Manglende benzintryk og strømfordeler
Fra : Rene B

Dato : 30-06-06 14:28

Hej

Jeg har lige smidt omkring 8.000 kr hos Mitsubishi for at få lavet min
Mitsubishi Lancer 1.3 fra 97. Problemet er at der ikke er nok
benzintryk på hvilket gør at bilen accelerer ekstremt dårligt. Trods
den store regning er fejlen ikke rettet endnu. Benzintrykket skal være
2.6 bar men er kun 1.8 bar.

Hos Mitsubishi har de testet/udskiftet følgende:
Ny forrør, mellemrør og lydpotten bag (Skulle alligevel skiftes)
Testet tænding, alt ok.
Udskiftet benzinfilter.
Udskiftet benzinpumpe.

Nu ville de så igang med at skifte strømfordeleren da der har været
olie i den, men så sagde jeg slut. For mig lyder det helt usandsynligt
at strømfordeleren har noget at gøre med benzintrykket.

Men tager jeg fejl, kan olie i strømfordeleren sørge for at der ikke
er nok benzintryk ?

mvh
Rene B

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-06-06 15:03

Rene B wrote:

> [...]
> olie i den, men så sagde jeg slut. For mig lyder det helt usandsynligt
> at strømfordeleren har noget at gøre med benzintrykket.

Nu kender jeg ikke Lanceren men sidder der ikke en returventil?

Hvis den lukker forkert er benzintrykket forkert hele tiden.

Hvis trykket går op når returrøret blokeres med den finger, ligger fejlen
med 99% sandsynlighed her.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 17:30

"Rene B" <ReneBeining@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Øhhh de fleste biler er da udstyret med en benzintrykregulator og hvis
der er noget galt med trykket så udskifter man denne dims til et par
hundrede kr.
Er du sikker på hvad der er galt?. De ting du nævner har sådan ca.
nada at gøre med trykket pånær filter og pumpe. Jeg ville ALDRIG
mere sætte foden i dette værksted hvis de ikke kan finde ud af at
få benzintrykket op

--
Tom

Fra : H3nrik V!

Dato : 01-07-06 22:35

> Øhhh de fleste biler er da udstyret med en benzintrykregulator og hvis
> der er noget galt med trykket så udskifter man denne dims til et par
> hundrede kr.

Enig! En ny benzintryksregulator koster ikke alverden - men på min Vectra
gjorde den underværker!

--
mvh H3nrik!

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-06-06 18:16

Rene B skrev:

> Men tager jeg fejl, kan olie i strømfordeleren sørge for at der ikke
> er nok benzintryk ?

Man skal aldrig sige aldrig. Den kører så vidt jeg husker ikke med
induktiv giver eller hallelement i fordeleren. Mener bestemt den kører
med en hulskive med en fotocelle. Og olie eller andet skidt i hullerne
kan give forstyrrelser. Jeg snakkede med en hotline forleden om et andet
problem. Han oplyste et man meget ulogisk på mange CDI biler kunne få
fejlmelding af knastføler ved brændstofmangel. Men tilbage til din bil.
Pumpen sidder vistnok nede i tanken på din model. Der sidder et filter
på sugesiden. Og er det stopper af en eller anden grund skal de ned til
det. På med manometer, klem returslange og den skal stige over tre bar.
De skal eventuelt køre med manomater på vej.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : kazz

Dato : 30-06-06 19:54

Hej

Hvordan er benzinpumpen drevet på en Lancer ??
I tilfælde af at det er knasten som driver pumpen, kan det meget vel være
den som er slidt, problemet var meget udbredt på de gamle Fiat 127
Problemet bestod dog mest i at pumpen ikke kunne levere den mængde den
skulle, men mængde og tryk hænger jo tildels sammen, så måske kunne fejlen
findes der.

For selv at teste dette ganske uvidenskabeligt, så kan man prøve at
afmotntere benzinpumpen og stikke en skruetrækker eller lign ned i hullet
under den, når man så så tørner motoren skulle skruetrækkeren gerne bevæge
sig op og ned.
Hvormeget den skal bevæge sig er lidt af et skøn, men prøv at holde det op
imod den vandring der er på benzinpumpen, er denne eks. 1,5 cm, skal
skruetrækkeren bevæge sig ikke under 1 cm
De konkrete data kan evt, finde i en Haynes manual

Dette forslag er under forudsætning af at pumpen er drevet som beskrevet,
jeg kender ikke noget konkret til en lancer.

At manglende benzinpumpetryk skulle have indflydelse på manglende
accelration, er for mig meget uforståeligt, da de 2 ting intet har med
hinanden at gøre.
Manglende benzinpumpetryk, vil give udsættere ved stor belastning og lave
omdrejninger, og igen ved meget voldsomme og langvarige accelrationer.

Ang olie i strømfordeleren, så er det ingen katastrofe, medmindre da den
sejler i olie, faktisk så virker centrifugal avanceringen bedst når den er
velsmurt *SS*.
Problemet med olien skyldes en utæthed i den O eller simmerring som sidder
på akslen i strømfordeleren, og kan denne skilles ad, koster det ikke mange
kroner at købe en ny O eller simmering og dermed løse problemet.

Håber noget af ovenstående kan bruges

Kazz

Fra : H3nrik V!

Dato : 01-07-06 22:38

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan er benzinpumpen drevet på en Lancer ??

Da det drejer sig om en '97 har den givetvis indsprøjtning og med høj
sandsynlighed elektrisk benzinpumpe.

> [...]
>
> Dette forslag er under forudsætning af at pumpen er drevet som
> beskrevet, jeg kender ikke noget konkret til en lancer.

Jeg er næsten sikker på, at den er elektrisk, så det er nok ikke smart at
stikke en skruetrækker i den...

> [...]
> Manglende benzinpumpetryk, vil give udsættere ved stor belastning og
> lave omdrejninger, og igen ved meget voldsomme og langvarige

Mjah - men det gør igen at bilen vil accelerere langsommere. I disciplinen
80-160 km/t hentede min Vectra mere end 2 sekunder ved at få en frisk
benzintryksregulator...

--
mvh H3nrik!