Stenslag og uansvarlige vognmænd..
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 10:53

Hejsa,

Hvad gør man når en vognmand nægter at betale en ny frontrude pga. et
stenslag fra hans lastbil?

Han påstår den kommer fra dækket og jeg påstår den kommer fra ladet,
pga. en så stor sten ikke kan sidde i dækket..

<http://www.saabklubdanmark.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=5
467>

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Cyber.

Dato : 06-07-06 11:00

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Han påstår den kommer fra dækket og jeg påstår den kommer fra ladet,
> pga. en så stor sten ikke kan sidde i dækket..

har du stenen, men jeg vil mene det kommer fra dækket!, og han er jo uden
skyld i det, jeg har selv haft et par stenslag og helt ærligt synte jeg ikke
at jeg kunne retfærdigøre eller bevise at det var dem som tilfældigvis kørte
foran mig som ødelage min rude,-men surt det var det sgu!,-det at have bil
har nogle omkostninger og det er en af dem.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 11:17

In article <e8imu3$dpd$1@newsbin.cybercity.dk>,
"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> wrote:

> har du stenen, men jeg vil mene det kommer fra dækket!

Det der kom flyvende fra hans lad (ikke dækket) var for stort til at
kunne sidde i dækket.

Se ovenfor.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-07-06 12:19

Martin Johansen [6000] skrev:
> Det der kom flyvende fra hans lad (ikke dækket) var for stort til at
> kunne sidde i dækket.

Jeg er da en gang blevet ramt af en sten på
størrelse med en honningmelon.
Den sad kilet fast mellem dækkene på
tvillingebaghjulene. Den kom fri da vi
passerede en fordybning i vejbanen, så det
bagerste hjulsæt ramte asfalten. Det fik dem så til at
snurre et par omgange, hvorved stenen blev slynget ud.
Den strejfede taget lige over mit hovede...

Peter Schrøder

Fra : Anders

Dato : 06-07-06 11:02

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Han påstår den kommer fra dækket og jeg påstår den kommer fra ladet,
> pga. en så stor sten ikke kan sidde i dækket..

Hvis der kan sidde 1 cm sten i dækket på en personvogn kan der vel sagtens
sidde en 3 cm sten i dækket på en lastvogn.

Hvor hurtigt kørte du ?
Hvor hurtigt kørte lastbilen ?
Hvad kørte lastbilen med ? Jeg har tit set når de kører med grus at der
ligger grus udenfor ladet.

Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 11:18

In article <44acdf8f$0$921$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote:

> Hvor hurtigt kørte du ?

120

> Hvor hurtigt kørte lastbilen ?

90 som de plejer :)

> Hvad kørte lastbilen med ?

Det kunne jeg ikke se. Ladet var oppe, men pressenningen var ikke nede
så der var en åbning mellem lad og tag.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-07-06 19:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det kunne jeg ikke se. Ladet var oppe, men pressenningen var ikke nede
> så der var en åbning mellem lad og tag.

Hvis der var tag på lastvognen, så er det meget usandsynligt at den kørte
med sten/grus.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 21:39

In article <ZTcrg.79$ja5.11@news.get2net.dk>,
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> Hvis der var tag på lastvognen, så er det meget usandsynligt at den kørte
> med sten/grus.

Enig..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-06 12:09

Martin Johansen [6000] skrev:
> 120
> 90 som de plejer :)
> Det kunne jeg ikke se. Ladet var oppe, men pressenningen var ikke nede
> så der var en åbning mellem lad og tag.

Det her bliver, IMHO, mere og mere søgt.

I øvrigt behøver stenen ikke at havde siddet i dækket. Den kan havde
ligget på vejen og så blevet "skudt" bagud da lastbilen kører hen over
den. Og så skal du jo i gang med at finde den, anden, bil der har tabt
stenen.

Kan godt se det er surt at skulle bruge sin egen forsikring, hvis man
kan finde en anden til at betale. Men sådan er livet - også.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-06 14:53

In article <e8o3np$2opr$1@newsbin.cybercity.dk>,
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
> ligget på vejen og så blevet "skudt" bagud da lastbilen kører hen over
> den. Og så skal du jo i gang med at finde den, anden, bil der har tabt

Det er spekulationer allesammen, inkl mine.

Men vognmanden kunne da have vist en interesse i at rette lidt op på
branchens i forvejen blakkede ry...

> Kan godt se det er surt at skulle bruge sin egen forsikring, hvis man
> kan finde en anden til at betale.

Tja jeg har en ret stor selvrisiko.. ved ikke hvad hans er på, men nok
mindre end min..

> Men sådan er livet - også.

Jep :) Men problemet er blevet løst i mellemtiden..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Leonard

Dato : 08-07-06 15:01

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Men vognmanden kunne da have vist en interesse i at rette lidt op på
>branchens i forvejen blakkede ry...

Du er godt nok naiv, hvis du tror du får nogen til at rette op på de
andres dårlige omdømme - det er jo altid de andres skyld. At du så
ovenikøbet tror at han vil gøre det ved at hive penge op af lommen ...

--
Leonard

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-06 22:13

In article <7ieva2h24f6j2bd38ihc6d0fndfovjsobf@4ax.com>,
Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> Du er godt nok naiv, hvis du tror du får nogen til at rette op på de
> andres dårlige omdømme

Andres? Det var hans eget inkl...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-06 19:58

Martin Johansen [6000] skrev:
> Det er spekulationer allesammen, inkl mine.
> Men vognmanden kunne da have vist en interesse i at rette lidt op på
> branchens i forvejen blakkede ry...

Og hvordan kan du forvente at vognmanden skulle være villig til at lade
sin forsikring betale for din skade, når han er 112% sikker på at der
ikke har været sten, men stykgods, på hans bil?

> Tja jeg har en ret stor selvrisiko.. ved ikke hvad hans er på, men nok
> mindre end min..

Har du en selvrisiko der er størrere end de fleste betaler i præmie om året?

En vognmands selvrisiko, eller rettere det beløb han beregner som tab
(selvrisiko + bonustab)på en forsikringsanmeldt skade, kan nemt
overstige 50.000 kr.

> Jep :) Men problemet er blevet løst i mellemtiden..

Du fandt en anden til at betale?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-06 22:15

In article <e8ov6q$283$1@newsbin.cybercity.dk>,
> [...]

> sin forsikring betale for din skade, når han er 112% sikker på at der
> ikke har været sten, men stykgods, på hans bil?

På samme måde som jeg var 124% sikker på at det var en sten der kom...
læs forfra gider ikke skrive det igen :)

> Har du en selvrisiko der er størrere end de fleste betaler i præmie om året?

Ja..

> Du fandt en anden til at betale?

Ja :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-06 23:45

Martin Johansen [6000] skrev:
> På samme måde som jeg var 124% sikker på at det var en sten der kom...
> læs forfra gider ikke skrive det igen :)

Men hvordan vil du forklare en vognmand at der er faldet en sten af hans
fragtbil, når han ved at der aldrig har været løse stem på den?

> Ja..

Er du sikker på du har råd til at holde bil?

> Ja :)

Forhåbentlig ikke en anden lastbil.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-07-06 23:53

In article <e8pcgk$7f8$2@newsbin.cybercity.dk>,
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Men hvordan vil du forklare en vognmand at der er faldet en sten af hans
> fragtbil, når han ved at der aldrig har været løse stem på den?

Hvis han vidste det så synes jeg han skulle have sagt der ikke havde
været sten på den.. på spørgsmålet om hvad vognen sidst havde kørt med
blev manden gentagne gange tavs...

> Er du sikker på du har råd til at holde bil?

Det begynder at knibe hvis det skal bliver hverdag med smadrede
frontruder.

> Forhåbentlig ikke en anden lastbil.

Nej fandt en taxa... *GG* .. ej.

Fik lavet det ret godt hos den lokale glarmester som et "normalt"
stenslag.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-07-06 12:08

Martin Johansen [6000] skrev:
> Hvis han vidste det så synes jeg han skulle have sagt der ikke havde
> været sten på den.. på spørgsmålet om hvad vognen sidst havde kørt med
> blev manden gentagne gange tavs...

Sikkert fordi der kan havde været 100 forskellige former for gods på
bilen. Hvoraf noget af det sagtens kan havde været værdigods. Og den
slags skal man ikke oplyse for meget om at man kører med. (Han ved jo
ikke hvem du er.)

Men en vognmand der driver en *fragtrute* kan være ret meget sikker på
at der ikke indgår løse sten i godset. Der kan godt være sten på bilen,
men så vil de være pakket ind i kasser eller poser, og sat på paller så
de kan flyttes rundt.

I øvrigt er "bagklappen" typisk over 2 m høj når den er klappet op. Så
højt hopper sten vist ikke af sig selv.

> Det begynder at knibe hvis det skal bliver hverdag med smadrede
> frontruder.

Det tror pokker med en selvrisiko på størrelse med en lastbilvognmands.

Og det betød - i kroner?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-07-06 12:37

In article <e8qo25$omb$1@newsbin.cybercity.dk>,
> [...]

> bilen. Hvoraf noget af det sagtens kan havde været værdigods. Og den
> slags skal man ikke oplyse for meget om at man kører med. (Han ved jo

Han behøvede ikke oplyse i detaljer. Han kunne bare bekræfte at det var
umuligt med løse sten og det kunne han ikke.. ville ihvertfald ikke.

> Det tror pokker med en selvrisiko på størrelse med en lastbilvognmands.

Altså så høj er den heller ikke - misforstod det i første indlæg - men
den er en faktor 3 af hvad I andre eliter kører rundt med..

> Og det betød - i kroner?

4 pizzaer omregnet..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-07-06 13:10

Martin Johansen [6000] skrev:
> Han behøvede ikke oplyse i detaljer. Han kunne bare bekræfte at det var
> umuligt med løse sten og det kunne han ikke.. ville ihvertfald ikke.

Netop; Ville ikke.

> Altså så høj er den heller ikke - misforstod det i første indlæg - men
> den er en faktor 3 af hvad I andre eliter kører rundt med..

Bagsmækken på en fragtbil er som regel en 2-2½ meter høj hydraulisk
liftbagsmække. Det er den der bruges til at få godset op på ladet.

> 4 pizzaer omregnet..

Hvorfor så alt det besvær med at få andre til at betale det?

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-07-06 15:15

In article <e8qrmv$q4e$1@newsbin.cybercity.dk>,
Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Hvorfor så alt det besvær med at få andre til at betale det?

Fordi det tegnede til at blive en ny frontrude...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-07-06 12:16

> [...]
>
> Han påstår den kommer fra dækket og jeg påstår den kommer fra ladet,
> pga. en så stor sten ikke kan sidde i dækket..

Er den ikke sådan et "plaster" fra et glas firma du har sat på?
jeg fik et i firmabilen som var ca samme størelse som det du har (såfremt
det er sådan et plaster - fordi det jeg fik kunne plasteret ikke dække). Det
var en sten fra en forankørende Porsche Chayenne (altid en trøst det var en
Porsche og ikke en gammel tarvelig lada:))
Der sagde carglass når plasteret ikke kan dække så er der ingen håb ->ny
rude.

--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 12:27

In article <44acf0f1$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> Er den ikke sådan et "plaster" fra et glas firma du har sat på?

Jo det er det.

> Der sagde carglass når plasteret ikke kan dække så er der ingen håb ->ny
> rude.

Ham jeg var forbi mente han godt kunne lave det, men jeg skulle være
heldig hvis det blev mere eller mindre usynligt.

Jeg kan som sådan også godt leve med at man kan se lidt, bare den ikke
løber og ligefrem skriger som den gør nu..

Havde trods alt ikke lige lagt penge til side til en ny rude lige før
ferien...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-07-06 19:48

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
>
> Han påstår den kommer fra dækket og jeg påstår den kommer fra ladet,
> pga. en så stor sten ikke kan sidde i dækket..

Jeg har selv, ved flere leglighedder, haft en brosten oppe mellem
tvillinghjulene på en lastvogn, så der kan faktisk sidde temmeligt store
sten i dækkene.
Brostene opdager man dog relativt hurtigt, da hele ekvipagen begynder at
hoppe en del under kørsel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 21:39

In article <mVcrg.81$CF5.76@news.get2net.dk>,
> [...]

> sten i dækkene.
> Brostene opdager man dog relativt hurtigt, da hele ekvipagen begynder at

Ja brosten var det dog ikke... lol

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : RP

Dato : 07-07-06 11:09

>Det
> var en sten fra en forankørende Porsche Chayenne (altid en trøst det var en
> Porsche og ikke en gammel tarvelig lada:))

Hmm jeg har oplevet 2 forskellige cayenner smide ret store sten op på
min forrude og altid på god afstand?

Er det bare sådan noget de kan de lorte biler? De skulle tvinges til
at køre med stænkklapper...

Mvh

R. Poulsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-07-06 12:04

Martin Johansen [6000] skrev:
> [...]
> Han påstår den kommer fra dækket og jeg påstår den kommer fra ladet,
> pga. en så stor sten ikke kan sidde i dækket..

Kan du fortælle noget om hvad last han havde på ladet?

Det syntes ikke videre sansynligt at Danske Fragtmænd kører rundt med
løse stem.