Svigermors Punto driller
Fra : Ukendt

Dato : 04-07-06 14:28

Hejsa

Vil lige spørge her i gruppen, for mekanikeren kan ikke finde fejlen.

Bilen er en Fiat Punto 60S 1,2 fra 95

Har kørt et par ture i bilen, og det er som den ikke vil tage gassen.
Mekanikeren har skiftet tændrør, og har ligeledes kørt en tur i den. Han
siger at han ikke kan mærke noget.

Det er som om det lige tager et par sekunder inden der åbnes for sluserne,
og problemet bliver større jo mere jeg træder pedalen ned. Jo mere bilen
presses, desto værre bliver det.

Hvad kan det skyldes ? Nogen her der har en ide ?

Jeg har forsøgt at overbevise hende om at rulle til et autoriseret Fiat
værksted, for jeg har en anelse om at det er noget elektronisk. Men nu fik
hun og vide at han var en dygtig mekaniker for 20 år siden, og så skal der
selvfølgelig ikke ændres ellers laves noget om på den konto.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kim Jespersen

Dato : 04-07-06 14:47

Rysz (8900) skrev:
> [...]
> hun og vide at han var en dygtig mekaniker for 20 år siden, og så skal der
> selvfølgelig ikke ændres ellers laves noget om på den konto.

Det kan være tilsodede indsprøjtningsdyser. Kom en flaske dyserens på en
fuld tank benzin og se om det ikke hjælper efter 20-30 km.

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-06 15:21

> Det kan være tilsodede indsprøjtningsdyser. Kom en flaske dyserens på en
> fuld tank benzin og se om det ikke hjælper efter 20-30 km.

Kan man få sådan noget i T-svansen ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kim Jespersen

Dato : 04-07-06 15:32

Rysz (8900) skrev:

> Kan man få sådan noget i T-svansen ?
>
> Mvh
> Jan Rysz

Tante Hansen har dem i hvert fald til Dieselmotorer:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=721424382&n=790676487&pn=790682944

Så mon ikke de også har dem til Benzin, men den kommer kun frem med et
noget dyrt produkt, men du skal gerne have den fra Valvoline.
Ellers fås det på alle tankstationer, med respekt for dem selv.
Koster omkring 60,- kr. for en flaske.

Fra : Kim Jespersen

Dato : 04-07-06 15:52

Rysz (8900) skrev:

> Kan man få sådan noget i T-svansen ?
>
> Mvh
> Jan Rysz

Og så en anden ting. Du kan godt sige til din mor at styresystemet til
en Punto er så avanceret, at hvis det er den den er gal med, så skal hun
køre den på autoriseret værksted, da der ikke er mange uautoriserede der
køber søgecomputeren og derfor duede han nok for 20 år siden, men det er
sandsynligvis ikke tilfældet længere.

Fra : Eivind

Dato : 04-07-06 17:05

>Det er som om det lige tager et par sekunder inden der åbnes for sluserne,
>og problemet bliver større jo mere jeg træder pedalen ned. Jo mere bilen
>presses, desto værre bliver det.

uden at være ekspert, kan det være koblingen der er slidt og skal
skiftes?

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-06 17:15

> uden at være ekspert, kan det være koblingen der er slidt og skal
> skiftes?

Tror jeg nu ikke, for det kommer i ryk, efter gearskiftet er foretaget. Det
føles ikke som om den glider.

Jeg hælder til at prøve løsningen med dyserensen, og hvis det ikke giver
noget, så få den tjekket på et autoriseret værksted.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Cyber.

Dato : 04-07-06 19:10

"Rysz (8900)" <jrysz[snabela)oncable(dot)dk> wrote in message
> [...]
> og problemet bliver større jo mere jeg træder pedalen ned. Jo mere bilen

tændspoler?,-de kan være dårlige...han burde kunne Ohme dem på ca 1 min...de
burde han vide hvad værdi de skal være...

Fra : Kim Jespersen

Dato : 06-07-06 12:09

Virkede det eller var der noget andet galt?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 12:28

In article <44acef65$0$60782$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
Kim Jespersen <kim.jespersen@sstopospaml.dk> wrote:

> Virkede det eller var der noget andet galt?

Det virker helt af pommeren til :(

hehe )

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Kim Jespersen

Dato : 06-07-06 12:34

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det virker helt af pommeren til :(
>
> hehe )

hehe ja, det var så sidste gang vi så ham her i gruppen :D

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-07-06 12:51

In article <44acf517$0$60782$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
Kim Jespersen <kim.jespersen@sstopospaml.dk> wrote:

> hehe ja, det var så sidste gang vi så ham her i gruppen :D

Forhåbentlig ikke da :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Anders

Dato : 06-07-06 12:35

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@sstopospaml.dk> wrote in message
> Virkede det eller var der noget andet galt?

Det var helt galt.

Det var det indvendige forkromede rumgevind der var revet.
Desuden skiftede vi dianodediaspected den var gået i kvadratflod lige før
tilsidst.

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-06 20:58

> Det var helt galt.

Ja, da hendes kæreste røg på sygehuset et par dage efter mit indlæg, så var
den helt gal.

> Det var det indvendige forkromede rumgevind der var revet.
> Desuden skiftede vi dianodediaspected den var gået i kvadratflod lige før
> tilsidst.

Du hygger dig rigtig hva'

Og nej, det var ikke mit sidste indlæg her i gruppen, men enkelte mennesker
foretager sig andet end at tjekke de flere hundrede indlæg der kommer her i
gruppen dagligt. Beklager hvis det diskvalificerer mig som bruger ?

Men som sagt ved jeg ikke om det har virket, da der er helt andre motoriske
problemer i familien lige pt.

Mvh
Jan Rysz