lakrep, råd om
Fra : Dak

Dato : 06-07-06 18:52

Jeg fik lavede en del små rep på lakken ved hjælp af fremgangsmåden:

Slibe ned til metallet
Påfør rusteater
Påfør zink grunder
Påfør original farve med stift
Påfør originalt lak som fulgte med stiften

Spørgsmålet er nu hvad har jeg gjort galt? ej men man kan se en
højdeforskel i det nypåførte stenslags rep og det er ikke særligt smart ud.
hvad skal jeg gøre for at udligne højdeforskellen?

Og en anden ting, jeg har slebet med et fint korn sandpapir men nu er der de
små ridser. hvad er det nu man skal gøre for at fjerne dem?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

PS: fik endelige skiftet tændrørerne vha. et tændrørskit fra harald nyborg
til 50kr. toppen smuttede dog et par gange i processen men kunne
heldigvis nå den med en tang, så ingen lim i denne omgang.

Fra : Basil

Dato : 06-07-06 18:58

Dak har bragt dette til verden:
> [...]
>
> Og en anden ting, jeg har slebet med et fint korn sandpapir men nu er der de
> små ridser. hvad er det nu man skal gøre for at fjerne dem?

Vandslibepapir omkring korn 800, slib efter med korn 1200.
Det er vandet der er kodeordet.
Slib ikke i frihånd, så sliber du bare ekstra meget der hvor "bakken"
begynder, men brug en korkklods eller lign. egnet redskab.
Kai

Fra : Dak

Dato : 06-07-06 19:41

> [...]
> Slib ikke i frihånd, så sliber du bare ekstra meget der hvor "bakken"
> begynder, men brug en korkklods eller lign. egnet redskab.

og nu kommer det lige til mig, mon jeg har kommet til at slibe med
vandslibepapir. :-/ hvordan kan man se forskellen?

Fra : Basil

Dato : 06-07-06 19:41

Dak forklarede:

> og nu kommer det lige til mig, mon jeg har kommet til at slibe med
> vandslibepapir. :-/ hvordan kan man se forskellen?
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Min erfaring siger mig at den ikke er stor, det bliver bare en finere
slibning når der er vand på.
Kai