødvendigvis.
Pressen vi brugte var med motor på pumpen så når man står og koncentrerer
sig om at få lejet lige ned m.m. så er kraften ikke det første man holder
øje med.
Jeg tvivler oprigtigt på at DU ville have gjort det SÅ meget anderledes når
det kommer til stykket
Det er altid lettere at stå tilbage og så sige jaaaaa, det burde man vide at
lejet ikke holder til 10 tons....men selv et originalt leje FALDER altså
ikke bare i.

> Man kan dårligt nok bebrejde thansen at lejet ikke passede, nogle
> fabrikker ændrer dele hele tiden.

Det er da thansen der er ansvarlige for det de sælger og jeg nægter
simpelthen at tro at du som mekaniker står med et skydelære og måler et leje
op inden du monterer det. SÅ meget har jeg alligevel været i talrige
værksteder, til at kunne sige at det forekommer ikke i nævneværdig grad.
En fabrik kan som sådan ikke ændre nogle af målene "hele tiden" som du
siger. En pasning skal være inden for 1/100 mm eller lign. måske endda MEGET
mindre ellers kan det ikke med god samvittighed sælges som et leje til en
Ford Mondeo.

> Uanset om man køber dele hos thansen eller andre steder, skal man selv
> sikre sig at de passer, og da navnlig når man må bruge vold for at få dem
> monteret.

Jajajahh, der blev ikke brugt vold men en professionel presse.....det du
insinuerer med at det er kundens ansvar, det kan du godt glemme. Når jeg
køber et leje til en helt specifik bil med årgang motorstørrelse osv. så det
knagme ikke MIT ansvar at tollerancen på pasningen var en anelse for stor.
Jeg skal ikke rende rundt og udføre fabrikkens kvalitetskontrol og faktisk
så ANER jeg som kunde heller ikke en bønne om hvad dimensionen på lejet må
ligge inden for og det SKAL jeg heller ikke vide.
Vi taler altså her om dimensioner der er så små at det IKKE er
iøjnefalden.....og jeg husker at der heller ikke var andre her fra gruppen
på daværende tidspunkt som liiiige havde det overblik som du åbenbart har
haft

Grundlæggende så mener jeg din holding er forkert omkring hvem der har
ansvaret for at tingene passer. Jeg har aldrig i mit erhversliv stødt på det
du kommer med, at man kan bebrejde kunden noget hvis det man sender ud af
døren ikke passer (ringe kvalitet). Heldigvis er lovgivningen også enig med
mig i at det er fabrikenten/importøren der har et produktansvar (som nogle
så svigter)

Det er så fint nok hvis man giver sig til at opmåle de reservedele man køber
før de bliver monteret eller hvis man opdager at noget er galt, men det
kræver ligesom at man tilfældigvis opdager det. 10 Tons er ikke vanvittig
meget, de fleste Stenhøj presser går standard til 20 tons og lejet kan man
roligt regne med skal have mindst en 4-5 tons.
Jeg har endda set baggårdsmekanikere som slår lejet i med en hammer og så
opdager man da slet ikke at pasningen er for stor.

Til de som ikke har prøvet at presse et leje i, så foregår det typisk ved at
man skal sørge for at lejehuset ligger helt plant så det skal den ene person
holde, den anden koncentrerer sig så om at lejet også bliver lagt lige på og
bliver presset lige ned. I starten skal der selvfølgelig ikke mange kræfter
til fordi det meste af lejet er uden for huset. Det er først når hele lejet
er inde i huset at der skal bruges stor kraft, men det er også her at man
skal kigge rigtig godt efter for ikke at presse lejet for langt ned, det er
KUN låst med en låsering på modsatte side, så hvis man bliver ved med at
presse, så ryger lejet bare ud på den anden side med en ødelagt låsering.
Mens man koncentrerer sig om at stoppe på rigtige tidpunkt så er det faktisk
også først her at max tryk er fra pressen og når den er motordrevet hvem
står så liiige og holder øje med kraften i stedet for hvor langt lejet er
kommet ned?....ja ok, det ville ALLE nok fordi nu har jeg delt ud af min
erfaring med lejer fra thansen

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 08-07-06 18:01

"Tom" skrev

> Jeg tvivler oprigtigt på at DU ville have gjort det SÅ meget anderledes
> når det kommer til stykket
Sikkert ikke, men det ville stadig ikke være thansens skyld.
Jeg har ødelagt meget men aldrig givet andre skylden.

> Jajajahh, der blev ikke brugt vold men en professionel presse.....det du
> insinuerer med at det er kundens ansvar, det kan du godt glemme.
Det er manden der monterer delene der har ansvaret for at de bliver korrekt
monteret, ellers skal han lade være.

> [...]
> det du kommer med, at man kan bebrejde kunden noget hvis det man sender ud
Det har ikke noget med ringe kvalitet på delene at gøre, det er bare en
forkert vare.
Der er meget ofte kun små forskelle på delene til de forskellige modeller,
et forhjulsleje til en 2,0 Mondeo kan sagtens være 1mm tykkere end til en
1,8.
Fiat Uno har tre forskellige foraksler, med et spring på 1 mm.
Peugeot kører med en tilfældig blanding af bremser, hvis ikke man selv
oplyser om det er Bendix, Girling eller Lucas, kan man ikke købe de rigtige
dele.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 20:35

> "Tom" skrev

> Sikkert ikke, men det ville stadig ikke være thansens skyld.
> Jeg har ødelagt meget men aldrig givet andre skylden.

Du skal vel også altid tage imod evt. reklamationer fra kunden. Forskellen
mellem dig og mig er at jeg er kunden til det købte leje. Lejet er for mig
som kunde en vare som en hver anden. Det samme hvis jeg købte et TV og
sluttede det til 230Vac og det går i stykker fordi det er konstrueret til
f.eks 110 Vac, så er det sælgeren der må tage ansvaret for det mangelfulde
produkt....når vi forudsætter at produktet er købt i dk og ikke usa hvor de
har 110 Vac.

> Det er manden der monterer delene der har ansvaret for at de bliver
> korrekt
> monteret, ellers skal han lade være.

Jeg har lige checket med Ford TIS, Haynes og "So Wirds gemacht". Ingen af
disse foreskriver at man skal checke dimensioner før montering, heller ingen
af disse der skriver noget om kraften til ipresning. Min ven skønner jeg har
gennemgået samme uddannelse som dig, så oprigtigt talt synes jeg din
kommentar med at "lade være" er temmelig malplaceret. (Jeg selv har også
været under 6 ugers uddannelse i autoværkstedet på teknisk skole)
Som oplysning skal jeg også nævne at hjulet drejede ubesværet rundt efter
monteringen, så HELT ved siden af har det næppe været....

Sjoveste beskrivelse er faktisk Fords egen "Press in the new bearing" og så
en tegning af deres eget specilværktøj....thats it.

> Det har ikke noget med ringe kvalitet på delene at gøre, det er bare en
> forkert vare.

Set som kunde er det faktisk det samme, jeg får ikke den vare jeg bestiller,
det er da dårlig kvalitet, i hvert fald i det firma jeg arbejder.

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 08-07-06 21:19

"Tom" skrev

> Sjoveste beskrivelse er faktisk Fords egen "Press in the new bearing" og
> så en tegning af deres eget specilværktøj....thats it.

Ja selvfølgelig skal det presses i, men ikke med 10 tons, og din forklaring
på det er at det kunne I ikke holde øje med, der var så meget andet.

Det forstår jeg sådan, at du godt kan indse at 10 tons er for meget, men
alligevel er det thansens skyld det hele.

Du havde da ikke ventet at Haynes eller andre, vil skrive at man skal
kontrollere at de reservedele man bruger er de rigtige.

Jeg mener grundlæggende at man selv må tage et ansvar for hvad man foretager
sig,
det gælder selvfølgelig også thansen, men de kan jo ikke gøre ret meget
andet end at sælge det, som de mener er det rigtige.

Men vi bliver ikke enige, og det er heller ikke nødvendigt, vi har da begge
fået vores synspunkter frem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 22:14

> "Tom" skrev

> Ja selvfølgelig skal det presses i, men ikke med 10 tons, og din
> forklaring på det er at det kunne I ikke holde øje med, der var så meget
> andet.

Det KUNNE vi godt nu hvor vi sidder og efterrationaliserer og er klar over
niveauet fra thansen reservedele....man bliver jo klogere med årene.

> Det forstår jeg sådan, at du godt kan indse at 10 tons er for meget, men
> alligevel er det thansens skyld det hele.

Det er ligesom ÅRSAGEN. At vi så kunne have taget forholdsregler dengang er
jo så dejlig let at se nu. At pasningen ikke passede har jeg svært ved at se
man kan tørre af på kunden. Det er i hvert fald et noget andet forhold til
sine kunder jeg er opvokset med i min dagligdag. Vi taler jo ikke om
umiddelbart åbenlyse ting selv om det hele ser sådan ud når vi ser tilbage.

> Du havde da ikke ventet at Haynes eller andre, vil skrive at man skal
> kontrollere at de reservedele man bruger er de rigtige.

Jeg har som kunde ikke forudsætningen for at kunne kontrollere det selv. Jeg
aner jo ikke hvor stor tollerance man kan acceptere, ja det gør jeg ikke
engang nu. Jeg ved heller ikke hvor hærdet stålet skal være og kogepunktet
for fedtet i lejet og en masse andre ting. Det er bare noget der skal være i
orden når jeg bestiller det rigtige....og jeg har stadig kviteringen for at
jeg har bestilt det rigtige.
Men du har ret jeg forventer ikke thansen skal skrive at de millioner af
parametre der udgør et leje er noget kunden skal kontrollere. Det skal
leverandøren og hvis det var et rigtig prof. firma (thansen) så ville de
også lave en indgangskontrol på varer fra leverandøren i starten.

> [...]
> det gælder selvfølgelig også thansen, men de kan jo ikke gøre ret meget
> andet end at sælge det, som de mener er det rigtige.

Ja sådan er vi jo blevet klogere efter at rapportere omkring thansen
kvaliten tikker ind. Også derfor jeg ikke vælger så kritiske ting fra
thansen mere. Der er alt for meget besvær ved det.
Om thansen ikke kan gøre andet end sælge det de sælger bliver vi nok aldrig
enige om, jeg kan i hvert fald tage til Ford eller Refako og købe
reservedele med større sucess end ved thansen.....det kan man så klandre mig
selv for, fordi jeg ikke kan/vil kontrollere de stumper jeg køber for
alverdens parametre.

> Men vi bliver ikke enige, og det er heller ikke nødvendigt, vi har da
> begge fået vores synspunkter frem.

Jep og jeg har lært at lejer hos Thansen er bandlyst for mit vedkommende. Så
hellere betale lidt mere.

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-07-06 22:31

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :

>Det forstår jeg sådan, at du godt kan indse at 10 tons er for meget, men
>alligevel er det thansens skyld det hele.

Nu er der vist ikke nævnt at pressen pressede med alle 10 ton ;)

Jeg har sgu'dda osse måttet bruge en presse til en del lejer gennem
årene uden lejerne har taget skabe deraf

Og de var nu i de fleste tilfælde originale lejer

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 06-07-06 20:49

> [...]
> har måtte retunere SÅ mange varer til igen. Derfor har Thansen et seriøst
> problem omkring deres vares kvalitet eller mangel på samme.

der er vel ingen der har tvunget dig ind i forretningen. Hvis man mere end
en gang er nød til at returnere en vare så er det efter min mening ens egen
skyld, hvis det lyder til at være for billigt så er det, det som oftest
også.
At folk handler ved Tarvelige Hansen og lignende, må stå for ens egen
regning, det lader jo til at der alligevel ikke er sparet noget, ej heller
besvær.

--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 21:17

".(5750)giller" <gilbert@roen(remove)have.dk> skrev i en meddelelse

> der er vel ingen der har tvunget dig ind i forretningen.

Nej men det er vel ikke et argument for at sælge dårlige varer?

> Hvis man mere end en gang er nød til at returnere en vare så er det efter
> min mening ens egen skyld, hvis det lyder til at være for billigt så er
> det, det som oftest også.

Pjat, thansens varer kan da ALDRIG blive min/kundens SKYLD, sikke da noget
at komme med. Prisen er ikke nogen undskyldning for at sælge skrammel, det
er det måske i kina men ikke i danmark i 2006.

> At folk handler ved Tarvelige Hansen og lignende, må stå for ens egen
> regning, det lader jo til at der alligevel ikke er sparet noget, ej heller
> besvær.

Ja det har du ret i med hensyn til besværet. Det tager jeg så med i
overvejelserne hver gang jeg køber noget. Og hvis det er vigtige ting så går
jeg langt uden om thansen

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-07-06 21:25

> Pjat, thansens varer kan da ALDRIG blive min/kundens SKYLD, sikke da noget
> at komme med. Prisen er ikke nogen undskyldning for at sælge skrammel, det
> er det måske i kina men ikke i danmark i 2006.

Alle ved da at pris og kvalitet følger hinanden tæt, jeg gør i hvert fald.
Jeg handler ikke så tit hos THansen, men de har et godt udvalg af mange
meget billige dele, som man ikke lige finder andre steder, og de ting jeg
køber der synes jeg er helt fine.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 21:36

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Alle ved da at pris og kvalitet følger hinanden tæt, jeg gør i hvert fald.

Så VED jeg mere end dig. I det firma jeg arbejder i, der har vi afdelinger
både i danmark og kina og her er kvaliteten den SAMME og prisforskellen
temmelig stor alligevel. Det er simpelthen ikke nogen undskyldning at fordi
vi er blevet globale at vi så skal oversvømmes med skrammel bare fordi det
er blilligt. Ja ok det kan godt være at du vil acceptere dette men jeg har
stadig mine krav til at det skal virke og opfylde den betegnelse de sælges
under.
Jeg måtte f.eks returnere 2 blybatterier som kun havde 2.5 Ah selv om de var
opgivet til 4 Ah.....selv om de var billige så er det da alligevel skrammel
at sælge dem som noget de ikke kan opfylde. Ligeså med Jans køleskab

--
Tom

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-07-06 21:49

> [...]
> var opgivet til 4 Ah.....selv om de var billige så er det da alligevel
> skrammel at sælge dem som noget de ikke kan opfylde. Ligeså med Jans

Jeg taler generelt pris / kvalitet og ved godt man altid kan nævne talrige
eksempler der ikke følger det.
Jeg kan dog ikke se at prisforskelle i forskellige markeder har noget med
pris / kvalitet at gøre. Det er jo blot et spørgsmål om forskellige
prisniveauer alt efter hvad markedet kan bære, forskellige skattesatser,
afgifter osv. Jeg bruger min sunde fornuft, når jeg kigger på hvad der
loves om en vare, kontra hvad den koster sammenlignet med en tilsvarende
vare.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 21:58

> [...]
> afgifter osv. Jeg bruger min sunde fornuft, når jeg kigger på hvad der
> loves om en vare, kontra hvad den koster sammenlignet med en tilsvarende

Jeg tror de fleste prøver efter bedste evne at gøre en god handel hvor
fornuften råder. Det var nu f.eks heller ikke SÅ billige hjullejre jeg købte
dengang. snart 500 Kr for et leje og det originalt kostede 750 Kr....jeg ved
ikke om det er urimeligt at forvente mere end 1 måneds levetid fordi man har
været så grisk at ville spare 250 Kr.
Nej thansen skal man bare gå udenom hvis det er stumper som involverer et
større arbejde eller gør at man bliver "grounded" hvis det ikke passer og
skal byttes.
Jeg ville f.eks heller ikke købe udstødning hos dem fordi man som regl skal
skære det gamle i stykker, så hvis det nye ikke passer, så er det rigtig
besværligt. Af skade bliver man klog

--
Tom

Fra : Stefan

Dato : 06-07-06 21:50

> [...]
> var opgivet til 4 Ah.....selv om de var billige så er det da alligevel
> skrammel at sælge dem som noget de ikke kan opfylde. Ligeså med Jans

Hvis det er så vigtigt at kvalitet er 110% så handler man jo bare ikke ved
T'ansen, men de fleste mennesker, mig selv incl. køber indimellem de billige
sager, hvad enten det er T'ansen eller andre steder fordi vi er for
nærrige/fattige til at købe kvalitets produktet, og det er uanset om det er
bildele eller bøffen i køledisken. Og det er jo umuligt at vide om det er
lige så godt som det dyre produkt før du har prøvet begge dele.

Stef
Der havde masser af T'ansen dele i den gamle Mazda og også får det i den
"nye" gamle Golf.

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 22:27

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ok det kan godt være at du vil acceptere dette men jeg har
>
> Hvis det er så vigtigt at kvalitet er 110% så handler man jo bare ikke ved
> T'ansen,

Jeg betragter det ikke som kvalitet eller ej at en vare lever op til det den
er solgt som. Så hvis et batteri skal være på 6V/4Ah så SKAL det altså være
på 6V/4Ah og ikke 6V/2.5Ah.
Det er falsk varedeklaration at sælge en vare for noget den ikke er.
Jeg betragter det samme med Jans køleskab, som jo ret åbenlyst heller ikke
køler som den er specificeret som.
Ved kvalitet kan vi så tale om hvor lang tid varen kan holde og en masse
andet som thansen heller ikke beskriver....f.eks indre modstand i batteriet,
hvor mange opladninger det kan holde til før det kun har 50% kapacitet
tilbage, hvor meget kapacitet det har ved lave temeperaturer osv osv.
Men det som de skriver, det SKAL varen altså også kunne.

Så hvis de skriver en højtalker kan tåle 300W sinus kontinuerlig, så SKAL
den altså kunne holde til 300W og ikke brænde af allerede ved 200W og sådan
kan man blive ved.

Ja selv da jeg skulle bruge en spray til at rense aircondition med så var
der et billede på deres hjemmeside over sprayen MED en slange til at montere
på tuden. Da jeg så fik sprayen bestilt hjem, så var denne slange ikke med
og derfor ubrugelig til min mondeo fordi man ikke kan få den ind til
fordamperen uden denne slange.....det har da NADA med kvalitet og pris at
gøre. Her prøver man at sælge et mangelfult produkt som egentlig er mere
eller mindre ubrugeligt.

Da jeg købte sænkningsfjedre 4 stk til 1000 Kr så var de jo ok i et års tid,
derefter var de sunket så meget sammen at bilen ikke ville kunne synes mere.
Her valgte jeg at tage den til mig selv og sige ."aldrig mere sådanne dele
der er så besværlig at montere fra thansen" og sidenhen har jeg næææsten
ikke købt noget som helst til bilen hos thansen. Men jeg køber da stadigt
andre ting såsom et batteri til min nokia....de holder også kun et år, så
bliver de så "bløde" at kapaciteten går fra 90% til 0% på 1 minuts samtale

Her er tale om manglende kvalitet som jeg så lever med, da et år jo også er
en del tid.

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 22:37

In article <44ad8040$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> andre ting såsom et batteri til min nokia....de holder også kun et år, så
> bliver de så "bløde" at kapaciteten går fra 90% til 0% på 1 minuts samtale

Nokia 3310 ?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 22:42

> Nokia 3310 ?

7650.
Jeg tror det er 4. eller 5. batteri den er på nu

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 22:49

In article <44ad83c0$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> 7650.
> Jeg tror det er 4. eller 5. batteri den er på nu

Okay :)

Er bare vandt til at det var 3310 folk købte batt. til i stor stil.. :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Stefan

Dato : 06-07-06 22:38

Som jeg skrev.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-07-06 20:43

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev :

>Jeg lige nødt til at skrive et indlæg:

Også dig ? <grin>

>Nu er der kommet en del hug til T-Hansen herinde.

Jep - som der også af og til kommer til de andre steder. At så måske
Thansen får lidt flere kan jo skyldes flere ting, både at det er et
populært sted at handle, på grund af priserne, og det rimeligt store
udbud af ting og sager (herunder skrammel)

>Men lad være med at give T- Hansen skylden for kvaliteten på uoriginale
>reservedele, de producerer dem næppe selv.

Nu er du lidt for langt ude - de sælger skrammel til folk - det kan de
bare lade være med, så enkelt er det.

Er varen ikke skrammel, så reklamerer folk jo ikke, vel

Har du lagt mærke til at en biks som Biltema sjældent omtales dårligt
? på trods af at de også har lave priser, men vist også en noget
bedre kvalitet varer.

> [...]
>har ville røre ved uoriginale dele med en ildtang uanset hvor de er kommet
>fra, så det er ikke kun et T-Hansen problem.

Det skyldes vist også lige så tit, at han ikke kan score avancen på
stumperne

>Jeg har selv købt 5 varer ved T-Hansen, efter sammenligning med andre
>steder, og jeg er fuldt tilfreds efter købet!

Jeg købte 2 ting på Bornholm, med 50% succes

>Og ja..... jeg synes også det var en helt ringe kundeservice, dem med
>fælgene i ekstrablads artiklen , havde fået, men det er så en anden
>diskussion

Næeh - det er det egentligt ikke - for i bedømmelsen af en forretning,
hører skam også kvaliteten af deres viden om tingene, herunder om ting
nu også kan bruges til det kunden måtte ønske

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-07-06 21:34

> Nu er du lidt for langt ude - de sælger skrammel til folk - det kan de
> bare lade være med, så enkelt er det.

De sælger jo kun det som folk efterspørger ! - hvis der ikke var nogen som
gad handle i deres butikker, så ville de nok snart lukke eller finde på at
sælge noget andet.
Det er da simpelthen en nøgtern kalkulation der ligger bag deres
varesortiment - de sælger det folk efterspørger.

Andreas M. Hansen

Fra : ERNST LØGSTRUP

Dato : 06-07-06 20:50

Hej
Problemet er, at hvis firmaet , - med den massive repræsentation som de har
over hele landet, - ikke hæver deres kvalitetsgrænse på sikkerhedsmæssige
sliddele, så er de med til at fremme et lovindgreb som vil medføre, at der
kun må benyttes dele godkendt af bilfabrikkerne.
Og det medfører højere priser til os alle.

Alle synsvirksomheder er oppe på dupperne når de f.eks. hører at der sidder
pærer i forlygterne fra det store omtalte firma.

Så nævnes firmaet "Høyer" og til din orientering så er de nu også en del af
T.Hansen.

Mvh ERLO
--
***STØDDÆMPERE***
til alle biler haves

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 21:09

"ERNST LØGSTRUP" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så nævnes firmaet "Høyer" og til din orientering så er de nu også en del
> af
> T.Hansen.

Det gode ved Høyer er at deres ekspedienter er UDDANNEDE mekanikere, måske
ikke alle men flere af dem i hver eneste butik. Så det hælper jo lidt på
hvad der langes over disken af informationer og lign.

--
Tom

Fra : Stefan

Dato : 06-07-06 21:44

> Det gode ved Høyer er at deres ekspedienter er UDDANNEDE mekanikere, måske
> ikke alle men flere af dem i hver eneste butik. Så det hælper jo lidt på
> hvad der langes over disken af informationer og lign.

Ham Hoyer fyren der langede kileremme over disken til mig, kunne da ikke
forstå hvorfor de skulle være samme mærke, mon ikke han kunne hvis han var
mekker?!?

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 22:05

> Ham Hoyer fyren der langede kileremme over disken til mig, kunne da ikke
> forstå hvorfor de skulle være samme mærke, mon ikke han kunne hvis han var
> mekker?!?

Jeg skrev det måske ikke tydelig nok. I hver høyer butik er der mindst en
eller flere uddannede mekanikere (jaja hvis ikke lige denne har fri en dag
osv.).
Jeg VED dette fordi en af mine tidligere lærlinge har en bror der er ansat
ved høyer autodele

Nu kan jeg egentlig heller ikke lige forstå hvorfor en klierem skal være
samme mærke
Min mondeo kører i hver fald udmærket med både den originale Motorcraft og
en Noname...når bare de har samme længde og bredde

--
Tom

Fra : Stefan

Dato : 06-07-06 22:40

> [...]
> Min mondeo kører i hver fald udmærket med både den originale Motorcraft og
> en Noname...når bare de har samme længde og bredde

Så har du været heldig!

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 22:56

> Så har du været heldig!

hehe, det var nu heller ikke uden sved og tårer. Jeg købte både en original
og en uoriginal og kunne bare ikke montere nogen af dem....det tog mig
mindst 4 timer før jeg til sidst opgav. Ved at gå begge forhandlere på
klingen så kom der efter laaaang tid en forklaring.

Jeg havde hos begge været så ¤!%¤# uheldig at få en rem til en mondeo med AC
og automatgear. Det at der er automatgear gør at remmen er 2 cm kortere og
derfor ikke kan monteres på en med manuel.....så der blev kørt 3 gange til
byen før jeg fik den rigtige

--
Tom

Fra : Fam. Olsen

Dato : 07-07-06 09:19

> [...]

> forstå hvorfor de skulle være samme mærke, mon ikke han kunne hvis han var

Sikkert ikke. Ikke på grund af hans uddannelse ihvertfald. Jeg er selv udd.
mekaniker og kan ikke se hvorfor de skal være af samme mærke.

Men jeg vil gerne høre hvorfor de skal være samme mærke. Jeg kan jo overse
noget. Og ja det er helt seriøst ment.

MVH Niels

Fra : Mikkel Lund

Dato : 06-07-06 22:04

Tom skrev:
> [...]
> ikke alle men flere af dem i hver eneste butik. Så det hælper jo lidt på
> hvad der langes over disken af informationer og lign.

Det kan godt være de er uddannede, men det er stadig væk det samme lort
de smider over disken!
Det kunne være interessante at få frem hvad vi har haft dårlige
erfaringer med, f.eks. har jeg til min golf II haft følgende problemer
med t(ove)hansen dele:
Køler (passer ikke i længden)
Udstødning (ruste på en vinter)
Anlæg (X-sound er bare pisse dårligt)

Gode ting:
Kadanled
Vandpumpe
Generator rem
Væsker generelt (køler - karburator - olie - additiver)
Pærer (dog er biltema billigere)

Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 22:37

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan godt være de er uddannede, men det er stadig væk det samme lort de
> smider over disken!

Jeg kan ikke tage dine erfaringer fra dig, men mine siger at Højer har bedre
dele end thansen....selv om det er samme "firma" der ejer dem begge. Nu har
jeg også handlet i mange år hos begge og er måske lige så meget farvet af
den periode FØR høyer blev opkøbt

> [...]
> Vandpumpe
> Generator rem
> Væsker generelt (køler - karburator - olie - additiver)

Disse erfaringer bliver der jævnligt skrevet om her i gruppen.

Min egen bil har kørt temmelig længe uden at det har været nødvendig at
skifte noget (som jeg ikke allerede havde købt for mange år siden). Men min
mors Fiesta 1.25 skiftede jeg da udstødning på for et år siden. Det blev
købt hos Høyer og holder sig meget flot når man kigger under bilen, det
passede også uden problemer. Jeg må så indrømme at jeg ikke har kigget om
der står Walker eller XXX på udstødninget.

--
Tom

Fra : Stefan

Dato : 06-07-06 22:40

> [...]
> har jeg også handlet i mange år hos begge og er måske lige så meget farvet

Det er nøjagtigt de samme dele! Da jeg skulle have toppakning til Mazda'en
ringede jeg til T'ansen og fik en hoyer gut i røret det fortalte det er
samme firma, samme lager og samme varer de har.

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 22:46

> Det er nøjagtigt de samme dele! Da jeg skulle have toppakning til Mazda'en
> ringede jeg til T'ansen og fik en hoyer gut i røret det fortalte det er
> samme firma, samme lager og samme varer de har.

muligt det er det samme nu. Det er ca.2 år siden jeg sidst købte en Bosch
generator ved Høyer. Dengang var det vist ikke det samme fordi, jeg fik den
200 Kr billigere pga af deres prisgaranti og den var disse 200 Kr billigere
hos thansen.

--
Tom

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-07-06 21:36

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> writes:

> Alle ved da at pris og kvalitet følger hinanden tæt, jeg gør i hvert
> fald.

Man kan da sagtens betale en formue for noget værre bras
--
mvh Jes Vestervang

Fra : C. Caspersen

Dato : 06-07-06 22:19

> [...]

> Nu er der kommet en del hug til T-Hansen herinde. Jeg vil ikke forsvare
> deres produkter, for der er sikkert en masse lort imellem....... ligesom

Thansen sælger lort, og det ved de sikkert selv. Det ved kunderne også. Men
som Tom skriver, så har man i det mindste krav på, at lortet holder i
reklamationsperioden !

Det gør det sjældent, og derfor kunne Tarvelige Hansen godt vise lidt
service og ombytte lortet uden bøvl.

Det gør de ikke. Derfor suger de !

/Caspersen