Så er der tilbud igen på en vidunder produ~
Fra : Bob \(-:

Dato : 01-07-06 21:32

mon dette produkt har noget at bidrage med mon ??
Eller er det et mere "Snydeprodukt"??

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=26520853&catg=1&listingtype=6&listin
gsort=0

hilsen Robert

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-07-06 22:28

"Bob (-:" <SLETDETTEHERmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> mon dette produkt har noget at bidrage med mon ??
> Eller er det et mere "Snydeprodukt"??

Når magneterne kun koster 450 kr. + diverse, så virker de ikke, det er snyd
når de er så billige.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 01-07-06 22:40

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Bob (-:" <SLETDETTEHERmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Når magneterne kun koster 450 kr. + diverse, så virker de ikke, det er
> [...]

Enig, prisen skal over 1000 kr. før det virker

Men mon ikke at han får solgt et par stykker........ mit gæt er, at
indtægten skal gå til et stavekursus.....

Nå men bortset fra det! Man har altid grint af kvaksalverne i de gamle
westernfilm. Utroligt at det også kan finde sted nu om dage. Nu bevæger jeg
mig sikkert over i en jura-gruppe, men kan politiet ikke gribe ind overfor
sådanne noget ? Han skriver en masse gejl som folk kan misfortolke eller
ej, fair nok....... men påstanden om flere km pr liter benzin!!!!..... Mit
gæt er at der følger en seddel med produktet om at man skal trille mere og
bruge bremsen mindre og samtidig træde mere varsomt på gassen, for at opnå
de 20 %, men er det ikke ulovligt med sådanne en markedsføring ?

Mvh

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-07-06 05:48

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Du må sikkert betale mere, hvis du ønsker? ;).

> [...]
> bruge bremsen mindre og samtidig træde mere varsomt på gassen, for at opnå
> de 20 %, men er det ikke ulovligt med sådanne en markedsføring ?

Nej, for det er heller ikke forbudt at bruge sin sunde fornuft ;). QXL er
ligeglade, det giver omsætning.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-07-06 08:34

On Sat, 1 Jul 2006 23:40:25 +0200, "Thomas"
<bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bruge bremsen mindre og samtidig træde mere varsomt på gassen, for at opnå
>de 20 %, men er det ikke ulovligt med sådanne en markedsføring ?

Ved denne type produkter går vejledningen/brugsanvisningen på:
At brændstofbesparelsen er OP til xx%
At forureningen redukseres med OP til xx%
At forbedringerne ikke kan forventes med det samme, men først efter
2000/2500/3000 km.
At man med fordel kan få sin motor/kaburator/etc. justeret (Efter de
ovennævnte km)
At man i starten godt kan opleve en forøgelse af brændstofforbruget i
begyndelsen.

Læg mærke til at de IKKE lover nogen minimums besparelse i
brændstofforbrug. Dvs. du kan resikerer en forøgelse i
brændstofforbruget, og det vil være helt i overenesstemmelse med hvad
de lover i deres markedsføring.

At vores Færing så skriver at man bare skal skrue 10% ned for
brændstoftilførelsen hvis forbruget er for stort, kan man undres noget
over, men der er da de første 10% sparet, men hvad med det lovede
"Bedre motorkraft og drejningsmoment - dermed hurtigere acceleration"
?

Det er påfalende at der ikke er en eneste fabrikant/sælger af denne
type produkter der har brugt en kundes kørselsregnskab som
dokumentation. Der er jo trods alt solgt tusinder af disse
vidunderdimser, og nogen af kunderne må da holde en form for
kørselsregnskab som kan fortælle lidt om oplevelserne med produktet.

Men målgruppen er måske folk der ikke kan regne/skrive/læse ?

/Hans

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-07-06 12:01

> Når magneterne kun koster 450 kr. + diverse, så virker de ikke, det er
> snyd
> når de er så billige.

Kun siger du?? Jeg syntes f...... det er dyrt for et par køleskabsmagneter
;op

MVH Niels

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-07-06 16:32

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev >
> Kun siger du?? Jeg syntes f...... det er dyrt for et par køleskabsmagneter

Jeg satte ingen smiley, for så var det jo ikke sjovt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-07-06 20:11

> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev >
>
> Jeg satte ingen smiley, for så var det jo ikke sjovt.

Jeg satte min for at min kommentar netop skulle være sjov

MVH Niels

Fra : Leif Neland

Dato : 01-07-06 22:34

"Bob (-:" <SLETDETTEHERmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> mon dette produkt har noget at bidrage med mon ??
> Eller er det et mere "Snydeprodukt"??

Standardsvar: Hvis det virkede, hvorfor dog sælge det i løssalg, sælg det
til en bilfabrik og tjen millioner uden at røre en finger.

Så derfor er det ret usansynligt det virker.

Leif

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-07-06 00:25

On Sat, 1 Jul 2006 23:33:43 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>"Bob (-:" <SLETDETTEHERmr.bob@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>>
>Standardsvar: Hvis det virkede, hvorfor dog sælge det i løssalg, sælg det
>til en bilfabrik og tjen millioner uden at røre en finger.
Fabrikanten http://www.fueloptimiser.com.ar/En/index.htm besvarer selv
dette spørgsmål:
Why do car manufacturers not supply vehicles with this kind of device?

Car manufactures are conducting tests with these devices or others
designed by themselves. However, since these devices are relatively
new, it takes time for manufacturers to carry out their research and
development programs and incorporate a new device into the vehicles.
Yet, we cannot determine whether they have already fit them into the
vehicles systems.

Da produktet ifg. fabrikanten har eksisteret i mere end 10 år kan det
undre at de påståede effekter ikke er dokumenteret endnu.
Bilfabrikanterne må være ualmindelig sløve.

>Så derfor er det ret usansynligt det virker.
Der foreligger desværre endnu ikke videnskabelige testresultater af
disse vidundere. Jeg har ikke kunne finde dem.

Men der er godt nok mange "vidunder produkter" til salg.
http://www.alibaba.com/productsearch/Fuel_Saver.html
Derfor kan det undre at ikke en eneste af dem har anden dokumentation
end "Kundernes rosende omtale af produktet", hvis de da har noget i
det hele taget.

/Hans

Fra : Bob \(-:

Dato : 02-07-06 11:08

> [...]
> Derfor kan det undre at ikke en eneste af dem har anden dokumentation
> end "Kundernes rosende omtale af produktet", hvis de da har noget i

Hehe ja der er nok at spilde sine penge på..

Hilsen Robert

Fra : Bob \(-:

Dato : 02-07-06 11:14

> [...]
> Derfor kan det undre at ikke en eneste af dem har anden dokumentation
> end "Kundernes rosende omtale af produktet", hvis de da har noget i

-----

Ved ikke om det er dig der har slillet spørgsmål til sælger på qxl , men han
er i hverfald ikke
meget for at komme ind på dokumentation, samt henvise til nogen tests .....
Så det ....

hilsen Robert

Fra : Brian Larsen

Dato : 02-07-06 01:54

Bob (-: skrev:

> mon dette produkt har noget at bidrage med mon ??
> [...]

Jeg kan ikke forestille mig at det er andet end fup, prisen er
ihvertfald imponerende for en neodymium magnet i lidt plastik.

Jeg gav selv 60kr for en 50mm x 25mm x 10mm N40 Neodymium magnet da jeg
sidst købte en.

De er iøvrigt kanon sjovt og enormt kraftige :)