Aircon på en mondeo
Fra : Andersen

Dato : 02-07-06 17:54

Hej

Jeg plejer ikke at bruge aircon anlæget på min Mondeo (98) men så lige i dag
tænkte jeg at det skulle testes, efter ca 6 min begyndte der at komme røg ud
fra motorhjælmen og en brændt lugt bredte sig , jeg slukkede og gik ud og
kiggede men kunne bare se at der kom røg fra det nederste af de "hjul"
remmen løber rundt om og som sidder ud mod køleren.
her efter jeg har slukket aircon igen kommer der en let
skrabe/rumle/rasle/mislyd fra ovennævnte.
Jeg er sådan set rimelig ligeglad om det virker mere, men hvis det bare en
billig ting der er defekt er det fint. men jeg tænkte at man hvis det er en
dyr ting (som det sikkert er når aircon går i stykker) om man så ikke bare
kan købe en kortere rem der springer aircon hjulet over ?

Nogen der har ideer eller forslag ?

Hilsen Bo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-06 18:23

Andersen wrote:
> [...]
> lige i dag tænkte jeg at det skulle testes, efter ca 6 min begyndte
> der at komme røg ud fra motorhjælmen og en brændt lugt bredte sig

Jeg kan ikke hjælpe dig med dine spørgsmål - har ikke aircon selv :( - men
man siger at det skal køre mindst 1 gang om måneden. Nogle bruger det uanset
udendørstemperaturen ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Andersen

Dato : 02-07-06 20:17

> man siger at det skal køre mindst 1 gang om måneden. Nogle bruger det
> uanset udendørstemperaturen ...
> Per, Esbjerg

Jeps det har jeg også lige læst i manualen

Hilsen Bo

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 20:48

"Andersen" <bo@madxxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en dyr ting (som det sikkert er når aircon går i stykker) om man så ikke
> bare kan købe en kortere rem der springer aircon hjulet over ?

Skidtet er vel rustet fast i kompressoren og ribberemmen har derfor været
ved at brænde af fordi intet kunne bevæge sig når koblingen i kompressoren
kobler ind.
Det ER dyrt at få repareret hvis du vil have AC til at virke igen, men
ellers kan du jo bare afmontere kompressoren og montere en ribberem der er
tilsvarende kortere.

I øvrigt lyder det 100% som din egen fejl da AC skal bruges ofte og vejret
har da så rigelig også været til det i lang tid

--
Tom

Fra : Andersen

Dato : 02-07-06 22:08

news:44a822dc$0$84040> Skidtet er vel rustet fast i kompressoren og
> [...]
> Det ER dyrt at få repareret hvis du vil have AC til at virke igen, men
> ellers kan du jo bare afmontere kompressoren og montere en ribberem der er

Det var lidt min tanke, ville bare gerne høre fra nogen der har prøvet det !

> I øvrigt lyder det 100% som din egen fejl da AC skal bruges ofte og vejret
> har da så rigelig også været til det i lang tid
> Tom

Det er nu heller ikke fordi jeg vil give nogen skylden (skulle da lige være
gud, da det er hende der har lavet den flotte sommer der er for tiden.) men
ellers er der vist ikke andre der kan have skylden.

Hilsen Bo

ps. jeg påtager mig det fulde ansvar for at min AC er brændt sammen