/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Olieforbrug på en diesel
Fra : JMN


Dato : 02-07-06 12:45

Hej

Har en Skoda Octavia 2.0 TDI, købt i februar 2006.
Har lige passeret 7.000 km.

Er netop ved at gøre klar til rejsen sydpå og checker derfor lige olien.
Oliepinden ligger kun til og med "min."

Er det naturligt for en diesel? Hvis det var en benzin ville jeg uden tøven
fylde mere olie på. Men nu er det jo diesel
og ved ikke helt hvordan det er med olie.

vh.
JMN



 
 
Claus & Lene, Ålborg (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 02-07-06 13:37

Nej, det er ikke naturligt for en ny bil at bruge olie og DOG det er ganske
normalt at en VW bruger olie (ja, overfald mig bare - men værkstedet vil
ikke gøre noget før forbruget overstiger 1liter pr. 1000 km, hvilket er
totalt uacceptabelt)

/claus

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
news:44a7b1ce$0$12629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har en Skoda Octavia 2.0 TDI, købt i februar 2006.
> Har lige passeret 7.000 km.
>
> Er netop ved at gøre klar til rejsen sydpå og checker derfor lige olien.
> Oliepinden ligger kun til og med "min."
>
> Er det naturligt for en diesel? Hvis det var en benzin ville jeg uden
> tøven fylde mere olie på. Men nu er det jo diesel
> og ved ikke helt hvordan det er med olie.
>
> vh.
> JMN
>



Klaus D. Mikkelsen (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-06 13:40

"Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>
> Nej, det er ikke naturligt for en ny bil at bruge olie og DOG det er ganske
> normalt at en VW bruger olie (ja, overfald mig bare - men værkstedet vil
> ikke gøre noget før forbruget overstiger 1liter pr. 1000 km, hvilket er
> totalt uacceptabelt)

Det er vidst generelt for alle værksteder....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Claus & Lene, Ålborg (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 02-07-06 16:27


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44A7BEAC.58FA5439@du.kan.finde.den...
> "Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>>
>> Nej, det er ikke naturligt for en ny bil at bruge olie og DOG det er
>> ganske
>> normalt at en VW bruger olie (ja, overfald mig bare - men værkstedet vil
>> ikke gøre noget før forbruget overstiger 1liter pr. 1000 km, hvilket er
>> totalt uacceptabelt)
>
> Det er vidst generelt for alle værksteder....

Sikkert ja, men problemet opstår 99% af tiden kun på vw og syntes faktisk
det er pinligt at de ikke snart kan få styr på tolerancerne. Min nye 520d
som nu har gået ca. 1300 km har ikke brugt så meget som en dråbe endnu - ud
over det dieselolie den skal bruge (ca. 16,6 km/l) (og kommer næsten helt
sikkert heller ikke til det) - De 4 andre bmw'er jeg har haft har heller
aldrig brugt olie

/Claus

>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Klaus D. Mikkelsen (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-06 17:32

"Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>
> Sikkert ja, men problemet opstår 99% af tiden kun på vw

Hvis du skimmer gruppen her igennem, er det vidst en samndhed med
modifikationer:
<http://groups.google.dk/groups?as_q=olieforbrug+ny+bil&num=10&scoring=r&hl=da&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.fritid.bil&as_usubject=&as_uauthors=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=2&as_maxm=7&as_maxy=2006>

Min "nye" golf bruger ej heller olie, det har mine tidlige Golf'er
heller ikke gjort.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michael Kirkegaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-07-06 17:38


"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44a7e5cc$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:44A7BEAC.58FA5439@du.kan.finde.den...
>> "Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>>>
>>> Nej, det er ikke naturligt for en ny bil at bruge olie og DOG det er
>>> ganske
>>> normalt at en VW bruger olie (ja, overfald mig bare - men værkstedet vil
>>> ikke gøre noget før forbruget overstiger 1liter pr. 1000 km, hvilket er
>>> totalt uacceptabelt)
>>
>> Det er vidst generelt for alle værksteder....
>

Min Mazda DiTD med 245.000 km på klokken bruger under 1 liter pr. 15000 km.
VW's olieslugere er sgu lidt ringe

Michael



Per Henneberg Kriste~ (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-07-06 18:28

Michael Kirkegaard wrote:
> "Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:44a7e5cc$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
>> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
>> meddelelse news:44A7BEAC.58FA5439@du.kan.finde.den...

> Min Mazda DiTD med 245.000 km på klokken bruger under 1 liter pr.
> 15000 km. VW's olieslugere er sgu lidt ringe

Min _chiptunede_ Golf TDI har brugt halvdelen af mellem maks. og min. niveau
på et olieskift (15.000 km), som også har indebæret at trække en campingvogn
til Italien (hej Folmer :)) og 239.500 km på klokken, det er ca. ½ liter
..... så din DITD er sgu lidt ringe. I flere henseender lidt af en
olie(af)brænder ;)

--
Per, Esbjerg



Michael Kirkegaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-07-06 18:36


">
> Min _chiptunede_ Golf TDI har brugt halvdelen af mellem maks. og min.
> niveau på et olieskift (15.000 km), som også har indebæret at trække en
> campingvogn til Italien (hej Folmer :)) og 239.500 km på klokken, det er
> ca. ½ liter .... så din DITD er sgu lidt ringe. I flere henseender lidt af
> en olie(af)brænder ;)
>
Når nu jeg skriver "under 1 liter" er det fordi at jeg aldrig har efterfyldt
motorolie ml. olieskift. Dog bliver den tjekket for hver 500 km/hver uge. og
den har aldrig været langt nok nede til at man gider hente oliedunken med
restdråberne fra sidste skift.
At din har brugt en ½ liter olie må skyldes akut motorhavari ;c)
Nå nej....det var en VW

Michael



Per Henneberg Kriste~ (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-07-06 19:03

Michael Kirkegaard wrote:
> ">
>> Min _chiptunede_ Golf TDI har brugt halvdelen af mellem maks. og min.
>> niveau på et olieskift (15.000 km), som også har indebæret at trække
>> en campingvogn til Italien (hej Folmer :)) og 239.500 km på
>> klokken, det er ca. ½ liter .... så din DITD er sgu lidt ringe. I
>> flere henseender lidt af en olie(af)brænder ;)
>>
> Når nu jeg skriver "under 1 liter" er det fordi at jeg aldrig har
> efterfyldt motorolie ml. olieskift. Dog bliver den tjekket for hver
> 500 km/hver uge. og den har aldrig været langt nok nede til at man
> gider hente oliedunken med restdråberne fra sidste skift.
> At din har brugt en ½ liter olie må skyldes akut motorhavari ;c)
> Nå nej....det var en VW

I det mindste checker jeg ikke for hver 500 km. Det er jo 3 gange pr.
tankfuld diesel ;)

--
Per, Esbjerg



Michael Kirkegaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-07-06 20:10


>> Nå nej....det var en VW
>
> I det mindste checker jeg ikke for hver 500 km. Det er jo 3 gange pr.
> tankfuld diesel ;)
>
Sjovt med VW, Dieselolie til 1500 (jaja) km men kun motorolie til 4000 km,
men det er så kun de nye. Altså dem med al prestigen og som koster spidsen
af en jetjager.
Når bilen har kørt 200.000+ bruger den kun ½ liter olie pr. 15.000 km.

Hurra for VW...



Per Henneberg Kriste~ (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-07-06 20:39

Michael Kirkegaard wrote:

> Sjovt med VW, Dieselolie til 1500 (jaja) km

Okay ... men når jeg ikke har haft hænger eller cv på sjældent over 1100 km
:)

> men kun motorolie til
> 4000 km, men det er så kun de nye. Altså dem med al prestigen og som
> koster spidsen af en jetjager.
> Når bilen har kørt 200.000+ bruger den kun ½ liter olie pr. 15.000 km.

Det er jo din påstand at de bruger meget olie i forhold til andre mærker.
Men hov - så jeg ikke lige et par tilbagevisninger af den påstand?

:)

> Hurra for VW...

Ingen tvivl om det :)

--
Per, Esbjerg



Klaus D. Mikkelsen (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-07-06 21:31

Michael Kirkegaard skriver:
>
> Sjovt med VW, Dieselolie til 1500 (jaja) km men kun motorolie til 4000 km,
> men det er så kun de nye.

Inden du nu bliver alt for fordomsfuld, så prøv at check om det nu også
har hold i virkeligheden.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michael Kirkegaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-07-06 21:55


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44A82D0E.6FCD160C@du.kan.finde.den...
> Michael Kirkegaard skriver:
>>
>> Sjovt med VW, Dieselolie til 1500 (jaja) km men kun motorolie til 4000
>> km,
>> men det er så kun de nye.
>
> Inden du nu bliver alt for fordomsfuld, så prøv at check om det nu også
> har hold i virkeligheden.
>
Det er nu også bare mest gas.
Personligt er jeg ligeglad med olieforbruget i en VW, jeg ejer nemmerlig
ikke sårn én :c)

Michael




Per Henneberg Kriste~ (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-07-06 03:42

Michael Kirkegaard wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:44A82D0E.6FCD160C@du.kan.finde.den...

>> Inden du nu bliver alt for fordomsfuld, så prøv at check om det nu
>> også har hold i virkeligheden.

> Det er nu også bare mest gas.
> Personligt er jeg ligeglad med olieforbruget i en VW, jeg ejer
> nemmerlig ikke sårn én :c)

Hold alligevel øje med det. Måske kommer du op på vores niveau en dag ;)

--
Per, Esbjerg



Ukendt (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-07-06 09:37




"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
news:44a80237$0$90445$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Michael Kirkegaard wrote:
>> "Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44a7e5cc$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>>
>>> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
>>> meddelelse news:44A7BEAC.58FA5439@du.kan.finde.den...
>
>> Min Mazda DiTD med 245.000 km på klokken bruger under 1 liter pr.
>> 15000 km. VW's olieslugere er sgu lidt ringe
>
> Min _chiptunede_ Golf TDI har brugt halvdelen af mellem maks. og min.
> niveau på et olieskift (15.000 km), som også har indebæret at trække en
> campingvogn til Italien (hej Folmer :)) og 239.500 km på klokken, det er
> ca. ½ liter .... så din DITD er sgu lidt ringe. I flere henseender lidt af
> en olie(af)brænder ;)


Hej,

Min chippede Octavia 1,9 TDI har brugt ca. 1 liter på 30.000 km. så det er
vist ikke generelt for vw motorer at beskylde dem for olie forbrug

Den gamle firmabil en Opel Zafira bruge dog tæt på en liter pr. 800 km. det
ville Opel heller ikke høre om ... ABER !

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18283
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/



Jakob Skovgaard (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 02-07-06 19:38

Claus & Lene, Ålborg <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev:
>
>"Klaus D. Mikkelsen"
><Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>
>skrev i en meddelelse
>news:44A7BEAC.58FA5439@du.kan.finde.de n...
>> "Claus & Lene, Ålborg" skriver:
>>>
>>> Nej, det er ikke naturligt for en
>>>ny bil at bruge olie og DOG det er
>>> ganske
>>> normalt at en VW bruger olie (ja,
>>>overfald mig bare - men værkstedet vil
>>> ikke gøre noget før forbruget
>>>overstiger 1liter pr. 1000 km, hvilket er
>>> totalt uacceptabelt)
>>
>> Det er vidst generelt for alle
>>værksteder....
>
>Sikkert ja, men problemet opstår 99%
>af tiden kun på vw og syntes faktisk
>det er pinligt at de ikke snart kan få
>styr på tolerancerne. Min nye 520d
>som nu har gået ca. 1300 km har ikke
>brugt så meget som en dråbe endnu - ud
>over det dieselolie den skal bruge
>(ca. 16,6 km/l) (og kommer næsten helt
>sikkert heller ikke til det) - De 4
>andre bmw'er jeg har haft har heller
>aldrig brugt olie
>
>/Claus
>
Er det ikke lidt tidligt at sige at ens bil ikke bruger olie
efter 1300 km???

2,0 TDI'eren er kendt for at bruge olie til at starte med, men
det burde stabilisere sig efter nogle 10000 km'er.

Mht de 99%, så er det da mærkeligt at de sidste 2 VAG TDI'er jeg
har haft ikke har brugt olie af betydning. Min gamle octavia
brugte ca 1 liter på 30000 km, hvilket vist er i orden, den nye
jeg har har brugt ca ½ delen af mellem max og min på oliepinden
på ca 10000 km. Så det problem kender jeg ikke til.

Det er rigtigt at enkelte motorer fra VAG-gruppen er kendt for
olieforbrug, f.eks den gamle 2,0 8v benzin, der kunne guffe
omkring 1 liter, på ca 1000 km. Men tror vist at alle
bilkoncerner har sådan en motor på samvittigheden.


Peter Juul (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 06-07-06 20:51


"Jakob Skovgaard skrev

>
> 2,0 TDI'eren er kendt for at bruge olie til at starte med, men
> det burde stabilisere sig efter nogle 10000 km'er.
>

VW's højtydende TDI-PD maskiner har en kedelig tendens til at suge olie i
sig.

Min vognmand har haft to Passat TDI 130, der begge har brugt sindssygt meget
olie, og hans nuværende Passat 2,0 TDI har osse den samme fejl.. Værkstedet,
som ellers er meget kompentente (VW i Aalestrup) har aldrig kunne løse
knuden......

For nogle år siden havde han en Passat TDI-PD 115 hk, der aldrig skulle have
efterfyldt en dråbe på 306 kkm/2 år...

VenHils
Peter
Renault Laguna 2,0 16v st.car '01 (der heller ikke skal have
transfusioner.....)



MacX (02-07-2006)
Kommentar
Fra : MacX


Dato : 02-07-06 13:53

On 2006-07-02 13:45:18 +0200, "JMN" <Guffe@guffe.dk> said:

> Hej
>
> Har en Skoda Octavia 2.0 TDI, købt i februar 2006.
> Har lige passeret 7.000 km.
>
> Er netop ved at gøre klar til rejsen sydpå og checker derfor lige
> olien. Oliepinden ligger kun til og med "min."
>
> Er det naturligt for en diesel? Hvis det var en benzin ville jeg uden
> tøven fylde mere olie på. Men nu er det jo diesel
> og ved ikke helt hvordan det er med olie.
>
> vh.
> JMN

Fyld på til maks før du kører og medbring 1L til ferien for en
sikkerheds skyld... Min VW T5 har brugt 1L pr. 10.000 km, og først nu
ved 50.000 km begynder olieforbruget at falde.

Tror det er helt naturligt på en VW diesel ;)

/Otto


Peter Juul (06-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Juul


Dato : 06-07-06 20:56


"MacX" skrev

>Min VW T5 har brugt 1L pr. 10.000 km, og først nu ved 50.000 km begynder
>olieforbruget at falde.
>
> Tror det er helt naturligt på en VW diesel ;)
>

Min vognmands 2 foregående Passat TDI 130 har brugt olie hele vejen op til
+250 kkm, og den nuværende 2,0 TDI har kørt godt 100 kkm og skal stadig have
en transfusion fra tid til anden... Og ingen af dem er blevet kørt hårdt..

Jeg kørte i en Caravelle TDI '01 i godt to år og 350 kkm, og den skulle
aldrig have efterfyldt olie...

VenHils
Peter



mohr (02-07-2006)
Kommentar
Fra : mohr


Dato : 02-07-06 15:54

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev:

> Er det naturligt for en diesel? Hvis det var en benzin ville jeg uden
> tøven fylde mere olie på. Men nu er det jo diesel
> og ved ikke helt hvordan det er med olie.

Ja, det er normalt for den motor, men bliver mindre med tiden.

Det kan være en idé at købe olien før afrejsen, da Castrol SLX Longlife II
eller Longlife III (hvis du har partikelfilter) er temmelig kostbar på
Autobahn, og ikke alle servicestationerne har det. Landberg
(www.bokstuning.dk) er billigst, alternativt T Hansen.

\Morten



Preben Andersen (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 02-07-06 19:06


"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
news:44a7b1ce$0$12629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har en Skoda Octavia 2.0 TDI, købt i februar 2006.
> Har lige passeret 7.000 km.
>
> Er netop ved at gøre klar til rejsen sydpå og checker derfor lige
> olien. Oliepinden ligger kun til og med "min."
>
> Er det naturligt for en diesel? Hvis det var en benzin ville jeg uden
> tøven fylde mere olie på. Men nu er det jo diesel
> og ved ikke helt hvordan det er med olie.

Jeg synes, det lyder voldsomt. Min egen 1,9 TDI brugte ½ liter på de
første 35.000 km. Jeg ville straks efterfylde, hvis jeg var dig. Min
bruger LongLife olie (olieskift ved 50.000 km.), og mon ikke din også
bruger det. Det billigste sted jeg har fundet det er hos T. Hansen, hvor
en liter Castrol koster ca. 85,- kr.

mvh
Preben



mohr (02-07-2006)
Kommentar
Fra : mohr


Dato : 02-07-06 19:56

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev:

> Jeg synes, det lyder voldsomt. Min egen 1,9 TDI brugte ½ liter på de
> første 35.000 km. Jeg ville straks efterfylde, hvis jeg var dig. Min
> bruger LongLife olie (olieskift ved 50.000 km.), og mon ikke din også
> bruger det. Det billigste sted jeg har fundet det er hos T. Hansen, hvor
> en liter Castrol koster ca. 85,- kr.

I hvilken Thansen finder du Castrol Longlife til ca. kr. 85,-?

Jf. deres website tager de kr. 149,- for Longlife II (hvilket det også
koster i Thansen Horsens), og kr. 189,- for Longlife III.

\Morten




Preben Andersen (03-07-2006)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 03-07-06 05:16


"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:xDUpg.80$LL6.68@news.get2net.dk...

>
> I hvilken Thansen finder du Castrol Longlife til ca. kr. 85,-?
>
> Jf. deres website tager de kr. 149,- for Longlife II (hvilket det også
> koster i Thansen Horsens), og kr. 189,- for Longlife III.

Du har ret, det er mig, som husker forkert. Det sker jo nemt, når man
køber så sjældent

mvh
Preben



mohr (03-07-2006)
Kommentar
Fra : mohr


Dato : 03-07-06 19:03

Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev:

> Du har ret, det er mig, som husker forkert. Det sker jo nemt, når man
> køber så sjældent

'Øv' - troede ellers lige jeg skulle til at hamstre

\Morten



Flemming Lynggaard (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 04-07-06 13:23


"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> wrote in message
news:xDUpg.80$LL6.68@news.get2net.dk...
> "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev:
>
>> Jeg synes, det lyder voldsomt. Min egen 1,9 TDI brugte ½ liter på de
>> første 35.000 km. Jeg ville straks efterfylde, hvis jeg var dig. Min
>> bruger LongLife olie (olieskift ved 50.000 km.), og mon ikke din også
>> bruger det. Det billigste sted jeg har fundet det er hos T. Hansen, hvor
>> en liter Castrol koster ca. 85,- kr.
>
> I hvilken Thansen finder du Castrol Longlife til ca. kr. 85,-?
>
> Jf. deres website tager de kr. 149,- for Longlife II (hvilket det også
> koster i Thansen Horsens), og kr. 189,- for Longlife III.
>

du kan da købe det til 99,- hos landberg er da noget billigere.

F



Flemming Lynggaard (04-07-2006)
Kommentar
Fra : Flemming Lynggaard


Dato : 04-07-06 13:22


"JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote in message
news:44a7b1ce$0$12629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har en Skoda Octavia 2.0 TDI, købt i februar 2006.
> Har lige passeret 7.000 km.
>
> Er netop ved at gøre klar til rejsen sydpå og checker derfor lige olien.
> Oliepinden ligger kun til og med "min."
>
> Er det naturligt for en diesel? Hvis det var en benzin ville jeg uden
> tøven fylde mere olie på. Men nu er det jo diesel
> og ved ikke helt hvordan det er med olie.
>

Har samme motor i anden bil - min havde brugt næsten 2l over 16000km - og
fik at vide at man kunne regne med ca 1l per 7-8000km hos værkstedet i
sidste uge.. syntes jeg er ok.

F



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste