Dæktryk, hvilket er det korrekte?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-06 16:43

Hej

Hvordan finder jeg det rigtigt dæktryk, når jeg har:

Seat Ibiza 1,4 benzin /98

continental outside 185/60 R14 82T hvis det siger jer noget?

På benzindækslet står der 2,1 bar foran og 1,9 bagi... Men synes det er for
lidt der er i fordækkene selvom jeg har givet det 2,5 2,2

Kan nogen hjælpe mig`?

grunden til jeg synes det er for lidt er at det somom den "flader ud" i
sving. Når bilen holder med drejede dæk, ser de også lidt flade ud. Kan se
der er kørt uden for mønsteret som der er en del af endnu.

Med venlig Hilsen, Bjarke Hansen og forresten god fredag.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 17:35

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for
> lidt der er i fordækkene selvom jeg har givet det 2,5 2,2

Det står i din instruktionsbog og det afhænger af belastningen i form af
vægt og max hastighed du vil køre med

--
Tom

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-06 18:04

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
Kan nogen hjælpe mig`?

> Det står i din instruktionsbog

Har ellers hørt man ikke kan regne helt med den?

>og det afhænger af belastningen i form af vægt og max hastighed du vil køre
>med

oK, men går ud fra at de tal der står ved benzindækslen passer overens med
instruktionsbogen. Der står jo også der skal mere luft i når der er mere
vægt i bilen.

Der transporteres nok normalt 250kg over bilens egenvægt, og maxhastighed
160