Speedometerfejlvisning
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-07-06 04:45

Alt for mange har spurgt efter henvisning til hvor der står at et
speedometer må vise højst 10% for meget. Well - her er en henvisning der
viser at det rent faktisk ikke passer:

http://europa.eu.int/eur-lex/da/consleg/pdf/1975/da_1975L0443_do_001.pdf

på side 8 står at det er 10% + 4 km/t.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 02-07-06 06:17

> Alt for mange har spurgt efter henvisning til hvor der står at et
> speedometer må vise højst 10% for meget. Well - her er en henvisning der
> [...]
Det er fuldstændig rigtig. Men det må slet ikke vise for lidt.
Matthias

Fra : Brian

Dato : 02-07-06 09:48

> Alt for mange har spurgt efter henvisning til hvor der står at et
> speedometer må vise højst 10% for meget. Well - her er en henvisning der
> [...]

På samme side står der:

4.3.1. Køretøjet udstyres med en normalt anvendt type luftgummiringe.

Hvad hulen er en luftgummiring? Det minder jo om en kinesisk -> dansk
oversat manual til et billigt stykke isenkram :)

Fra : Henrik Lyck

Dato : 02-07-06 11:04

Luftgummi ringe = Dæk som ikke er massive

MVH
Henrik

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-07-06 10:34

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Alt for mange har spurgt efter henvisning til hvor der står at et
> speedometer må vise højst 10% for meget. Well - her er en henvisning der
> [...]
Som jeg læser det handler _direktivet_ om nogle regler for at de enkelte
lande ikke kan nægte brug af køretøjer der er godkendt efter de i
bilaget opremsede regler i et andet land.

Der står ikke i _direktivet_ at det er regler alle køretøjer skal
opfylde til enhver tid.

I de indledende _intentioner_ står det lidt anderledes.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt