SMS fra VB
Fra : Tue Hellstern

Dato : 20-06-01 22:41

Hej NG,
Finderes der en mulighed for at sende SMS beskeder via et GSM modem eller en
mobiltelefon fra VB ?

Hilsen
Tue

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 20-06-01 23:14

"Tue Hellstern" <info@f1-support.dk> wrote in message
> Hej NG,
> Finderes der en mulighed for at sende SMS beskeder via et GSM modem eller
en
> mobiltelefon fra VB ?

Ja du kan blot sende den som alm E-mail til mobiltelefonens email adresse.

--
Ned venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 21-06-01 00:42

Hej Tue

> Finderes der en mulighed for at sende SMS beskeder via et GSM modem
eller en
> mobiltelefon fra VB ?

Jeg har med succes lavet et program der kan sende/modtage SMS via GSM
modemmer af mærket Nokia CardPhone II og Premicell. Jeg lavede det vha
Microsoft COMM control som følger med VB5 og 6 Pro eller Enterprise.

Jeg kan desværre ikke give dig noget kode, da jeg har solgt den videre
til
en virksomhed. Så spørg ikke efter den, for jeg har ikke mulighed for at
give dig den uden brud på min kontrakt med firmaet (Jeg siger det bare
fordi jeg er blevet spurgt TIL HUDLØSHED af folk om de måtte få den).

Det er heller ikke særligt svært at lave hvis man bare kigger manualen
til
modemet igennem.

Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician