Københavnere i sommerlandet...!
Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-06-06 18:16

Sket over 14 dage:

1!

Bliver blinket af som var man på motorvej trods man kører 75 hvor lovligt er
60

2!
Omvendt:
En "snude" snøvler på 35 trods vi er nogen der arbejder i sommerlandet og
meget gerne vil køre de 60

3!
"Din bil er 5 år ældre end min og har flere hestekræfter og jeg har lige
drukket 4 whisky så jeg må godt blæse lige ud foran dig!"

4!
Jeg er Københavner og jeg har taget mange penge med til din regioen så hold
din kæft og gi mig den plads jeg skal bruge!

5!
"nå der er kun en Brugs her... jeg skal grille så gå lige væk fra køen
ellers tænder jeg ild i kullene lige nu!"

6!
Nå er det dig der servicerer mit sommerhus??? Hvorfor helevede har du så
ikke fjernet den nullermand under mit nedløbsrør bag brændestakken?

7!
Kan man få drikkepenge.... nej

Digt selv videre.... ;)

Hilsen en der oplever københavner til daglig i sommerlandet, og lige har
måttet køre 2 x 35 km for at myrde 5 hvepse med noget gift...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 30-06-06 18:41

Den Fri, 30 Jun 2006 19:15:34 +0200 sendte "Martin Nielsen"
<jadahva@hotmail.com> følgende røgsignaler:

>Hilsen en der oplever københavner til daglig i sommerlandet, og lige har
>måttet køre 2 x 35 km for at myrde 5 hvepse med noget gift...

Det viser jo bare at københavnernes penge kan man godt rage til sig,
men gøre noget for pengene.....dét gider man ikke.

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-06-06 19:15

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bliver blinket af som var man på motorvej trods man kører 75 hvor lovligt
> er
> 60

Ja hvad ligner det, ferien er jo færdig, før den er begyndt med den fart ;).

> 2!
> Omvendt:
> En "snude" snøvler på 35 trods vi er nogen der arbejder i sommerlandet og
> meget gerne vil køre de 60

Det lyder mere som en gyllender der er kommet hjem, jvf. det første ;).

> 3!
> "Din bil er 5 år ældre end min og har flere hestekræfter og jeg har lige
> drukket 4 whisky så jeg må godt blæse lige ud foran dig!"

Ja, bare se at komme af banen ;).

> 4!
> Jeg er Københavner og jeg har taget mange penge med til din regioen så
> hold
> din kæft og gi mig den plads jeg skal bruge!

Er der noget galt i det?. Lugter pengene?

> 5!
> "nå der er kun en Brugs her... jeg skal grille så gå lige væk fra køen
> ellers tænder jeg ild i kullene lige nu!"

YiiHaaa, partytime ;)).

> 6!
> Nå er det dig der servicerer mit sommerhus??? Hvorfor helevede har du så
> ikke fjernet den nullermand under mit nedløbsrør bag brændestakken?

Får du ikke penge for det?.

> 7!
> Kan man få drikkepenge.... nej

Nok fordi der var for meget bøvl.

> Digt selv videre.... ;)

En jyde der gerne vil nyde, men ikke yde - er det godt nok?.

> Hilsen en der oplever københavner til daglig i sommerlandet, og lige har
> måttet køre 2 x 35 km for at myrde 5 hvepse med noget gift...

Se oven for.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 30-06-06 20:07

On Fri, 30 Jun 2006 19:15:34 +0200, "Martin Nielsen"
<jadahva@hotmail.com> wrote:

>Bliver blinket af som var man på motorvej trods man kører 75 hvor lovligt er
>60

Jeg bor "i sommerlandet" hele året, og hvis jeg så dig gøre dette
ville du få en påtale.

Vi bor ud til en 50 km/t vej, og er mildt sagt irriterede over dem der
kører for stærkt.

Lastbiler kl. 5 om morgenen som kører så stærkt ned ad bakken at huset
ryster når hængeren rammer bunden af bakken. Eller den anden dag, en
trækker der får fuld hammer - et meget let sving og han var faktisk i
berøring med fortovet.

Håndværkere med hængere der fræser forbi på vej til DK tanken i Mårum
efter basser og morgenbajere. Det støjer når sådan en hænger danser
efter deres kassevogn.

Personbilerne af forskellig størrelse og brian-niveau, som ikke kan
fatte at de er i beboelsesområde.

Den anden dag var jeg ved at blive kørt ned i fodgængerovergangen af
en lige udenfor mit hus. Og ja - han var så langt væk at han sagtens
kunne nå at standse.

Forrige uge tog jeg fat på trækkeren og håndværkeren med en
rendegraver på traileren og bad dem mindeligt om at køre ordentligt.

Havde jeg haft noget hårdt i hånden med personbilen havde bilen nok
haft en ridse langs bilen nu.

- For de lokalkendte så er der tale om Esbønderupvej i Græsted.

>Jeg er Københavner og jeg har taget mange penge med til din regioen så hold
>din kæft og gi mig den plads jeg skal bruge!

Samme attitude som mange Volvo-ejere, og en del BMW ejere samt
svenskere i Danmark har.

>Hilsen en der oplever københavner til daglig i sommerlandet, og lige har
>måttet køre 2 x 35 km for at myrde 5 hvepse med noget gift...

Du får vel penge for det? Incl. køretid og kilometer? Ellers så lad
være med at arbejde ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-06-06 22:31

Ja gu får jeg da penge for det men det er ikke pointen.

5 hvepse burde endda en københavner fra Gentofte vel selv kunne klare, så
svært er det trods alt ikke. Konen i udlejningshuset nåede da også lige at
bemærke at det var lidt dårligt at jeg ikke havde sørget for isterninger i
fryseren når nu de havde lejet "mit" hus...!

Og så var der den dag hvor jeg måtte smide lejere ud om lørdagen... "vi
kom først i mandags så vi blir her sgu til mandag for vi har betalt for en
hel uge..." - lejer fra lørdag til lørdag. .... flot ik, og man skal stå med
nyklargjort hus inden for 3 timer... ud kom de dog til sidst - og jo det var
københavenere - fremgik af nummerpladen "Audi - Valby" mener jeg det var.

Nu kører jeg så også reklamer ud til dem . incl de kendte i samme område.
Denne er fra Søren Kaster: "Hvaaaa skal jeg ikke ha nogen reklamer???" Mig:
"tjohhh men din postkasse er propfuld så jeg kan ikke få den ned i" Ham:
Jaaa men det er da klart for vi har ikke været her et stykke tid..." Mig:
"Nå men så stik mig nøglen til huset så ligger jeg den på køkkenbordet næste
gang jeg kommer forbi... og nej han fik ingen reklamer den dag hehe...

OG dem der truer personalet på tankstationen til at give dem deres nøgle kl
13 når de ikke må få den før kl 15 for der gør vi rent og så ka de ikke
fatte at der ikke er rent når de kommer.... DOH...!

Befolkningstallet bliver 6-doblet herude i disse måneder og det fatter
københavnerne ikke, der VIL opstå kø, der Vil op stå sure miner, Der VIL
opstå ventetid - de burde venne sig til det allerede på motorvejen ;) - men
det har de jo for travle med at holde ferie til ;)

Den værste var engang jeg måtte køre 2 x 50 km for at tørre to - ja -
pikhår - af et lokumsbræt - de var jo for fine til lige at tage et stykke
toiletpapir og skylle ud...
!

JESUS!

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-07-06 09:15

On Fri, 30 Jun 2006 23:30:52 +0200, "Martin Nielsen"
<jadahva@hotmail.com> wrote:

Hej Martin,

> [...]
>bemærke at det var lidt dårligt at jeg ikke havde sørget for isterninger i
>fryseren når nu de havde lejet "mit" hus...!

Da jeg læste den oprindelig post, stod der ikke noget om at de havde
lejet dit hus. Jeg læste det som at du - mod betaling - fjernede
vepseboer :)

>Og så var der den dag hvor jeg måtte smide lejere ud om lørdagen... "vi
>kom først i mandags så vi blir her sgu til mandag for vi har betalt for en
>hel uge..." - lejer fra lørdag til lørdag. .... flot ik,

Ja, nogen mennesker er nu utrolige i deres (maglende) logik. Vi lejede
selv hus for en måneds tid siden, og kunne ikke komme før søndag aften
pga min svigermoders begravelse. Men jeg overvejede da ikke sådan en
løsning. Kunne have fået hele lejen tilbage på
afbestillingsforsikringen, men 5 dage i sommerhuset var da stadig OK.

>Befolkningstallet bliver 6-doblet herude i disse måneder og det fatter
>københavnerne ikke, der VIL opstå kø, der Vil op stå sure miner, Der VIL
>opstå ventetid - de burde venne sig til det allerede på motorvejen ;) -

Ja for nu at komme tilbage på topic. Jeg kører dagligt Græsted ->
Amalienborg -> Græsted og ser tydelig sommerhustrafikken om fredagen
og om mandagen ligesåsnart solen begynder at bage :)

>JESUS!

Kan du ikke overlade det praktiske til Sol Og Strand, Dansommer eller
hvad de nu hedder? Du mister måske lidt indtægt - men du sparer også
på dit blodtryk ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : PMH

Dato : 01-07-06 09:29

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter deres kassevogn.
>
> Personbilerne af forskellig størrelse og brian-niveau, som ikke kan

Når du nu har valgt at bor ved en åbenbart trafikeret vej, så kan det
vel ikke komme bag på dig at der medfølger støj og andre gener.

Uanset hvor pænt vi selv synes vi kører, så kører de andre altid
som svin.. Især lige der hvor VI bor.

PMH

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-07-06 19:27

On Sat, 1 Jul 2006 10:28:57 +0200, "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote:

>Når du nu har valgt at bor ved en åbenbart trafikeret vej, så kan det
>vel ikke komme bag på dig at der medfølger støj og andre gener.

Hvis de holdt sig til de tilladte 50 km/t ville jeg ikke hidse mig op.

Men derudover har en del vejomlæginger medført stigende trafik og ting
trafik siden vi købte i '99.

>Uanset hvor pænt vi selv synes vi kører, så kører de andre altid
>som svin.. Især lige der hvor VI bor.

Jeg kører ikke for stærkt i byen.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 30-06-06 22:30

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hilsen en der oplever københavner til daglig i sommerlandet, og lige har

Prøv at kradse dem lidt i overfladen med en stump genstand. Mange
københavnere viser sig at være jyder, når det kommer til stykket!

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-06-06 23:10

> Prøv at kradse dem lidt i overfladen med en stump genstand. Mange
> københavnere viser sig at være jyder, når det kommer til stykket!

Ja jeg tar sgu stålbørsten med næste gang jeg skal lege
skadedyrsbekæmper...! - og vinkelsliveren måske...

Fra : J.K.Arning

Dato : 01-07-06 10:38

On Fri, 30 Jun 2006 19:15:34 +0200, Martin Nielsen wrote:

> Hilsen en der oplever københavner til daglig i sommerlandet, og lige har
> måttet køre 2 x 35 km for at myrde 5 hvepse med noget gift...

Tak for det interessante indlæg

Hilsen en der til daglig lever med de jyske turister i Kbh der kan få alt
fra kørende til gående trafik til at bryde sammen og gerne gør det.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::
Bor og lever du i Berlin så kontakt mig da jeg er på vej

Fra : MK

Dato : 01-07-06 10:51

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 30 Jun 2006 19:15:34 +0200, Martin Nielsen wrote:

> Tak for det interessante indlæg

Man tror sgu, det er løwn...

> Hilsen en der til daglig lever med de jyske turister i Kbh der kan få alt
> fra kørende til gående trafik til at bryde sammen og gerne gør det.

Hold da helt kæft, hvor har "I" meget på hinanden, mand.
Der er forskel på kultur på tværs af landet - det ved jeg,
idet jeg har boet begge steder (nu bor jeg i udlandet).
Lev med den viden for helvede og indret jer derefter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 14:55

MK wrote:
> [...]

> idet jeg har boet begge steder (nu bor jeg i udlandet).
> Lev med den viden for helvede og indret jer derefter

Hva´ fa´en blander så´en en udlænding sig i det for?

:):)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-07-06 11:29

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in news:44a55c43$0$12697
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hilsen en der oplever københavner til daglig i sommerlandet, og lige har
> måttet køre 2 x 35 km for at myrde 5 hvepse med noget gift...

Ja der var vel hul i træskoen så du ikke kunne ramme de små sataner.

Iøvrigt er det mit indtryk at du trænger gevaldigt til at komme på lokum...
lorten vælter ihvertfald ud af munden på dig.

Fra : GB

Dato : 01-07-06 13:24

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in

> Iøvrigt er det mit indtryk at du trænger gevaldigt til at komme på
> lokum... lorten vælter ihvertfald ud af munden på dig.

Kan du ligfrem HØRE, hvad manden SKRIVER, Oldhøj?

GB

Fra : Martin Nielsen

Dato : 01-07-06 14:44

Lol - netop hjemkommet fra 8 sommerhus besøg hos de dejlige lejere i
sommerlandet ;)

hus 1 :

"Det er altså lidt ringe døren ud til badeværelset binder"
Mig (nej jeg siger det ikke på den måde seføli men mener det sådan": Jamen
det er da heldigt jeg lige har en høvl med til det - var det ikke bare
elmåleren der skulle aflæses?

hus 2: (flink mand faktisk!!!)

Hvaa nu du alligevel renser mit toilet vil du så ikke ha en kop øl? (nej for
jeg skal nå alle 8 huse inden for 5 timer øv ;))

hus 3

"Hvorfor har du ikke slået græsset mand????"
"fordi det skal ejer selv sørge for"
"Hvorfor har han så ikke gjort det???"
"Aner det ikke ---- hej hej ;)"

hus 4-7 ingen probs

Hus 8

Hvorfor er her kun 2 parkeringspladser? Vi skal holde sommerfest i aften
hvor skal alle gæsterne parkere???
Mig (tænker) Jamen jeg henter lige en bulldozer og 10-15 vejarbejdere så vi
kan lave nogle flere pladser så du kan holde fest!
Men siger: De må jo holde langs vejen lige så lang den er.

Misforstå mig nu ikke; mit blodtryk stiger ikke pga sådanne ting, jeg går
bare og griner lidt for mig selv over hvor dumme VISSE Københavnere kan
være - for der er jo også flink imellem. Jeg har dog aldrig mødt flinke
tyskere endnu ;)

Fra : Jonas R.

Dato : 01-07-06 19:20

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
SNIP

> [...]
> bare og griner lidt for mig selv over hvor dumme VISSE Københavnere kan
> være - for der er jo også flink imellem. Jeg har dog aldrig mødt flinke

Ja og de fleste københavnere tænker sikkert det samme om jyderne ;)

/Jonas R.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-07-06 08:12

"Jonas R." <hihi@hihi.invalid> wrote in

> Ja og de fleste københavnere tænker sikkert det samme om jyderne ;)

Overhovedet ikke. Jeg har INTET mod jyder.... flinke folk. Men hvorfor skal
de bo her?

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-07-06 09:42

> Overhovedet ikke. Jeg har INTET mod jyder.... flinke folk. Men hvorfor
> skal
> de bo her?

Fordi jeres firmaer ikke kører ret godt uden en chef og han kan ikke kører
hjem til Jylland hver aften efter arbejdstid.

MVH

Thomas Landberg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-07-06 20:25

"Thomas Landberg" <fornavn@efternavn.dk> wrote in

> Fordi jeres firmaer ikke kører ret godt uden en chef og han kan ikke
> kører hjem til Jylland hver aften efter arbejdstid.

Ja det forklarer jo campingsvognen på p-pladsen, traileren omme ved
affaldscontaineren og den manglende salatbar i kantinen.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-07-06 20:29

> Ja det forklarer jo campingsvognen på p-pladsen, traileren omme ved
> affaldscontaineren og den manglende salatbar i kantinen.

Så lærte du også lidt i dag...

Manglende salatbar? Tja, du siger nok noget. Vi er vist en jyde eller to der
nærmest skal tvangsfodres for at finde plads til salat i mavesækken.

MVH

Thomas Landberg

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-07-06 08:41

Den Sun, 2 Jul 2006 21:28:44 +0200 sendte "Thomas Landberg"
<fornavn@efternavn.dk> følgende røgsignaler:

>Så lærte du også lidt i dag...
>
>Manglende salatbar? Tja, du siger nok noget. Vi er vist en jyde eller to der
>nærmest skal tvangsfodres for at finde plads til salat i mavesækken.

Ja, brun sovs og kiksekage, så har man noget at stå imod med.

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-07-06 19:56

> [...]
> bare og griner lidt for mig selv over hvor dumme VISSE Københavnere kan
> være - for der er jo også flink imellem. Jeg har dog aldrig mødt flinke

Helt ærligt....
For nu at sige det ligeud af posen..
Du er sgu ynkelig at høre på. Du hader tilsyneladende dit arbejde med at
rengøre sommerhuse. Skip det og lad os komme videre i livet fri for dit
selvmedlidenshedsflip her.

Nu er jeg jo en af disse kjøvenhavnere dér...ja, det vil sige jeg bor i
Nordsjælland. Det er dog det samme for jyderne, som tror at hver gang en
eller anden ikke taler med to tennisbolde i munden og iøvrigt ikke er iklædt
overalls som lugter af gammel armgas, så er det københavnere.
Min kone's familie har et sommerhus i Ry ved Silkeborg hvor der er udsigt
til Birksø. Et dejligt sted, hvis ikke lige det var fordi at jyderøvene
kører som idioter på grusvejen så hund og unger skal holdes i kort snor.
Når vi handler i Kvickly i Ry, skal jeg bare åbne kæften en gang og på
høfligste rigsdansk sige "på beløbet", så er jeg stemplet som
københavnersvin med røven fuld af penge og arrogant og flipper og linselus
og festabe osv osv.
Dog har jeg tænkt mig at erhverve et hus i netop Ry, for det er jo et
dejligt sted.

Se, nu må du ikke tro at mit blodtryk stiger som følge af dette, men jeg har
mødt mange jyder og først nu, hvor du skriver løs her, går det op for mig,
hvor dumme jyder kan være.

Michael (der mener at vi virkelig er ude på heden her)

Fra : Martin Nielsen

Dato : 01-07-06 23:08

> [...]
har
> mødt mange jyder og først nu, hvor du skriver løs her, går det op for mig,

*syg-giga-lol*

Ja det taler vel for sig selv.

Godt du ikke er en af mine kunder hehehh --- men go vind i sommerlandet ;)

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 01-07-06 22:40

> Hilsen en der oplever københavner til daglig i sommerlandet, og lige har
> måttet køre 2 x 35 km for at myrde 5 hvepse med noget gift...

Jylland = en god times kørsel fra broen til grænsen, og med en smule
planlægning kan man helt undgå at stoppe og komme i kontakt med de
indfødte, baseret på den man kender fra KBH og dem man møder på
campingpladserne sydpå, er det ikke de skarpeste der er blevet i
jylland, og din mail bekræfter det til fulde.

--
Keld
som engang var nødt til at tilbringe 3 dage i Kolding af arbejdsmæssige

Fra : Martin Nielsen

Dato : 01-07-06 23:25

> [...]
> campingpladserne sydpå, er det ikke de skarpeste der er blevet i
> jylland, og din mail bekræfter det til fulde.

Ak ja modsætninger mødes... lol igen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-07-06 20:39

> Digt selv videre.... ;)
>
> Hilsen en der oplever københavner til daglig i sommerlandet, og lige har
> måttet køre 2 x 35 km for at myrde 5 hvepse med noget gift...

Det er egentligt utroligt så meget man kan fortælle om sig selv og så lidt
man kan fortælle om nogle københavnere ved sådan et indlæg....

For hvor er jeg da bare træt af denne danske bedrevidenhed og pegen fingre
af alle andre. Når man med rund hånd vælger at generalisere og kritisere en
bestemt befolkningsgruppe, så er det jo netop ofte ikke denne
befolkningsgruppe man kritiserer, men sig selv man klapper på skulderen mens
man fortæller sin indre svinehund, at man altså er et tak bedre end "dem".
Hvor er det da sølle.
Jeg møder mange folk hver dag i forbindelse med mit arbejde og er egentligt
chokeret over hvor stor en procentdel af disse der er utroligt rare
mennesker. Nogle er endda så positive bekendtskaber, at jeg bagefter tænker,
at "det var da et særdeles behageligt menneske". Langt sjældnere støder jeg
ind i folk der irriterer mig og selvom jeg har kunder over hele landet er
det helt andeles umuligt at tegne et mønster - der er flinke folk over alt
og der er røvhuller over alt. Så det er nok korrekt, at jyder har nogle
særheder og at københavnere har nogle særheder, men så prøv at pege fingre
ad disse særheder og se på din hånd - der er nu fire fingre der peget mod
dig selv (og en københavner i et sommerhus der tænker "hold da kæft et
jydefjols....).
Det kunne være rart hvis vi danskere blev en smule bedre til at sætte os ind
i andre menneskers tankegang og ændrede vores tilgang til andre mennesker
fra en negativ tilgang til en positiv. F.eks. ved at tænke "ham kender jeg
ikke, gad vide hvad for en spændende størrelse han er" i stedet for at tænke
"han kender jeg ikke, men han er københavner, så han er sq nok et rigtigt
fjols". Det er "no wonder" at integrationspolitikken ikke fungerer når man i
et land af så ringe geografisk størrelse ikke kan undgå at pege fingre ad
ganske nære naboer.

MVH

Thomas Landberg