/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny (brugt) bil, men hvilken.
Fra : Michael Pagh


Dato : 02-07-06 17:11

Hej i gruppen.

Jeg er i den heldige situation at jeg har fået nyt arbejde, men det indebære
også en del mere kørsel, omkring 35.000 ialt om året.

Jeg har i øjeblikket en Skoda Fabia 1.4 fra 2002 med 68 hypper, som jeg er
rigtig glad for.
Men syntes motoren er lidt brystsvag, specielt ved motorvejskørsel.

Jeg havde egentlig sat mig det mål at jeg ville have en Volvo som min næste
bil,
men den jeg har kigget på koster 20K i forsikring, og jeg nægter simpelthen
at give så meget, også selvom jeg evt. havde råd.

Nå, så langt så godt.

Krav til den nye bil:
Pris: omkring 150K
Kørte km: maks omkring 150K
Forsikring: ca. 12K maks. (21år, haft pappet 2 år, ingen skader og bor i
6000)

Den må godt være rimelig rummelig, her kunne octavia være et godt eksempel.
Den må godt have lidt hypper.....satser på min. 150.

Den skal være rimelig driftsikker, og ikke være en rustbunke.

Jeg vil godt høre lidt bud fra jer i gruppen, da den eneste jeg umiddelbart
kan komme i tanke om er en Octy 1.8T, men der må da være andre muligheder?

MVH
Michael Pagh



 
 
Brian (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-07-06 17:20

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i en meddelelse
news:e88r91$24ru$1@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg vil godt høre lidt bud fra jer i gruppen, da den eneste jeg
> umiddelbart kan komme i tanke om er en Octy 1.8T, men der må da være andre
> muligheder?

Er det pga. at en TDI er dyrere end de 150k du vil ofre, at du hellere vil
have en Turbo-Benziner? Benzineren får du i hvert fald ikke til 12k i
forsikring (måske 12k halvårligt :))



Michael Pagh (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 02-07-06 17:36


>
> Er det pga. at en TDI er dyrere end de 150k du vil ofre, at du hellere vil
> have en Turbo-Benziner? Benzineren får du i hvert fald ikke til 12k i
> forsikring (måske 12k halvårligt :))

Hehe, har undersøgt hvad den 1,8T koster i forsikring, og den holder sig
inden for min prisramme.

Har overvejet diesel, men syntes de er alt for dyre i indkøb, samt at der er
ikke så meget skub i dem, sammenholdt med den alders klasse jeg skal ned i
til den pris.
Selvfølgelig kan jeg få den chippet, men det er jo ikke ligefrem optimalt.

/Michael



Jakob Skovgaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 02-07-06 20:03

Michael Pagh <pagh@it.dk> skrev:
>
>>
>> Er det pga. at en TDI er dyrere end
>>de 150k du vil ofre, at du hellere vil
>> have en Turbo-Benziner? Benzineren
>>får du i hvert fald ikke til 12k i
>> forsikring (måske 12k halvårligt :))
>
>Hehe, har undersøgt hvad den 1,8T
>koster i forsikring, og den holder sig
>inden for min prisramme.
>
>Har overvejet diesel, men syntes de er
>alt for dyre i indkøb, samt at der er
>ikke så meget skub i dem, sammenholdt
>med den alders klasse jeg skal ned i
>til den pris.
>Selvfølgelig kan jeg få den chippet,
>men det er jo ikke ligefrem optimalt.
>
>/Michael

Så synes jeg du skal prøve en Octvia 1 110 HK tdi, den er
sikkert hurtigere i mellemaccelrationerne end en 1,8t, samtidig
griner du hver gang du tanker, den går op til ca 18km/l ved
normal motorvejskørsel, så merprisen er hurtig tjent igen på
brænstoføkonmien


Michael Pagh (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 02-07-06 20:41



> Så synes jeg du skal prøve en Octvia 1 110 HK tdi, den er
> sikkert hurtigere i mellemaccelrationerne end en 1,8t, samtidig
> griner du hver gang du tanker, den går op til ca 18km/l ved
> normal motorvejskørsel, så merprisen er hurtig tjent igen på
> brænstoføkonmien

Den er godtnok dyr i indkøb ifht. en 90 hestes.
Så er spørgsmålet om man ikke skulle smide en chip på en 90`er istedet for,
så er der jo også et bredere udvalg.

Men har godtnok svært ved at smide så mange penge i indkøb for en diesel,
jeg syntes det er fuldstændigt vanvittigt.

Men nuvel. Var ude og prøve en 90 hk Octy idag, der er ikke ligefrem noget
skub i den.

Måske mine forventninger er lidt høje, idet jeg fik min rutine i mine
forældres Volvo 740 Turbo, og regelmæssigt kører i deres nuværende Volle 850
2.0 T-5 med 211 hypper.

Tror måske jeg skal lidt tænkeboks. Som sagt, Octy 1.8T (evt. med chip) er
det eneste jeg har kunnet finde, som falder indenfor kravene, men der må da
også være andre biler der kan være med?

/Michael
-Som takker og bukker for svarende indtil videre.



Brian (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-07-06 20:49

Michael Pagh skrev:

> Tror måske jeg skal lidt tænkeboks. Som sagt, Octy 1.8T (evt. med
> chip) er det eneste jeg har kunnet finde, som falder indenfor
> kravene, men der må da også være andre biler der kan være med?

Joo... samme motor ligger da også i Seat og VW baljer. Seat bør
da ikke være dyrere i forsikring, end Skoda.

/Brian



Michael Pagh (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 02-07-06 21:06



> Joo... samme motor ligger da også i Seat og VW baljer. Seat bør
> da ikke være dyrere i forsikring, end Skoda.
>
> /Brian

Nu har jeg lige kigget på bilbasen, og ja, Seat har brugt 1,8 t motoren, men
de er alt for dyre til mit budget.

Og VW vil jeg ikke betale overpris for, så.

Men så at sådan en Seat udstyret med en regulær 1.8`er, er rimelig kvik i
optræk.

/Michael

PS: Brian du er vel bekendt med at Skoda har en god aftale med TopDK?



Brian (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-07-06 21:54

Michael Pagh skrev:

> Nu har jeg lige kigget på bilbasen, og ja, Seat har brugt 1,8 t
> motoren, men de er alt for dyre til mit budget.

Er det ikke samme prisniveau som for en Skoda ?

> Og VW vil jeg ikke betale overpris for, så.

Forstår jeg udmærket - de er også pokkers underudstyret ift. prisen.

> Men så at sådan en Seat udstyret med en regulær 1.8`er, er rimelig
> kvik i optræk.

Men der er stadigvæk et godt stykke til en 1,8T.
Der har også tidligere været snak om at 1,8 motoren har en tendens
til at larme lidt, når den er monteret på tværs og uden turbo.

> PS: Brian du er vel bekendt med at Skoda har en god aftale med TopDK?

Jeps, men jeg tænkte nu ikke lige videre over det, må jeg indrømme

/Brian



jones_net (03-07-2006)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 03-07-06 07:27

"Brian" <nej@tak.du> wrote in message
news:44a83272$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Pagh skrev:
>> Men så at sådan en Seat udstyret med en regulær 1.8`er, er rimelig
>> kvik i optræk.
>
> Men der er stadigvæk et godt stykke til en 1,8T.
> Der har også tidligere været snak om at 1,8 motoren har en tendens
> til at larme lidt, når den er monteret på tværs og uden turbo.

Hvis det er Octavia 1 1,8 20V SLX der hentydes til, så vil jeg godt skrive
under på, at den larmer lidt meget - specielt når den krydser 100 km/t...

/J



Brian (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-07-06 22:41

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i en meddelelse
news:e898vv$2a8r$1@newsbin.cybercity.dk...

> PS: Brian du er vel bekendt med at Skoda har en god aftale med TopDK?

For ikke at forvirre, så er jeg den 'Brian' som svarede dig kl.18.20 - de
andre svar er fra en anden Brian :)
Lyder aftalten ikke stadig på at bilen skal være max. 4år gammel når
forsikringen tegnes?



Michael Pagh (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 02-07-06 22:55


>> PS: Brian du er vel bekendt med at Skoda har en god aftale med TopDK?
>
> For ikke at forvirre, så er jeg den 'Brian' som svarede dig kl.18.20 - de
> andre svar er fra en anden Brian :)
> Lyder aftalten ikke stadig på at bilen skal være max. 4år gammel når
> forsikringen tegnes?

Hehe ok, og forvirringen er nu total.

Så vidt jeg kan se, så er de priser der står i brochueren gældende for biler
op til 4 år gamle, derefter bliver de billigere.

-> http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf

/Michael



jones_net (03-07-2006)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 03-07-06 07:21

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> wrote in message
news:e89fb5$2crq$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>>> PS: Brian du er vel bekendt med at Skoda har en god aftale med TopDK?
>>
>> For ikke at forvirre, så er jeg den 'Brian' som svarede dig kl.18.20 - de
>> andre svar er fra en anden Brian :)
>> Lyder aftalten ikke stadig på at bilen skal være max. 4år gammel når
>> forsikringen tegnes?
>
> Hehe ok, og forvirringen er nu total.
>
> Så vidt jeg kan se, så er de priser der står i brochueren gældende for
> biler op til 4 år gamle, derefter bliver de billigere.
>
> -> http://www.skoda.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf

Fuldstændig korrekt - jo ældre jo billigere
Man kan også få forsikret en Skoda Favorit på de billige forsikringer

/J



Jakob Skovgaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 02-07-06 21:11

Michael Pagh <pagh@it.dk> skrev:
>
>
>> Så synes jeg du skal prøve en Octvia
>>1 110 HK tdi, den er
>> sikkert hurtigere i
>>mellemaccelrationerne end en 1,8t, samtidig
>> griner du hver gang du tanker, den
>>går op til ca 18km/l ved
>> normal motorvejskørsel, så merprisen
>>er hurtig tjent igen på
>> brænstoføkonmien
>
>Den er godtnok dyr i indkøb ifht. en 90 hestes.
>Så er spørgsmålet om man ikke skulle
>smide en chip på en 90`er istedet for,
>så er der jo også et bredere udvalg.
>
>Men har godtnok svært ved at smide så
>mange penge i indkøb for en diesel,
>jeg syntes det er fuldstændigt vanvittigt.
>
>Men nuvel. Var ude og prøve en 90 hk
>Octy idag, der er ikke ligefrem noget
>skub i den.
>
>Måske mine forventninger er lidt høje,
>idet jeg fik min rutine i mine
>forældres Volvo 740 Turbo, og
>regelmæssigt kører i deres nuværende Volle 850
>2.0 T-5 med 211 hypper.
>
>Tror måske jeg skal lidt tænkeboks.
>Som sagt, Octy 1.8T (evt. med chip) er
>det eneste jeg har kunnet finde, som
>falder indenfor kravene, men der må da
>også være andre biler der kan være med?
>
>/Michael
>-Som takker og bukker for svarende
>indtil videre.

Har selv haft en Octi 90 hk TDI, ved ikke om du har prøvet den
på motorvej, den følger fint med den øvrige trafik, men hvis man
gerne vil have lidt mere, giver en chip hurtig +20hk/+30nm mere,
og så kan den fint flytte sig - tro mig.

Nu ved jeg ikke om du er vandt til at køre diesel biler, de skal
køres anderledes end benzin. Her gælder det ikke om mange rpm,
men om drejningsmonent, og det sparker altså røv. Husk lige at
en 90 hk tdi, har samme drejningsmonent som en 1,8T, og så
aflevere tdi'en faktisk kræfterne mere harmonisk end 1,8T'eren,
da den lider lidt af turbotøven..

But anyway, its your choice.


Michael Pagh (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 02-07-06 21:21


>
> Har selv haft en Octi 90 hk TDI, ved ikke om du har prøvet den
> på motorvej, den følger fint med den øvrige trafik, men hvis man
> gerne vil have lidt mere, giver en chip hurtig +20hk/+30nm mere,
> og så kan den fint flytte sig - tro mig.
>
> Nu ved jeg ikke om du er vandt til at køre diesel biler, de skal
> køres anderledes end benzin. Her gælder det ikke om mange rpm,
> men om drejningsmonent, og det sparker altså røv. Husk lige at
> en 90 hk tdi, har samme drejningsmonent som en 1,8T, og så
> aflevere tdi'en faktisk kræfterne mere harmonisk end 1,8T'eren,
> da den lider lidt af turbotøven..
>
> But anyway, its your choice.
>

Jo, var da et smut på motorvej med den, og den fulgte fint med + lidt mere.
Men vil godt have noget der rykker lidt, altså giver lidt spark bagi.

Er ikke vant til at køre diesel, men mærkede hurtigt hvor omdr. skulle
holdes.

Må indrømme at et eller andet sted, så tiltaler en Octy med 90 heste samt en
chip mig en hel del, ihvertfald med de tal du angiver.

Hvordan er holdbarheden på 90`er med chip?

/Michael
- Som også har kigget på Fabia RS...med en ny model på vej, kunne den vel
nok presses en del i pris.



Jakob Skovgaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 02-07-06 21:37

Michael Pagh <pagh@it.dk> skrev:
>
>>
>> Har selv haft en Octi 90 hk TDI, ved
>>ikke om du har prøvet den
>> på motorvej, den følger fint med den
>>øvrige trafik, men hvis man
>> gerne vil have lidt mere, giver en
>>chip hurtig +20hk/+30nm mere,
>> og så kan den fint flytte sig - tro mig.
>>
>> Nu ved jeg ikke om du er vandt til
>>at køre diesel biler, de skal
>> køres anderledes end benzin. Her
>>gælder det ikke om mange rpm,
>> men om drejningsmonent, og det
>>sparker altså røv. Husk lige at
>> en 90 hk tdi, har samme
>>drejningsmonent som en 1,8T, og så
>> aflevere tdi'en faktisk kræfterne
>>mere harmonisk end 1,8T'eren,
>> da den lider lidt af turbotøven..
>>
>> But anyway, its your choice.
>>
>
>Jo, var da et smut på motorvej med
>den, og den fulgte fint med + lidt mere.
>Men vil godt have noget der rykker
>lidt, altså giver lidt spark bagi.
>
>Er ikke vant til at køre diesel, men
>mærkede hurtigt hvor omdr. skulle
>holdes.
>
>Må indrømme at et eller andet sted, så
>tiltaler en Octy med 90 heste samt en
>chip mig en hel del, ihvertfald med de
>tal du angiver.
>
>Hvordan er holdbarheden på 90`er med chip?
>
>/Michael
>- Som også har kigget på Fabia
>RS...med en ny model på vej, kunne den vel
>nok presses en del i pris.

Har ingen personlige erfaringer, men hvis du ikke chipper mere
end +20 hk/30nm burde det ikke give problemer, men det kræver
selvfølgelig du husker at bilen skal være driftsvarm inden du
giver den sparket.
Det største problem med chippede biler plejer at være koblingen,
men hvis du holder dig indenfor disse tal, burde den vist nok
holde.

Kender en som har en 110 hk, der er chippet til 133 hk, og 270
nm, den kan nu godt flytte sig, han har kørt ca 20000 km nu uden
problemer.
Men hvis du vælger at chippe, så brug et anderkendt firma som
f.eks palm, og køb ikke en eller anden ad on dims på ebay.

Jeps fabia RS kunne også være et godt valg, den kan flytte sig,
BBC's topgear var i også helt vilde med den (og der skal meget
til). Men der kommer altså ikke nogen ny fabia fortløbigt, den
gamle er jo lige blevet faceliftet. Men ret mig hvis jeg tager
fejl.

Kom faktisk lige i tanke om at min svoger havde en Golf4 1,8T,
den var ikke markant hurtigere på motorvejen end min gamle
Octavia, ikke op til 170km/t i hvertfald

Noget helt andet der taler for en oliebrænder, er
gensalgværdien, kan sige jeg solgte min gamle octavia for ca mdr
siden, havde kørt 93000 km iden på små 4 år, tabte ca 60000 kr
på den tid, slå den afskrivning med en benzin. Jeps så nu kører
jeg på min anden Octavia diesel.


Jakob Skovgaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 02-07-06 21:51

Læs forresten lige disse sider her, også de andre boxe de tester.
http://www.octaviaklub.dk/powerchip.html


Klaus D. Mikkelsen (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-06 21:32

"Jakob Skovgaard (slet D8SJZ)" skriver:
>
> Så synes jeg du skal prøve en Octvia 1 110 HK tdi, den er
> sikkert hurtigere i mellemaccelrationerne end en 1,8t,

Det vil jeg godt betvivle.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jakob Skovgaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 02-07-06 21:47

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:
>"Jakob Skovgaard (slet D8SJZ)" skriver:
>>
>> Så synes jeg du skal prøve en Octvia 1 110 HK tdi, den er
>> sikkert hurtigere i mellemaccelrationerne end en 1,8t,
>
>Det vil jeg godt betvivle.
>
>
>Klaus
>--
> Modelbane Europas hjemmeside:
http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og
andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe


Der er ikke den store forskel hvis de begge skal gører det i 5.
gear, og det er jo sådan det foregår i virkeligheden.


Kent Glerup (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 03-07-06 07:16

On 02 Jul 2006 20:46:46 GMT, Jakob Skovgaard
<jakob.dorte@NBO6Gmail.dk> (slet NBO6G) wrote:

>Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:
>>"Jakob Skovgaard (slet D8SJZ)" skriver:
>>>
>>> Så synes jeg du skal prøve en Octvia 1 110 HK tdi, den er
>>> sikkert hurtigere i mellemaccelrationerne end en 1,8t,
>>
>>Det vil jeg godt betvivle.
>
>Der er ikke den store forskel hvis de begge skal gører det i 5.
>gear, og det er jo sådan det foregår i virkeligheden.

Så har du ikke været med mig ude i virkeligheden.

Med et max moment på 138 NM v. 4500 rpm lærer man at geare ned!

/Kent Glerup (Fabia 1,4 oldschool 16V)

MK (02-07-2006)
Kommentar
Fra : MK


Dato : 02-07-06 21:57

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> skrev i en meddelelse
news:e88r91$24ru$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg har i øjeblikket en Skoda Fabia 1.4 fra 2002 med 68 hypper, som jeg er
> rigtig glad for. Jeg vil godt høre lidt bud fra jer i gruppen, da den
> eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om er en Octy 1.8T, men der må da
> være andre muligheder?

Er du glad for bilen, må du ha' en Skoda igen. Men med 35.000 km
om året må det blive en diesel medmindre, du får udgiften dækket.
(så kan dét jo være ligemeget). Altså en relativ ny Fabia TDI eller en
brugt Octavia TDI...



Michael Pagh (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 03-07-06 16:01


> Er du glad for bilen, må du ha' en Skoda igen. Men med 35.000 km
> om året må det blive en diesel medmindre, du får udgiften dækket.
> (så kan dét jo være ligemeget). Altså en relativ ny Fabia TDI eller en
> brugt Octavia TDI...

Hehe, vil også gerne have Skoda igen....meeen, allerhelst en Volle, men
ak...

Ahhh, vil godt have det lidt mere plads som der er i Octy.

Har undersøgt mulighederne for chipning, og de ligger mellem 120 og 130
heste, og op til 300 nm.

Men hvordan er det nu lige med de nye regler?

/Michael



jones_net (03-07-2006)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 03-07-06 07:41

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> wrote in message
news:e88r91$24ru$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej i gruppen.
>
> Jeg er i den heldige situation at jeg har fået nyt arbejde, men det
> indebære også en del mere kørsel, omkring 35.000 ialt om året.
>
> Jeg har i øjeblikket en Skoda Fabia 1.4 fra 2002 med 68 hypper, som jeg er
> rigtig glad for.
> Men syntes motoren er lidt brystsvag, specielt ved motorvejskørsel.
>
> Jeg havde egentlig sat mig det mål at jeg ville have en Volvo som min
> næste bil,
> men den jeg har kigget på koster 20K i forsikring, og jeg nægter
> simpelthen at give så meget, også selvom jeg evt. havde råd.
>
> Nå, så langt så godt.
>
> Krav til den nye bil:
> Pris: omkring 150K
> Kørte km: maks omkring 150K
> Forsikring: ca. 12K maks. (21år, haft pappet 2 år, ingen skader og bor i
> 6000)

TopDanmark har aftaler med følgende mærker:
Skoda
Fiat
Peugeot
Ford
Suzuki
Mazda
Alfa
Nissan
Kia
Daewoo (altså kun de modeller, som tidligere hed Daewoo)
Hyundai

Det er dog ikke alle der er lige så gode priser på som Skoda...

/J



Michael Pagh (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 03-07-06 16:10


>
> TopDanmark har aftaler med følgende mærker:
> Skoda - Jo, kan helt sikkert godt gå an.
> Fiat - Ahhh, lidt for meget rust og godt med el-fejl, eller?
> Peugeot - Har haft en Xantia, så tror ikke jeg skal have fransk igen,
> ihvertfald ikke mht. bil.
> Ford - Bum bum....umiddelbart store problemer med rust.
> Suzuki - Den ny swift hvis det endeligt skal være, men der er ikke meget
> skub i dem.
> Mazda - Virker for mig som en ret kedelig bil.....ikke min kop the.
> Alfa - Bare en Fiat med køreglæde.
> Nissan - *Gab*
> Kia - Njaee, ikke umiddelbart min kop the.
> Daewoo - Njaee, ikke umiddelbart min kop the.
> Hyundai - Njaee, ikke umiddelbart min kop the.
>
> Det er dog ikke alle der er lige så gode priser på som Skoda...
>
> /J

Jeg tror jeg tager fat i TopDK i morgen, og hører om de har aftaler med
andre der kan hamle op med deres Skoda aftale.

Hvis der er nogen der mener jeg tager fejl mht. mine kommentarer på
ovenstående, så giv endelig lyd fra jer.

Hygge, Michael



jones_net (04-07-2006)
Kommentar
Fra : jones_net


Dato : 04-07-06 07:15

"Michael Pagh" <pagh@it.dk> wrote in message
news:e8bc0e$2o1$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>>
>> TopDanmark har aftaler med følgende mærker:
>> Skoda - Jo, kan helt sikkert godt gå an.
>> Fiat - Ahhh, lidt for meget rust og godt med el-fejl, eller?
>> Peugeot - Har haft en Xantia, så tror ikke jeg skal have fransk igen,
>> ihvertfald ikke mht. bil.
>> Ford - Bum bum....umiddelbart store problemer med rust.
>> Suzuki - Den ny swift hvis det endeligt skal være, men der er ikke meget
>> skub i dem.
>> Mazda - Virker for mig som en ret kedelig bil.....ikke min kop the.
>> Alfa - Bare en Fiat med køreglæde.
>> Nissan - *Gab*
>> Kia - Njaee, ikke umiddelbart min kop the.
>> Daewoo - Njaee, ikke umiddelbart min kop the.
>> Hyundai - Njaee, ikke umiddelbart min kop the.
>>
>> Det er dog ikke alle der er lige så gode priser på som Skoda...
>>
>> /J
>
> Jeg tror jeg tager fat i TopDK i morgen, og hører om de har aftaler med
> andre der kan hamle op med deres Skoda aftale.

Hvis du får en opdateret liste, så må du meget gerne poste den herinde! Den
liste jeg har skreve er vel lidt over et år gammel...
Men vær forberendt på, at de ikke aner en dyt om hvad det er for
forsikringer du snakker om! Man kan nemlig ikke købe dem gennem TopDK - kun
gennem aut. forhandlere, så du skal spørge efter nogen, som ved noget om
disse specielle forsikringer...

/J



Kristian (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 04-07-06 20:27


>> Peugeot - Har haft en Xantia, så tror ikke jeg skal have fransk igen,
>> ihvertfald ikke mht. bil.


Nåreeeeee nej............din logik er så, at hvis jeg har haft en dårlig
oplevelse med en VW, så skal jeg ikke tænke på at købe en Audi.

Tankevækkende..........

Kristian



Michael Pagh (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 04-07-06 23:13


>
> Nåreeeeee nej............din logik er så, at hvis jeg har haft en dårlig
> oplevelse med en VW, så skal jeg ikke tænke på at købe en Audi.

Hmm, en der føler sig trådt over tærene, godt så:

Std. fejl på xantia:
Varmeapp. tærre, koster en bondegård at skifte. (Pug 306 har samme
fejl/varmeapp.)
Forreste støddæmper konsoller tærre, skide farligt, da det resultere i en
støddæmper igennem hjelmen.
samt div. andre ting.

Hvis du snakker med citroen experter, så siger de selv at det kræver sit at
holde en ældre citroen kørende, der er simpelthen mange design fejl på dem.
Skal siges at min var en 95`er...og den havde begge ovenstående fejl! Jeg
nåede heldigvis (ved en tilfældighed) at opdage at den ene konsol havde
sluppet et par cm halvvejs rundt.

Jeg kunne et eller andet sted godt tænke mig en Xantia igen, den kørte skide
godt, når den kørte.

Vi har et par i familien der har haft alvorlige el-fejl på Pug 406`ere.

Men du må da undskylde at jeg ikke vil købe fransk igen, du skal være
hjertelig velkommen, bare jeg kan få lov at slippe.

>
> Tankevækkende..........

Det må du da nok sige.....at komme med 130, og så ryger den ene støddæmper
konsol!

>
> Kristian

/Michael



Martin Johansen [600~ (05-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-07-06 00:01

In article <e8ep5g$1vck$1@newsbin.cybercity.dk>,
"Michael Pagh" <pagh@it.dk> wrote:

> Det må du da nok sige.....at komme med 130, og så ryger den ene støddæmper
> konsol!

Er du ikke lidt sippet nu, Michael?? )

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Michael Pagh (05-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 05-07-06 16:06


>> Det må du da nok sige.....at komme med 130, og så ryger den ene
>> støddæmper
>> konsol!
>
> Er du ikke lidt sippet nu, Michael?? )

Ahh, havde lidt problemer med at motoren gik lidt ujævt med accl., og
skiftede så luftflter....var så ude og give den lidt høvl for at se om det
havde hjulpen, men nej. Kom så hjem igen, åbnede hjelmen, stod og overvejde
situationen....og kom så til se at den ene konsol havde SLUPPEN halvvejs
rundt, dvs. jeg kunne stå og kigge ned på mit fordæk.....og jeg havde lige
været ude brænde til den. Hvor hyggeligt er det lige? Og det er en std. fejl
på Xantia....det er sq ikke godt!

Men ok, hvis man kan li` godt med spændning i livet, såeee....

>
> --
> Med venlig hilsen,
> Martin Johansen, Kolding
> http://tuxx.dk/
> http://tuxx.dk/rodekassen.php

/Michael



Kristian (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 06-07-06 16:39



> Hmm, en der føler sig trådt over tærene, godt så:


Nix....blot forundret.....


> Std. fejl på xantia:
> Varmeapp. tærre, koster en bondegård at skifte. (Pug 306 har samme
> fejl/varmeapp.)
> Forreste støddæmper konsoller tærre, skide farligt, da det resultere i en
> støddæmper igennem hjelmen.
> samt div. andre ting.

Kan så regne ud at jeg kommer til at opleve det samme med min Xantia fra
99.................foreløbig har jeg ikke oplevet noget af det, som du
åbentbart har.

Der er jo selvfølgelig også en anden mulighed.......jeg passer bedre på min
bil.....end du åbentbart gør.

Det er faktisk temmelig trættende at høre hele tiden på at jeg kører rundt i
en fransk møgkasse......der går i stykker hele tiden.......når jeg nu ikke
har nogle problemer med den.....

Hvis jeg ser tilbage på de andre biler som jeg har haft i den tid jeg har
haft kørekort.........32
år.........VW.....Ford.....Renault......Fiat......så har jeg haft masser af
fejl i disse biler........var også yngere....og kørte måske også lidt
vildere.....end jeg gør i dag.
Selvfølgelig har jeg haft Xantiaen på værksted.....og det værste...og
dyreste var en slidt generator......da bilen havde kørt godt 225.000km.

Kristian.......der snart køber en C5 ......men beholder Xantiaen til
fruen.



Michael Pagh (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 06-07-06 17:09



>> Hmm, en der føler sig trådt over tærene, godt så:
>
>
> Nix....blot forundret.....

Aha...

>
>
>> Std. fejl på xantia:
>> Varmeapp. tærre, koster en bondegård at skifte. (Pug 306 har samme
>> fejl/varmeapp.)
>> Forreste støddæmper konsoller tærre, skide farligt, da det resultere i en
>> støddæmper igennem hjelmen.
>> samt div. andre ting.
>
> Kan så regne ud at jeg kommer til at opleve det samme med min Xantia fra
> 99.................foreløbig har jeg ikke oplevet noget af det, som du
> åbentbart har.

Nu er din en faceliftet udgave, så det er muligt de har fået rettet fejlene.

>
> Der er jo selvfølgelig også en anden mulighed.......jeg passer bedre på
> min bil.....end du åbentbart gør.

Øhm, nåeee ja, havde den i 1½ år før jeg fik den skudt af.

>
> Det er faktisk temmelig trættende at høre hele tiden på at jeg kører rundt
> i en fransk møgkasse......der går i stykker hele tiden.......når jeg nu
> ikke har nogle problemer med den.....

Nej, men din er heller ikke så gammel endnu.
De fleste fejl man vil have på en nyere bil er elektriske, og ikke
nødvendigvis design, men måske bare dårlige el-komponenter.
Det er først efter nogle år at div. designfejl bliver opdaget.

>
> Hvis jeg ser tilbage på de andre biler som jeg har haft i den tid jeg har
> haft kørekort.........32
> år.........VW.....Ford.....Renault......Fiat......så har jeg haft masser
> af fejl i disse biler........var også yngere....og kørte måske også lidt
> vildere.....end jeg gør i dag.

Yep, kører da også godt til, men det er jo ikke derfor mit varmeapp. ruster
op, eller?
Men igen, hvor gamle er de biler du har haft, det har jo meget at sige?

> Selvfølgelig har jeg haft Xantiaen på værksted.....og det værste...og
> dyreste var en slidt generator......da bilen havde kørt godt 225.000km.

Jeg købte min da den havde gået 240.000, og solgte ved 280.000....er fandme
glad for jeg fik den fyret af. Skal siges at motoren gik fint, og brugte
"ingen" olie.
Købte så Skoda`en istedet, og hvis jeg sammenholder de mdr. udgifter
(forsikring, afdrag, afgift, benz) så er det ca. det samme, især pga. den
billige forsikring.

>
> Kristian.......der snart køber en C5 ......men beholder Xantiaen til
> fruen.

Tjaeee, den er vel heller ikke meget værd rent pengemæssigt?

/Michael



Kristian (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Kristian


Dato : 06-07-06 20:46



> Nej, men din er heller ikke så gammel endnu.
> De fleste fejl man vil have på en nyere bil er elektriske, og ikke
> nødvendigvis design, men måske bare dårlige el-komponenter.
> Det er først efter nogle år at div. designfejl bliver opdaget.

Øheee.......7år.........men min bil er ikke så gammel


>> Kristian.......der snart køber en C5 ......men beholder Xantiaen til
>> fruen.
>
> Tjaeee, den er vel heller ikke meget værd rent pengemæssigt?

Alt er jo relativt..........har fået budt 48.000 for den....hos
forhandleren......så den holder prisen bedre end en Mondeo der er lige så
gammel....og har kørt lige så meget

Kristian



Michael Pagh (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 06-07-06 20:52


>> Nej, men din er heller ikke så gammel endnu.
>> De fleste fejl man vil have på en nyere bil er elektriske, og ikke
>> nødvendigvis design, men måske bare dårlige el-komponenter.
>> Det er først efter nogle år at div. designfejl bliver opdaget.
>
> Øheee.......7år.........men min bil er ikke så gammel

7 år er jo ingenting for en ordentlig bil.

>
>
>>> Kristian.......der snart køber en C5 ......men beholder Xantiaen til
>>> fruen.
>>
>> Tjaeee, den er vel heller ikke meget værd rent pengemæssigt?
>
> Alt er jo relativt..........har fået budt 48.000 for den....hos
> forhandleren......så den holder prisen bedre end en Mondeo der er lige så
> gammel....og har kørt lige så meget

Men det var vel i bytte med en anden bil?
Fik også en rigtig god pris for min, men det var i en bytte handel.
Tror generelt at en Xantia er svær at fyre af efterhånden for forhandleren.

>
> Kristian

/Michael



Bjarke Søgaard (05-07-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Søgaard


Dato : 05-07-06 14:46

On Sun, 2 Jul 2006 18:11:05 +0200, "Michael Pagh" <pagh@it.dk> wrote:

>Krav til den nye bil:
>Pris: omkring 150K
>Kørte km: maks omkring 150K
>Forsikring: ca. 12K maks. (21år, haft pappet 2 år, ingen skader og bor i
>6000)
>
>Den må godt være rimelig rummelig, her kunne octavia være et godt eksempel.
>Den må godt have lidt hypper.....satser på min. 150.
>
>Den skal være rimelig driftsikker, og ikke være en rustbunke.
>

Du kunne tjekke Saab. Jeg ved ikke med forsikring, men de andre krav
vil give et rigeligt udvalg!
Deres motorprogram starter vel ved 150hk og kan meget let optimeres
yderligt. Tjek evt. http://www.saabklubdanmark.dk
Der er en samling entutiaster på det mærke

/bjarke

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste