Multipla med STORE fælge?
Fra : Prikke

Dato : 04-07-06 21:58

Hvad er dimensionerne på de største, bredeste og mest lavprofilede
fælge/dæk man kan og må sætte under en Fiat Multipla?

m.v.h.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-07-06 22:15

Hej!

Prikke wrote:

> Hvad er dimensionerne på de største, bredeste og mest lavprofilede
> fælge/dæk man kan og må sætte under en Fiat Multipla?

Who cares, det bliver jo alligevel aldrig aktuelt med dé ejere ))

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 05:41

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Who cares, det bliver jo alligevel aldrig aktuelt med dé ejere ))

Åehh dog ...... ;)

Jeg skulle da ikke genere mig for at få en Multiplage forærende, og så
høvle nogle fine ruller på den.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 05-07-06 09:23

<jan@stevns.net> wrote in message

> Åehh dog ...... ;)
>
> Jeg skulle da ikke genere mig for at få en Multiplage forærende, og så
> høvle nogle fine ruller på den.

Ved andre havde jeg begyndt at påpege hvor ringe den er sikkerhedsmæssigt
men kender jo dine biler så ved du sætter pris på andre ting

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 09:38

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev :

>Ved andre havde jeg begyndt at påpege hvor ringe den er sikkerhedsmæssigt
snip!

Hehe ....

Folk er nogle sjove størrelser.......

Man skal da bare lade være med at støde sammen - ikke sandt ?

Jeg mener virkeligt at folk er gået lidt i den gale grøft, og forlader
sig på en bils medfødte sikkerhed (?) - istedet for at tage ansvaret
selv - en detalje, man vist også ser på den måde mange ter sig ude i
trafikken

snap:
>men kender jo dine biler så ved du sætter pris på andre ting

Mjoehhhhh........ forskellen på mine biler, kontra så mange andres
er måske at nogle af dem er af noget ældre dato - og derfor måske ikke
har sidste nye udstyrsskrig, af typen "Jeg kan ikke køre bil - så red
mig lige"

OG lur mig om ikke visse folk straks der kommer en ny fancy ting frem
- kigger på deres kære bil, de har givet en halv bondegård for - og
siger til sig selv - uhh den tør jeg ikke køre i mere, den har jo ikke
det udstyr de nye biler har, desuagtet de har kørt måske en halv
million kilometre.

Jep - jeg sætter pris på andre ting, end lige
ABS, selvtænkende bremser , ESP og jeg skal give dig

Man skal jo dø af et eller andet - så når Sankt Peter kalder, er han
sgu' ligeglad hvilken bil man kører i ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-07-06 14:10

jan@stevns.net skriver:

> [...]
> sig på en bils medfødte sikkerhed (?) - istedet for at tage ansvaret
> selv - en detalje, man vist også ser på den måde mange ter sig ude i

Netop fordi de andre idioter ter sig som de gør, bliver man sku nødt til
at købe en bil med god sikkerhed. Man ved jo aldrig, hvornår der kommer
en idiot over i modsatte vejbane ;-(

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Christensen

Dato : 05-07-06 09:21

jan@stevns.net skrev:

> Åehh dog ...... ;)
>
> Jeg skulle da ikke genere mig for at få en Multiplage forærende, og så
> høvle nogle fine ruller på den.

Men ville du turde færdes i den i dagslys?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 09:31

Anders Christensen <vladimirr@vladimirr.dk> skrev :

>Men ville du turde færdes i den i dagslys?

Jada - når jeg kan degradere mig selv til at køre rundt i en
sardindåse til en Nissan, kan jeg også sagten køre rundt i en
multiplage , eller for den sags skyld Previa'en

Folk er nu spøjse ;)

Fra : Rikke og Per

Dato : 05-07-06 15:32

"Prikke" <pervaerum.mikkelsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hvad er dimensionerne på de største, bredeste og mest lavprofilede
fælge/dæk man kan og må sætte under en Fiat Multipla?

m.v.h.

Det er egentlig sjovt, så mange useriøse svar man får på et seriøst
spørgsmål!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 17:31

"Rikke og Per" <prikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> m.v.h.
>
> Det er egentlig sjovt, så mange useriøse svar man får på et seriøst

Måske fordi netop Multipla altid får smilebåndet frem hos mange, grundet det
noget specielle design.
Heller ikke min fornemmelse at særlig mange har denne bil, men mon ikke at
dem som sælger fælge også kan være behjælpelig med hvad man skal vælge

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 18:30

"Rikke og Per" <prikke@mail.dk> skrev :

>Det er egentlig sjovt, så mange useriøse svar man får på et seriøst
>spørgsmål!!!!

Jada ;)

Spørgsmålet er nok hvad der overhovedet kan se godt ud på den skægge
bil.

Jeg har dog set en sådan med nogle rimelige ruller (19")

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 19:58

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Jeg har dog set en sådan med nogle rimelige ruller (19")

Er du sikker ?

Ifølge daekonline

185 / 65 R 15

205 / 45 R 17

Der vist ikke meget gummi ved 19" !!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-07-06 20:08

"Lars G" <lbg-at-aplusmail-dot-dk> skrev :

>Er du sikker ?

rimeligt meget - og ja - gummiet lignede noget /35

Men 100% sikker ? Nej

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-06 20:59

> rimeligt meget - og ja - gummiet lignede noget /35

av av den kan da ikke være rar at kører i.

Undskyld for ikke at tro på dig. Min fantasi er sat ud af drift her varmen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-07-06 05:33

"Lars G" <lbg-at-aplusmail-dot-dk> skrev :

>av av den kan da ikke være rar at kører i.

Jeg skal ikke kunne sige det - den jeg prøvede med rimeligt brede
sutter virkede ikke særligt komfortabel - men det ... øehhhhh
behøver jo ikke at være dækkene's skyld.

Jeg havde på et tidspunkt en absurd ide om at sænke Previa'en lidt, og
smække nogle mere fancy fælge/dæk på - det kom jeg hurtigt væk fra, da
jeg kom i tanke om markvejen.

>Undskyld for ikke at tro på dig. Min fantasi er sat ud af drift her varmen

Det tager jeg helt køligt ;)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-07-06 21:24

jan@stevns.net wrote:

> rimeligt meget - og ja - gummiet lignede noget /35

Hvad er der galt med profil 35?

Det har jeg da også på supra'en ...

At bredden så er 255 og ikke 205 er jo så en anden sag...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-07-06 05:30

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Hvad er der galt med profil 35?

Intet ;)

>Det har jeg da også på supra'en ...

Og den må vel føles som noget af en hård hund at trille rundt i ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-07-06 08:47

jan@stevns.net wrote:

> Intet ;)

> Og den må vel føles som noget af en hård hund at trille rundt i ?

Næ, det er som det skal være...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-07-06 19:00

Prikke wrote:
> Hvad er dimensionerne på de største, bredeste og mest lavprofilede
> fælge/dæk man kan og må sætte under en Fiat Multipla?

Hvad er stort?
Er 17" nok eller er 20" stort?