Dinitrol produkter, afgivelse af dampe/lug~
Fra : sdsf

Dato : 01-07-06 14:07

Jeg vil rustbehandle en autocamper i hulrummene
der omgiver opholdsrummet.
Derfor vil jeg selvfølgelig helst bruge et produkt der
ikke afgiver dampe efter at det er tørret.

Hvad er godt til det formål?

Der findes Dinitrol ML, men det lugter noget synes jeg.

Jeg har også en flaske Dinitrol Penetrant 1000, og det
har en lys farve, og ifølge Dinitrols hjemmeside skulle det
tørre og blive voksagtig.
Jeg har aldrig prøvet at bruge det.
Er der noget at sige om Dinitrol Penetrant 1000, godt eller skidt?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 14:35

sdsf wrote:
> Jeg vil rustbehandle en autocamper i hulrummene
> der omgiver opholdsrummet.
> Derfor vil jeg selvfølgelig helst bruge et produkt der
> ikke afgiver dampe efter at det er tørret.

Undervognsbehandlingen fordamper under tørringsprocessen. Når det er sket,
kommer der ikke yderligere dampe. For mig at se er det ligemeget hvad du
bruger.

--
Per, Esbjerg
der lige har fået undervognsbehandlet husstandens 2 biler.

Fra : Benny Højvælde

Dato : 02-07-06 00:53

> Undervognsbehandlingen fordamper under tørringsprocessen. Når det er sket,
> kommer der ikke yderligere dampe. For mig at se er det ligemeget hvad du
> bruger.

Nope. Jeg fik noget til min bil for 5 år siden. Valvoline. En til indvendig
og en til udvendig. Fik at vide at den udvendige ville afgive giftige dampe
flere år efter den var tørret.
Tænk på Rentokil skandalen. Olien tørrede på få dage men afgav gasser i
mange år derefter. Jeg holder på at han skal finde noget giftfrit at bruge
indvendig.

Benny

Fra : mohr

Dato : 02-07-06 21:19

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev:

> Derfor vil jeg selvfølgelig helst bruge et produkt der
> ikke afgiver dampe efter at det er tørret.

> Der findes Dinitrol ML, men det lugter noget synes jeg.

Hvorfor ikke spørge et Dinitrolcenter, eller måske bedre importøren.

\Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-07-06 10:09

mohr wrote:

> Hvorfor ikke spørge et Dinitrolcenter, eller måske bedre importøren.

vel bl.a. fordi de er sælgere..

--
vh
Torben

Fra : mohr

Dato : 06-07-06 16:50

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev

> vel bl.a. fordi de er sælgere..

Ja bl.a., men dermed også dem som har produktansvaret.

\Morten