Kan man få installeret aircondition?
Fra : Morten

Dato : 04-07-06 16:21

Hej

Det er jo ingen hemmelighed at det er blevet ufatteligt varmt, og det
hjælper jo ikke ligefremt at køre rundt i en sort bil, så i et forsøg på at
overleve havde jeg tænkt om det kunne lade sig gøre at få sat en eller anden
form for aircondition i sin bil, til en rimelig pris?

Jeg tænker - man kan jo få aircondition til hjemmet, for 2000,- og op...

Da jeg købte den sagde han at man hos Citroen forhandleren at man kunne køre
til Polen og få sat det i for 5.000,- men ville jo gerne spare turen .. og
det behøver ikke at være indbygget, hvis det kan ligge bag i bilen eller
noget er det også fint ... nogen bud?

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-06 16:26

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> .. og det behøver ikke at være indbygget, hvis det kan ligge bag i bilen
> eller noget er det også fint ... nogen bud?

Det lyder temmelig usansynligt at det skulle være så meget billigere i
polen. Desuden findes der ikke nogen anden mellemvej. Så bid i det sure ævle
og betal de 15.000 Kr i dk eller find en bil som er født med det.

--
Tom

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-07-06 17:20

> [...]
> polen. Desuden findes der ikke nogen anden mellemvej. Så bid i det sure
> ævle og betal de 15.000 Kr i dk eller find en bil som er født med det.

Hej

Ja, og Tom's sidstnævnte løsning er jeg helt klart tilhænger af -
eftermonterede
klima/aircon-anlæg er ikke altid lige så gode som de fabriksmonterede -
selv-
følgelig alt afhængig af bilmærke

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA E39
Toyota Previa 2.4i - desværre uden klima

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 05-07-06 00:37

> [...]
> at overleve havde jeg tænkt om det kunne lade sig gøre at få sat en eller
> anden form for aircondition i sin bil, til en rimelig pris?

Tjo... det er da såmænd meget rart med aircon. Jeg døjer selv med varmen i
en sort bil med sorte lædersæder!!! Prøv at forestille dig, at sætte dig ned
i sædet... man sveder på ryggen i løbet af 10 sec. Men på trods af
klimaanlæg, varer det altså alligevel ca. to min. før kabinen er rimelig
kold. Inden da, når man altså at svede en smule, så lykken er ikke fuldendt
med klima.

Mvh

Jasper

Fra : jk

Dato : 06-07-06 09:06

[snip]..., varer det altså alligevel ca. to min. før kabinen er rimelig
> kold. Inden da, når man altså at svede en smule, så lykken er ikke
> fuldendt med klima.

min bruger ca. 1 minut, før den begynder at lave ren iskold luft - derefter
varer det ca. 6 minutter før der er rigtig dejlig køligt i bilen.

/JK

Hyundai Santa Fe (fabriksmonteret A/C)

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 16:09

"jk" <dontspam@me.com> skrev i en meddelelse
> [snip]..., varer det altså alligevel ca. to min. før kabinen er rimelig
>
> min bruger ca. 1 minut, før den begynder at lave ren iskold luft -
> derefter varer det ca. 6 minutter før der er rigtig dejlig køligt i bilen.

Uhhh, vræl det GJORDE min også, men den har godt nok svært ved at komme med
0°C kold luft som sidste år...så skal jeg åbenbart igen af med 800 Kr til en
fyldning. Jeg går og satser på at den alligevel kan holde til næste forår,
men det er ved at blive lidt ulækker varmt

--
Tom