Nu Thansen kritikken er på banen ;(
Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 16:48

Hej rødder

Nu Thansen kritikken er på banen, må i da også få et bidrag herfra :

Stod med et defekt køleskab i campingvognen - og tænkte på en
køletaske - well - de havde tilbud på et lille fint skab - nedsat fra
798 til 598

http://www.thansen.dk/product.asp?c=721833564&n=2039075354&pn=2039152464

Flotte illustrationer på kassen - man så skabet fyld op med Carlsberg
dåseøl, og hylderne i lågen også fyldt

Sjovt nok var dåserne i lågen lidt lavere end de er i virkeligheden -
og man kan sgu'dda slet ikke lukke skabet hvis det er fyldt som på
kassen

Sjovere er det - at de skriver :

cooling capacity 20-26 degrees below outside temp

Tjaehhhh - Thansen syndromet fortalte at skabet ikke blev en skid
koldere end 11-13 grader - på trods af de 27 grader i campingvognen

Det rimer jo ikke - så det skab fik de da lige i tomaten igen

Da jeg havde ventet ved disken i Glostrup længe nok, stod der en ung
quinde og skulle kigge på samme skab, som ekspedienten havde slæbt
frem .. hehe .. Jeg fortalte ham at han ikke behøvede at pakke det
ud til hende, for jeg har et skab retur til ham - skabet køler jo slet
ikke nok, og rummer da iøvrigt slet ikke det reklamerne bilder folk
ind

Sjovt nok gik damen igen ;)

Tjaehhh - jeg vidste det jo egentligt godt ... men husfreden på en
campingplads, kan være det værd, alligevel

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 17:52

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Tjaehhh - jeg vidste det jo egentligt godt ... men husfreden på en
> campingplads, kan være det værd, alligevel

hehe, du ligger som du selv har redt
Der ER meget skrammel hos tsvansen selv om der da også findes enkelte ok
ting.

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 18:28

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>hehe, du ligger som du selv har redt

Ja - jeg ved det kun alt for godt

(Jeg fik dog afværget et indkøb i prisklassen 4500 - som et nyt
"rigtigt" campingvognskab koster)

>Der ER meget skrammel hos tsvansen selv om der da også findes enkelte ok
>ting.

Så som ? (og jeg ser lige bort fra blålysene)

Jeg tvivler sgisme snart

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 19:52

> Ja - jeg ved det kun alt for godt
>
> (Jeg fik dog afværget et indkøb i prisklassen 4500 - som et nyt
> "rigtigt" campingvognskab koster)

> Så som ? (og jeg ser lige bort fra blålysene)

hehe, aner det rent faktisk ikke....de blå lys går også i stykker

> Jeg tvivler sgisme snart

Det var bare for at være diplomatisk

--
Tom

Fra : Martin Orvad

Dato : 05-07-06 20:47

Tom wrote:
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> hehe, aner det rent faktisk ikke....de blå lys går også i stykker

Jeg har engang købt to solnet-pandaer til at sugekoppe på ruden i en
håndevending for at skærme sønnike mod solen. To styk til 19 kroner. De
var fine nok.

Jeg kender en som har købt en gummihat til at sætte på anhængertrækket.
Jeg husker ikke prisen, men han var godt tilfreds.

En kollega har købt olie til kædesaven hos dem, og den sag har jeg
heller ikke hørt mere til.

Næh, det er ikke lutter skrammel hos T. Hansen ...

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 15:54

"Martin Orvad" <martin.orvad@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke hørt mere til.
>
> Næh, det er ikke lutter skrammel hos T. Hansen ...

hehe, min personlige liste over ting som var dårlige er faktisk lige så lang
som over de ting der var ok. Det er intet mindre end rystende at man kan
sælge SÅ meget l*rt

(og at der findes fjolser som undertegnede der køber det)

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-07-06 21:10

> Så som ? (og jeg ser lige bort fra blålysene)

Ret skal være ret ! - jeg har købt en bagagerumsbakke til Octaviaen, som jeg
er meget godt tilfreds med - den er ikke så fed som den originale
Skodabakke, men til prisen er den skal rigtig fin....

Andreas M. Hansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-07-06 06:50

jan@stevns.net wrote:

> Så som ? (og jeg ser lige bort fra blålysene)

Motip grunder. Punktum

--
vh
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 18:11

jan@stevns.net wrote:
> Hej rødder
> Sjovere er det - at de skriver :
>
> cooling capacity 20-26 degrees below outside temp

På internetsiden står der godt nok:

Temperatur: Køler til ca. 20 gr. under den omgivende temperatur
Varmer til ca. 65 gr.

> Tjaehhhh - Thansen syndromet fortalte at skabet ikke blev en skid
> koldere end 11-13 grader - på trods af de 27 grader i campingvognen

> Det rimer jo ikke - så det skab fik de da lige i tomaten igen

Hvor måler du det henne? Bemærk at der er stor forskel på om skabet er fyldt
eller tomt samt hvis det er fyldt, hvor du anbringer føleren.

Des mere fyldt des meget længere tid tager det at køle temperaturen ned,
idet blæseren ikke rigtig får fat i de bagerste (i forhold til blæseren)
dåser.

Jeg har så´en en Harald Nyborg ting til at stå på bagsædet af bilen, den
virker fuldt tilfredsstillende. Selv efter en lang nat på en rasteplads er
dåserne stadig kolde.

Til cv´en har jeg så så´en en Igloo 40 ting, den er engang blevet kåret som
en af de bedste. Men hvis man virkelig skal være seriøs, så er der denne her
her, som kører med kompressor. Som følge deraf siger den små lyde engang i
mellem:

http://www.bomann.de/viashop/storefront/start.asp?
side 5 nederst, KB 209 Kühlbox
Den fryser og køler, bruger forholdsmæssigt ingen strøm og den koster
faktisk ikke alverden. Desværre er der ingen pris lige på denne side, men
jeg husker det som omkring 100 Euro .. og det koster den da også her:

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/413317_-kb-209-bomann.html

Nogen der melder sig frivillig til en lille test?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 05-07-06 18:18

> [...]
>
> http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/413317_-kb-209-bomann.html
>
> Nogen der melder sig frivillig til en lille test?

Jeg har en webasto køletaske med kompressor - og den rykker - flere gange er
jeg ankommet til destinationen i det sydlige med.... Dybfrossen mælk - så
den virker faktisk for godt.

Mvh,

Martin Rise Christensne
Work is for people that don't know how to ski.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 18:26

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

>Hvor måler du det henne? Bemærk at der er stor forskel på om skabet er fyldt
>eller tomt samt hvis det er fyldt, hvor du anbringer føleren.

Jeg målte 4 steder i skabet

Kulde falder jo , men selv i bunden gik temperaturen kun ned på 11
grader (luften blæser rundtinde i skabet)

>Des mere fyldt des meget længere tid tager det at køle temperaturen ned,
>idet blæseren ikke rigtig får fat i de bagerste (i forhold til blæseren)
>dåser.

Jep - men når skabet lukkes klokken 22, og man måler klokken 8 næste
morgen .....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 18:39

jan@stevns.net wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :

> Jep - men når skabet lukkes klokken 22, og man måler klokken 8 næste
> morgen .....

Min igloo stod i campingvognen, den tændte jeg i forgårs. Næste dags morgen
stod den på 10 grader, men en hel kassefuld i 2 lag stående og 1 liggende er
blevet kølet ned.

Jeg har desværre ikke mulighed for at se temperaturen på den lige nu fordi
jeg ikke er hjemme.

--
Per, Esbjerg

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-07-06 21:19

> [...]
> koldere end 11-13 grader - på trods af de 27 grader i campingvognen
>
> Det rimer jo ikke - så det skab fik de da lige i tomaten igen

Jeg sad lige og ledte efter nye gløderør til Mazda'en og Høyer/Thansen
skulle have 129 pr. stk, det er jo skide billigt især da org. Mazda skulle
koste 680...+ moms...pr. stk, for pokker da.
Nu har jeg så valgt de dyre org. Mazda fra, men også de billige og har
fundet en mellempris på 450 + moms. Utroligt at der kan være så stor
prisforskel..!

Michael

Fra : ena

Dato : 05-07-06 22:12

> [...]
> Nu har jeg så valgt de dyre org. Mazda fra, men også de billige og har
> fundet en mellempris på 450 + moms. Utroligt at der kan være så stor

Med gløderør og meget andet er det ligegyldigt om du køber det hos fx mazda-
læs på dem og du vil se at det er Beru Nippon Denso eller Bosch rør - dem
kan du købe mange andre steder - og de er helt ens. På min BMW 320d kostede
et sæt 650,- hos BMW og 320,- hos Carl Christensen det var BERU rør der var
originalmonteret og Carl Christensen har argenturet for BERU.

Det det drejer sig om er om det er OEM dele (Original Equipment
Manufacturer) eller ej - de fleste bilfabrikker strikker bilerne sammen med
dele fra underleverandører og køber du disse OEM dele direkte hos
underleverandøren (eller dennes importør/forhandler) er det præcis samme
vare - men ofte billigere.

Et andet eksempel er at jeg for nyligt skiftede indsprøjtningspumpe på en
diesel Opel - pumpen var en Bosch VP44 pris hos Opel 14000,- pris hos Bosch
8200,- så undersøg hvad der sidder i og køb det så der hvor det er billigst.

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 06-07-06 15:53

> [...]
> diesel Opel - pumpen var en Bosch VP44 pris hos Opel 14000,- pris hos
> Bosch 8200,- så undersøg hvad der sidder i og køb det så der hvor det er

Lige Opel er også en tand for dyre...
Jeg skulle have et nyt sidespejl til min Corsa, det ville de have 1060 for
holderen, og 470 for spejlglasset og så moms oveni og evt. lakering.
Thansen klarede et fuldstændigt identisk sidespejl for 500 kr. (for begge
dele i alt, inkl.moms), og der er ingen synlig eller funktionel forskel
ifht. det originale andet end end latterlig prisforskel på 300% som går lige
i lommen hos Opel.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-07-06 22:00

"Martin Rise Christensen" <martin.sletslet.dette@rise.dk> writes:

> Jeg har en webasto køletaske med kompressor - og den rykker - flere
> gange er jeg ankommet til destinationen i det sydlige
> med.... Dybfrossen mælk - så den virker faktisk for godt.

Er der ikke en termostat du kan justere?
--
mvh Jes Vestervang