Skoda forhandler i Århus-området - Erfarin~
Fra : Henrik

Dato : 01-07-06 23:17

Hej,
er tæt på at beslutte mig for at købe en ny Skoda Fabia 1,4 tdi og ville
gerne handle i Århusområdet, hvor jeg har bopæl.

Er der nogle der gode som dårlige erfaringer med de lokaler forhandlere?

Pft

Henrik

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-06 05:40

"Henrik" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der gode som dårlige erfaringer med de lokaler forhandlere?

Ikke personlig, bror købt hos daværende Brøchner, men køre til
Horsens-kanten for at få lavet service, for værkstedet er ikke blevet bedre
af at SMC har overtaget. :(.

Fra : Kim

Dato : 02-07-06 08:50

> [...]
> gerne handle i Århusområdet, hvor jeg har bopæl.
>
> Er der nogle der gode som dårlige erfaringer med de lokaler forhandlere?

Jeg har fra flere sider hørt gode "anmeldser" omkring skoda-risskov.
Og da jeg samtidigt ikke har hørt noget dårligt om stedet er det der jeg
valgte at købe min fabia 1.9 tdi'er.
At det så samtidigt også var der jeg fik tilbudt den bedste pris, hjalp jo
også lidt .

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 10:04

Den 02.07.2006 kl. 09:49:31 skrev Kim <no@spam.dk>:

> [...]
> valgte at købe min fabia 1.9 tdi'er.
> At det så samtidigt også var der jeg fik tilbudt den bedste pris, hjalp

Købte selv i hos SMC i Højbjerg. Havde ellers bedst indtryk af Skoda
Risskov, men de andre ville give nogle tusinde mere i bytte and buisness
is buisness...
SMC i højbjerg er såmænd flinke nok, men de er lige lidt smarte i
attituden - i Risskov forhandler de kun Skoda og er helt nede på jorden.

Skoda er iøvrigt rigtigt til at handle med i tiden. De var meget mere
aggressive i deres byttepriser i de andre mærker.
Jeg havde en lille godt brugt Polo 1.6 fra 97 som skulle med i handlen og
de gav små 20.000 mere end det bedste andet bud jeg fik.
På fakturaen var det meste naturligvis registreret som rabat på min nye
bil.
Jeg har indtryk af at de har klart mest at slå af, hvis man køber en
Octavia (det gjorde jeg), så hvis du står og vakler, er den økonomiske
forskel til fabiaen måske mindre end du forestiller dig.

Jesper

Fra : Henrik

Dato : 02-07-06 10:57

Havde også forestillet mig at at tage til Risskov, da det sparsomme kendskab
jeg her til SMC ikke er så positivt igen.

Lyder spændende at Skoda er til at forhandle med. Jeg kommer uden bytte bil,
da jeg pt ingen har; fordel eller ulempe?

Hvad er holdningen generelt omkring Fabia. Har været meget i tvivl, da jeg
også havde overvejet 206 SW. Hælder dog mest til Fabiaen, da der var meget
bedre plads på bagsædet.

Mvh

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 11:31

Den 02.07.2006 kl. 11:57:11 skrev Henrik <no@mail.dk>:

> [...]
> jeg
> også havde overvejet 206 SW. Hælder dog mest til Fabiaen, da der var

Har ikke prøvekørt en 206er, men prøvede en 306 1.6 HDI (90).
Uinspirerende køreegenskaber og kedelig finish. Peugeot ligger også i
bunden i FDMs mærke tilfredsheds undersøgelser - jeg ville gå efter
Fabiaen.

Mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-06 19:03

Du burde iørvigt i udgangspunktet kunne hente mindst det samme hjem i
rabat ved kontanthandel, som jeg fik i ekstrapris for min Polo - dvs. små
20k hvis du køber en Octavia. Hvor meget det er for en Fabia ved jeg ikke
- men jeg har indtryk af, at det er en del mindre.

Når du ikke skal af med en brugt bil,og du ved hvilken model du vil have,
er der tilgengæld ikke noget der forhindrer dig i at gribe knoglen og
ringe rundt til alle forhandlerne i nabolaget og spørge, hvilken pris de
kan give dig i en ren kontanthandel.
Listepriserne er idag et udgangspunkt for forhandling - ikke en
ufravigelig facitliste ,
og forskellen mellem de enkelte forhandlere kan hurtigt være større end
man lige går og forestiler sig.

Mvh
Jesper

Fra : Kent Glerup

Dato : 03-07-06 07:25

On Sun, 2 Jul 2006 11:57:11 +0200, "Henrik" <no@mail.dk> wrote:

>Hvad er holdningen generelt omkring Fabia. Har været meget i tvivl, da jeg
>også havde overvejet 206 SW. Hælder dog mest til Fabiaen, da der var meget
>bedre plads på bagsædet.

Det er nemt:

Hop ud og se på 2-3 år gamle 206'ere og Fabia'ere!

Bemærk hvordan kabinerne holder til det daglige slid...

/Kent Glerup (Fabia ejer)

Fra : Anders Majland

Dato : 03-07-06 11:24

> Hvad er holdningen generelt omkring Fabia. Har været meget i tvivl, da jeg
> også havde overvejet 206 SW. Hælder dog mest til Fabiaen, da der var meget
> bedre plads på bagsædet.

Vi stod også i 2004 med 206sw og fabia kombi i "finalen" - vil valgte
skodaen da vi følte at vi fik mest for pengene i den.

Vi har kørt omkring 51000km i den og fået god service hos skoda i hobro -
bla lånebil det meste af en uge da noget eletronik til bagklapopen godt
efter købet brændte af og de tog dem nogle dage at gå hjem (Skoda's
mobilitetsgaranti dækker ikke mere end et par dage) Btw så skal den andet
service imorgen.

Den har i snit gået 16km/l så selvom vi kører forholdsvis meget ville det
ikke være billigere at med den lille tdi'er (der var meget dyrere i
anskafelse og noget dyrere i grøn ejerafgift)

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Skoda fabia Kombi 1,2 12v 64hk 2004

Fra : mohr

Dato : 02-07-06 15:41

"Henrik" <no@mail.dk> skrev:

Jeg har gode erfaringer med Skoda i Horsens, men det er selvfølgelig 35
minutter fra Århus.

Er meget tilfreds med min Fabia Combi 1.9 TDI.

\Morten

Fra : JS

Dato : 02-07-06 19:32

mohr wrote:
> [...]
> 35 minutter fra Århus.
>
> Er meget tilfreds med min Fabia Combi 1.9 TDI.

Hvad måtte du slippe for den?

Fra : mohr

Dato : 02-07-06 20:10

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev:

> Hvad måtte du slippe for den?

Det er ved at være mere end to år siden, så jeg kan faktisk ikke huske det
præcist. Men rabatten var på den rigtige side af kr. 10.000+.

Prisstrukturen på Octavia er noget anderledes, hvorfor du kan hente mere
rabat på den.

\Morten

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 02-07-06 19:48

Henrik <no@mail.dk> skrev:
>Hej,
> [...]

Tjaa har da lidt:

Henning i Risskov:
Rigtig godt værksted, men synes de er umulige at handle med. Har
brugt dem til service på min gamle bil, og har kun været
tilfreds.

SMC Århus Syd:
Har handlet ved dem her for ca 3 mdr siden, fik en rigtig god
handel, dog på en 10 mdr gammel octavia, og fik en god pris for
min gamle bil.
Kender ikke til værkstedet, da jeg ikke har brugt det.

Maul biler Skanderborg:
Handlede min gamle octavia dernede, da jeg skulle købe bilen i
ren handel. Derfor tog jeg turen rundt til alle forhandlerne fra
kolding til Århus, og Maul var billigst. Snak med Ove Maul hvis
du skal handle, han er til at snakke med.
Værkstedet kender jeg ikke noget til.

Fredericia:
På min rundtur i det jyske, kunne de også klare en god pris.

Men synes du skal turen rundt til de forskellige forhandlere når
du nu skal have en helt ny bil, da de alle har den samme
salgsvare, så der er kun prisen til forskel.
Når du kommer ind, vær kontant, og fortæl gerne du sammenligner
priser mellem de forskellige forhandlere, så de ved du har styr
på priserne.

Fra : jones_net

Dato : 03-07-06 07:48

"Jakob Skovgaard (slet 9ZOAI)" <jakob.dorte@9ZOAImail.dk> wrote in message

> [...]
> kolding til Århus, og Maul var billigst. Snak med Ove Maul hvis
> du skal handle, han er til at snakke med.

Ove Maul er en flink mand Købte Octavia ved ham for 2 år siden.

Deres værksted er efter min mening godt, og de overholder aftaler med hvad
der skal laves og hvad de skal ringe og fortælle pris på først...

/J

Fra : Morten

Dato : 02-07-06 20:12

Jesper skrev:

> [...]
> Octavia (det gjorde jeg), så hvis du står og vakler, er den økonomiske
> forskel til fabiaen måske mindre end du forestiller dig.

Jesper ( og andre)...
Se det var et godt regne stykke for SMC. Det er nemlig blevet sådan,
at forhandlere små skrue på "flere knapper", når der handles. I
dette tilfælde, kan jeg godt forstå, at de kan give dig god rabat.
Bilen bliver nemlig afgiftet til staten efter den pris den er solgt
til.... SMC har her taget godt ved... At det er reg. på fakturaen som
rabat er vel ok... men differencen har de scoret... men du fik jo også
en god byttepris, skriver du ....

Fra : Morten

Dato : 02-07-06 20:12

Fra : Henrik

Dato : 03-07-06 16:32

Tak for godt og brugbart input. Jeg må springe på toget og tage en tur til
Skanderborg inden jeg beslutter mig.

Har i øvrigt været et smut i Risskov og synes jeg fik god behandling og snak
med Henning indtil videre.