Forsikring: min søn "tegnede" bilen
Fra : soeren.andersen@gmai~

Dato : 05-07-06 08:11

Hejsa,

Min søn på næsten 4 år syntes åbenbart at vores bil trængte til
lidt dekoration, hvilket han så selv klarede med et stykke marmor. Der
er flotte dybe "bølger" ind til metal på fronthjelm , forskærmene og
den ene sidedør.
Nu er bilen kaskoforsikret , men det vil desværre koste bonustab at
køre det den vej ? Det har vi ikke råd til, vi er en ung familie og
er afhængig af 2 biler og vi bruger allerede alt for meget på
bilforsikringerne pga. selskabernes politik om at lade de unge betale.
Er der nogen der ved om vi kan få vores almindelige familieforsikring
til at dække sådan noget her ? Går ud fra den ville dække , hvis
det havde været naboens bil så egentlig skulle den vel ?

Hilsen Søren

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 05-07-06 08:21

<soeren.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hejsa,

> ? Går ud fra den ville dække , hvis
>det havde været naboens bil så egentlig skulle den vel ?

Jeg tvivler, men læs dine forsikringsbetingelser.

Det er desværre ikke helt det samme, hvis det var naboens bil. Så er det
jeres ansvarsforsikring der dækker, og ikke den almindelige indbo/familie.

Mvh
Jacob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 08:26

soeren.andersen@gmail.com skrev :

>Nu er bilen kaskoforsikret , men det vil desværre koste bonustab at
>køre det den vej ?

Hvis de overhovedet vil dække, når det er jeres egen (møg)unge ;)

>Det har vi ikke råd til, vi er en ung familie og er afhængig af 2 biler
>og vi bruger allerede alt for meget på bilforsikringerne pga. selskabernes
>politik om at lade de unge betale.

Så lade det være - og hold bedre øje med barnet.

>Er der nogen der ved om vi kan få vores almindelige familieforsikring
>til at dække sådan noget her ?

Det ved jeres selskab alt om ;(

>Går ud fra den ville dække , hvis
>det havde været naboens bil så egentlig skulle den vel ?

Øehhh - det tror jeg næppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 08:32

> Øehhh - det tror jeg næppe

nej børn under x år er der ikke dækning på, så hvis han/hun ridser naboens
bil, kan du som forældre sige "det er bare ærgeligt" loven kan intet gøre..

Mvh
Morten

Fra : Rene LArsen

Dato : 05-07-06 08:52

> nej børn under x år er der ikke dækning på, så hvis han/hun ridser naboens
> bil, kan du som forældre sige "det er bare ærgeligt" loven kan intet
> gøre..

Tjep mener at børn under og "incl" 5 år kan ikke drages til ansvar dá de
ikke kan skelne mellem forkert og rigtigt endnu iflg forsikringsselskaberne.

Mvh

Rene

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 05-07-06 11:02

Rene LArsen wrote:

> Tjep mener at børn under og "incl" 5 år kan ikke drages til ansvar dá de
> ikke kan skelne mellem forkert og rigtigt endnu iflg
> forsikringsselskaberne.

Emnet har lige været vendt her i gruppen.

Det er _korrekt_ at børn som hovedregel ikke kan gøres _personligt_
ansvarlige for deres gerninger når de er mindre end ca. 4-5 år.

Men, forældrene (tilsynsansvarlig) vil, i en række tilfælde kunne gøres
ansvarlige. Ellers var (andres børn) børn jo decideret farlige at have
rendende omkring.

Se
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Indboforsikring/Erstatningsansvar.aspx
http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=HvisLivBoernSkader

Iøvrigt er det et spørgsmål for juragruppen, ikke bil gruppen.

Hvad angår biler, er det i de fleste tilfælde bilens kasko forsikring der
skal dække enhver skade på bilen, der skyldes børn, fodgængere, cyklister,
leg, mv.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the
country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag
the
people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a
parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can
always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have
to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for
lack of patriotism, and exposing the country to greater danger.

- Herman Goering at the Nuremberg trials

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-07-06 09:01

Juel wrote:

> nej børn under x år er der ikke dækning på, så hvis han/hun ridser
> naboens bil, kan du som forældre sige "det er bare ærgeligt" loven
> kan intet gøre..

Jeg tror faktisk grænsen er 4 år ..

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-07-06 09:14

> Jeg tror faktisk grænsen er 4 år ..

Der var for nyeligt et citat i gruppen hvor der stod "ca. 4 år" - ved dog
ikke hvor det kom fra. Det lød til at være en individuel vurdering.

/Kasper Hansen

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-07-06 09:17

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Jeg tror faktisk grænsen er 4 år ..

Retspraksis svinger lidt mellem 4 og 5 år, men det er deromkring.

Hvis noget skal dække skal det være kaskoen, hvis det kan betale sig at
køre det via forsikringen.

P.S. Ingen lommepenge de næste 8 år :)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 05-07-06 09:20

> Er der nogen der ved om vi kan få vores almindelige familieforsikring
> til at dække sådan noget her ? Går ud fra den ville dække , hvis
> det havde været naboens bil så egentlig skulle den vel ?

Jeg tror ikke at der er nogen vej uden om kasko'en... Min kammerat (på 23
år) torpederede fornyeligt en ny (parkeret) Audi med mit monster af en
fjernstyret bil (5 kg alu v. 40-50 km/t). Det resulterede i en omlakering af
en liste og et nyt skjold under bilen. Vi havde forventet at min kammerat
skulle "betale" via sin ansvarsforsikring, men det viste sig faktisk at være
Audi'ens kasko der skulle betale gildet. Hvordan de kom frem til
konklusionen, aner jeg ikke - men jeg tror måske at det er noget med reglen
om dobbeltforsikring. Bilen er forsikret via kasko'en, og derfor ikke af
andre forsikringer? Det er i hvert fald et gæt...

/Kasper Hansen

Fra : Per W.

Dato : 05-07-06 11:35

soeren.andersen@gmail.com wrote:
> [...]
> til at dække sådan noget her ? Går ud fra den ville dække , hvis
> det havde været naboens bil så egentlig skulle den vel ?

Hvis du har en bil til så kan du jo si at du hadde lastet en sykkel på denne
og kom til å skrape opp den andre bilen din når du kjørte forbi, da vil det
jo gå på den andre bilens ansvarsforsikring.

/Per W.

Fra : Rene LArsen

Dato : 05-07-06 11:36

> Hvis du har en bil til så kan du jo si at du hadde lastet en sykkel på
> denne og kom til å skrape opp den andre bilen din når du kjørte forbi, da
> vil det jo gå på den andre bilens ansvarsforsikring.

Elsker når man bliver kreativ, he he he

Fra : Leonard

Dato : 05-07-06 12:46

"Per W." <fungererikke@ikkegyldig.no.invalid> wrote:

>Hvis du har en bil til så kan du jo si at du hadde lastet en sykkel på denne
>og kom til å skrape opp den andre bilen din når du kjørte forbi, da vil det
>jo gå på den andre bilens ansvarsforsikring.

Duer ikke hvis bilerne er indregistreret i samme husstand.
Ansvarsforsikringen dækker kun skader på andres ting og dækker ikke
hvis den ene bil i husstanden kører ind i den anden.
Derfor tror jeg heller ikke familieansvarsforsikringen dækker skader
på egne ting.
Desværre er der nok ikke andet at gøre end at betale selv, evt. at
lade knægten klatmale bilen i de farver han nu synes den skal have, så
ruster den da ikke og er også nemmere at finde på en stor p-plads

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per W.

Dato : 05-07-06 12:47

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i melding

> [...]
> lade knægten klatmale bilen i de farver han nu synes den skal have, så
> ruster den da ikke og er også nemmere at finde på en stor p-plads

Min fru kjørte inn i min bil og da gikk det greit, samme husstand men ikke
samme selskap, kanskje det hadde noe å si?

/Per W.

Fra : Leonard

Dato : 05-07-06 12:55

"Per W." <fungererikke@ikkegyldig.no.invalid> wrote:

>Min fru kjørte inn i min bil og da gikk det greit, samme husstand men ikke
>samme selskap, kanskje det hadde noe å si?

Er I gift?
Og var det her i DK?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per W.

Dato : 05-07-06 12:58

> Er I gift?
> Og var det her i DK?

Nei, ikke gift, men samboer med felles barn, og nei, ikke i DK men tror at
Norge og DK er ganske like på dette området.

/Per W.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-06 14:14

soeren.andersen@gmail.com skriver:

> Nu er bilen kaskoforsikret , men det vil desværre koste bonustab at
> køre det den vej ?

Også, hvis det er hærværk ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-07-06 01:47

> soeren.andersen@gmail.com skriver:

> Også, hvis det er hærværk ?

Plejer det ikke at skulle være påviseligt seriehærværk før man slipper for
bonustab? (og nej jeg foreslår *ikke* at knægten skal sendes ned ad vejen
med det stykke marmor i hænderne

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-07-06 05:49

Ole Gaarde Kristensen skriver:

> Plejer det ikke at skulle være påviseligt seriehærværk før man slipper for
> bonustab?

Det har jeg ikek oplevet at det skulle (1x hærværk og 2 gange
indbrudsforsøg på samme parkeringsplads).

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-07-06 12:06

> Ole Gaarde Kristensen skriver:

> Det har jeg ikek oplevet at det skulle (1x hærværk og 2 gange
> indbrudsforsøg på samme parkeringsplads).

OK. Kan bare huske at der i min GF-police stod noget om at der skulle være
mindst 3 biler for at der var tale om seriehærværk og dermed kunne dækkes
uden bonustab.
Det er sikkert også forskelligt fra selskab til selskab.

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Per O.

Dato : 06-07-06 15:42

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden bonustab.
> Det er sikkert også forskelligt fra selskab til selskab.

Det har været de samme regler i de selskaber jeg har haft.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 06-07-06 21:51

> Det har været de samme regler i de selskaber jeg har haft.

Måske skulle I overveje at skifte selskab

Jeg kender et selskab (som er det eneste i DK), der ikke kræver at der er
andre biler der har været udsat for hærværk. Og for at det ikke skal være
løgn, opkræves der ikke engang selvrisiko ved hærværksskader. Og bonustab er
en by i rusland

/Jasper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 21:58

In article <44ad77ae$0$924$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> wrote:

> [...]
> løgn, opkræves der ikke engang selvrisiko ved hærværksskader. Og bonustab er

Vokser træerne også ind i himlen ved at I er billige til "nye" bilister
i "store" biler?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 07-07-06 20:38

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skulle I overveje at skifte selskab

Har jeg lige gjort - du kunne jo ikke komme med et ordentligt tilbud på
taxaen

> [...]
> løgn, opkræves der ikke engang selvrisiko ved hærværksskader. Og bonustab

Ja det lyder for godt til at være sandt. Hvis det ikke kom fra dig ville jeg
tro det var en and

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : soeren.andersen@gmai~

Dato : 07-07-06 08:49

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> [...]
> løgn, opkræves der ikke engang selvrisiko ved hærværksskader. Og bonustab er

Hvilket selskab er det Jasper ?