Vejeseddel ved toldsyn
Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 29-06-06 22:14

Er der nogle der ved, om det kræves for alle biler?
Eftersom det handlede om VÆGTAFGIFT, gælder det vel kun de biler som er så
gamle, at de kan vælge at betale vægtafgift?
Og nyere biler - skal de alligevel have seddel med til syn, når de alligevel
i stedet pålægges grønne afgifter?

mvh

JV

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-06-06 04:40

Jens Vejmand & Holger Danske wrote:
> [...]
> Og nyere biler - skal de alligevel have seddel med til syn, når de
> alligevel i stedet pålægges grønne afgifter?

Da jeg fik synet min Supra havde jeg ikke en seddel med, og de anslog en
egenvægt, men krævede en vejeseddel, hvis den skulle sættes éet kg mere ned.

Egenvægten kan have betydning for fx forsikring.

Fra : Aksel

Dato : 30-06-06 21:29

"Jens Vejmand & Holger Danske" <holger@danske.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og nyere biler - skal de alligevel have seddel med til syn, når de
> alligevel i stedet pålægges grønne afgifter?

Brugtimporterede biler skal have en højst to dage gammel vejeseddel ved
toldsyn.

http://www.hammelbilsyn.dk/infoomsyn.html

Hilsen Aksel