Folk der kører fra en skade = SVIN!
Fra : Jonas R.

Dato : 28-06-06 18:13

Jeg er så sindsygt træt af de tabere, som har en bil og kan køre den ind i
andre ikke kan finde ud af at ligge en seddel.

Nu er min mors bil blevet påkørt 2 gange indenfor en måned nede på gaden.
Den har første gang fået bule venstre forskærm samt smadret lygten. Nu har
den så fået ridset/bulet begge døre i venstre side.

For 4 uger siden var der ind som kørte ind i min Altea og ødelagte baglygte,
bagklap og bagkofanger, igen uden at ligge en seddel.

Jeg synes det er noget svineri og næste gang jeg ser en køre fra en skade,
melder jeg svinet til politiet. Har før lagt en seddel, men nu skal jeg nok
personligt ringe....

Skulle lige ud med noget galle.

/Jonas R.

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 18:23

"Jonas R." <hihi@hihi.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> melder jeg svinet til politiet. Har før lagt en seddel, men nu skal jeg

Jeg forstår dig.
I flg. en tidl tråd i denne uge, så findes der også folk i denne gruppe det
synes det er ok at den der har forvoldt skaden er stukket af. Man skal bare
konfrontere vedkommende (?) med det bagefter så han indrømmer det.

--
Tom

Fra : Jonas R.

Dato : 28-06-06 19:19

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
SNIP
> [...]
> bare konfrontere vedkommende (?) med det bagefter så han indrømmer det.

Jamen det siger så bare alt om dem og hvor ignorante de er....

Hvis man stikker af fra en skade er man IMO ikke egnet til at have et
kørekort.

/Jonas R.

Fra : Carl

Dato : 30-06-06 13:30

> Hvis man stikker af fra en skade er man IMO ikke egnet til at have et
> kørekort.

Det tror jeg på virker og jeg mener det ikke ironisk.
Hvis man får taget sit kørekort for at stikke af, vil betydlig flere lægge
sedler. Problemet er bare at man ikke kan bevise man har lagt en seddel. :(

mvh
Carl

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-06-06 13:54

> [...]
> sedler. Problemet er bare at man ikke kan bevise man har lagt en seddel.

og hvordan mon man finder den skyldige i skaden?

Niels

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-06-06 18:50

Jonas R. wrote:
> [...]
>
> Jeg synes det er noget svineri og næste gang jeg ser en køre fra en
> skade, melder jeg svinet til politiet. Har før lagt en seddel, men nu

Min brors bil blev påkørt af to 15 årige drenge, som havde hjulet en 16 årig
pige med at starte sin knallert.. Da de ikke rigtig havde styr på knallerten
bragede de ind i siden af min brors bil, og lavede en voldsom bule i døren.
Værkstedsregningen lød på 12000 og blev dækket af deres forsikring. De havde
nemlig været så flinke at sætte en seddel på bilen.

Bør man give disse unge, evt. deres forældre, en lille symbolsk gave som
f.eks. en DVD film, en flaske vin eller lign, eller skal man bare sige, at
de gjorde det rigtige, og det er så det?
Jeg synes det er flot, at unge mennesker på den alder er så ansvarsfulde,
når de fleste voksne mennesker omkring dem i samfundet ville gøre det
modsatte?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 28-06-06 19:20

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> wrote in message
SNIP
> [...]
> Jeg synes det er flot, at unge mennesker på den alder er så ansvarsfulde,
> når de fleste voksne mennesker omkring dem i samfundet ville gøre det

Det er sku lige før :)

/Jonas R.

Fra : Brian

Dato : 28-06-06 19:26

Anders Houmark skrev:

> Bør man give disse unge, evt. deres forældre, en lille symbolsk gave
> som f.eks. en DVD film, en flaske vin eller lign, eller skal man bare
> sige, at de gjorde det rigtige, og det er så det?

Da en tosse snittede min bil, tog genboen nummerpladen på bilen
der havde gjort det. Han steg (ifølge genboen) ud af bilen, kiggede
på skaden, og satte sig ind og forsvandt. Da genboen så ham køre
igennem gaden igen 5 minutter senere, skrev hun nummerpladen ned.

Jeg var ovre at aflevere 2 flasker anstændig vin og en æske
chokolade, nogle dage senere - hun havde trods alt (pga. hendes
sindsyge nysgerrighed ) sparet mig for 3500,-

/Brian

Fra : mohr

Dato : 29-06-06 19:47

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev:

> Bør man give disse unge, evt. deres forældre, en lille symbolsk gave som
> f.eks. en DVD film, en flaske vin eller lign, eller skal man bare sige, at

Ja absolut - det burde måske ikke være nødvendigt, men det er super flot
gjort af dem.

> Jeg synes det er flot, at unge mennesker på den alder er så ansvarsfulde,
> når de fleste voksne mennesker omkring dem i samfundet ville gøre det
> modsatte?

Tja - jeg har to gange indenfor et år oplevet at voksne ikke efterlever
deres ansvar mht. skyld i forsikringsspørgsmål.

\Morten

Fra : KT

Dato : 28-06-06 18:51

Med så mange uheld ser det ud til at du og din mor parkerer af h...... til -
ellers ville andre vel ikke ramme Jeres biler.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-06 18:52

KT skriver:

> Med så mange uheld ser det ud til at du og din mor parkerer af h...... til -
> ellers ville andre vel ikke ramme Jeres biler.

Troll

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Jonas R.

Dato : 28-06-06 19:16

"KT" <kt.sle@tprivat.dk> wrote in message
> Med så mange uheld ser det ud til at du og din mor parkerer af h......
> til - ellers ville andre vel ikke ramme Jeres biler.

Du er kendt for at være en idiot af propertioner....... Need say no more!

Fra : KT

Dato : 28-06-06 19:20

Hvordan er man da blevet så berømt?
Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-06 19:47

KT skriver:

> Hvordan er man da blevet så berømt?

Dit usenetbrug.

Fra : Basil

Dato : 28-06-06 19:50

Klaus D. Mikkelsen tastede følgende:
> KT skriver:

> Dit usenetbrug.
>

> Klaus

Jeg kan tilføje: Dine dumme flabede svar på folks spørgsmål, dine evige
toppostninger trods utallige formaninger.
Kai

Fra : KT

Dato : 28-06-06 20:34

Et svar er åbenbart flabet fordi det måske er sandheden. Jeg har parkeret
bil i 35 år og er kun blevet ramt en anden (en leje-flyttebil, som
chaufføren ikke havde helt styr på omfanget af)

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-06 21:23

KT skriver:

> Et svar er åbenbart flabet fordi det måske er sandheden. Jeg har parkeret
> bil i 35 år og er kun blevet ramt en anden (en leje-flyttebil, som
> chaufføren ikke havde helt styr på omfanget af)

Tillykke. Min far har parkeret i 45 år og er aldrig blevet ramt.

Måske fordi han hovedsageligt har parkeret steder, hvor andre ikke kom
tæt på.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 28-06-06 23:34

> Tillykke. Min far har parkeret i 45 år og er aldrig blevet ramt.
>
> Måske fordi han hovedsageligt har parkeret steder, hvor andre ikke kom
> tæt på.

Eller også kan man konkludere, at KT parkerer som en idiot i forhold til din
far?

MVH

Thomas Landberg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-06 06:12

Thomas Landberg skriver:

> Eller også kan man konkludere, at KT parkerer som en idiot i forhold til din
> far?

JA

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-06 08:40

KT wrote:

> Et svar er åbenbart flabet fordi det måske er sandheden. Jeg har
> parkeret bil i 35 år

Gu har du da ej. Det er kun få år siden du susede rundt i scootergruppen
samt på cykelstierne på din ulovlige knallert, mens du gik i skole.

Indholdet i dit skriv tyder dog på at du ikke er en dag over 15.

--
Per, Esbjerg

Fra : mohr

Dato : 29-06-06 19:57

"KT" <kt.sle@tprivat.dk> skrev:

> Et svar er åbenbart flabet fordi det måske er sandheden. Jeg har parkeret
> bil i 35 år og er kun blevet ramt en anden (en leje-flyttebil, som
> chaufføren ikke havde helt styr på omfanget af)

Knud, det er jo direkte sygeligt. Det er ren idioti.

Prøv lige at læse dine ord igen og indse at du er til grin - dine indlæg er
så ynkelige at jeg faktisk fik helt ondt af dig.

Hvis du er så irriteret, hvorfor fedter du så ikke tilbage under den sten du
kravlede frem fra, eller kommer med nogle brugbare og konstruktive indslag?

\Morten

Fra : KT

Dato : 30-06-06 22:52

Hvor er det konstruktive i dit indlæg??

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 03:24

KT wrote:

> Hvor er det konstruktive i dit indlæg??

I det mindste topposter han ikke.

Det konstruktive består i at foreslå dig at blive under din sten - det
sparer _alles_ tid.

Men det var nok for svært at finde for dig, det stod jo allernederst i hans
tekst i forhold til din toppostning af samme.

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Pein

Dato : 29-06-06 21:11

"Basil" skrev ...

> Jeg kan tilføje: Dine dumme flabede svar på folks spørgsmål, dine evige
> toppostninger trods utallige formaninger.
> Kai

Man får jo alligevel hans postings serveret indirekte når I andre svarer ham
inkl. citat. Så filteret kan kun få begrænset effekt, indtil alle mestrer
kunsten at filtrere og ignorere.
--
Mvh. Niels

Fra : Bo Velschow

Dato : 28-06-06 19:20

"KT" <kt.sle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Med så mange uheld ser det ud til at du og din mor parkerer af h......
> til - ellers ville andre vel ikke ramme Jeres biler.
>
> Knud

Suk... ignorant! *plonk*

Fra : Basil

Dato : 28-06-06 19:43

Bo Velschow:
> "KT" <kt.sle@tprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Suk... ignorant! *plonk*

Han bliver desværre ved med at skifte afsender, så plonken holder ikke
så længe, men en ny plonk kan klare den sag
Kai

Fra : KT

Dato : 28-06-06 20:48

Det skal da ikke være for nemt for dig og Bo at slippe for mg.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 28-06-06 23:35

> Med så mange uheld ser det ud til at du og din mor parkerer af h......
> til - ellers ville andre vel ikke ramme Jeres biler.

Hør nu her KT, hvis jeg ville høre på et røvhul havde jeg sq slået en skid.
Vi har ikke brug for dig.

MVH

Thomas Landberg

Fra : KT

Dato : 29-06-06 05:34

Og dit sprog er der vist heller ikke meget brug for!

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-06 07:27

KT wrote:
> Og dit sprog er der vist heller ikke meget brug for!

Alligevel kommer der mere klog snak ud af Landbergs få skriv end der kommer
af dine mange.

Det er _dig_ der er uønsket!

--
Per, Esbjerg

Fra : MacX

Dato : 28-06-06 19:37

On 2006-06-28 19:13:05 +0200, "Jonas R." <hihi@hihi.invalid> said:

> [...]
>
> Jeg synes det er noget svineri og næste gang jeg ser en køre fra en
> skade, melder jeg svinet til politiet. Har før lagt en seddel, men nu

Kan godt forstå du er meget vred! Forstår ikke hvad der sker med folks
moral i sådan en sitiuation...

Har også fået skadet min Transporter for 25.000, ved at en beruset
murer havde bakket ind i den. Under bilen lå heldigvis et stykke af
mandens Crystler konfanger. Nogle naboer havde tilfældigvis set en sølv
bil på vejen, og jeg fandt frem til manden. Jeg bankede på hans dør og
viste ham dele fra kofangeren, og spurgte om han ikke manglede det? Han
havde da ikke bemærket noget - selvom naboer havde hørt et kæmpe
brag... Sådan et SVIN! Det værste er at han har byens lokale
murerforretning... Desuden stank han af sprit, og man burde have ringet
efter politiet.

/Otto

Fra : Kim

Dato : 29-06-06 00:24

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kan godt forstå du er meget vred! Forstår ikke hvad der sker med folks
> moral i sådan en sitiuation...

Måske skulle man kigge på autuværkstedernes og
forsikringsselskabernes rolle.
Jeg skal ikke på nogen måde anfægte det umoralske i,
at stikke af for en skade, men:
1: hvor mange timer skal du arbejde for at betale 1
værkstedstime incl. moms og alt ?
2: Hvor meget stiger forsikringen hvis man anmelder
en skade ? Plus selvrisiko.
Jeg synes det umoralske mere ligger i, at selv om man har kørt
skadefrit i X antal år, stiger forsikringen hvis man blot laver en
enkelt skade. Man burde optjene en "gratis skade" f.eks. hvert
5. år.

Mvh, Kim

Fra : Basil

Dato : 29-06-06 05:19

Kim skrev:
> [...]
> skadefrit i X antal år, stiger forsikringen hvis man blot laver en
> enkelt skade. Man burde optjene en "gratis skade" f.eks. hvert

REKLAME: Det gør du hos Fair.
Kai

Fra : Kito

Dato : 29-06-06 06:02

> REKLAME: Det gør du hos Fair.
> Kai

Jeg kan sagten følge dig. Nu får jeg nok på puklen men det er der ikke noget
at gøre ved.>
Forsikringsselskaberne er de store syndere, for det er dem der tjener på at
folk stikker af.
I mit eksempel har jeg en billig forsikring, men ved uheld skal jeg betale
1100 kr ved ansvar og låner jeg bilen ud skal jeg betale 2200.
Glem nu alt om moral, men hvis ham der har lånt min bil skal hjem og
fortælle at han har lavet en bule i en anden skal han/jeg betale 2200 kr for
skaden.
Er der ingen der ser det kan jeg godt forstå at nogle kan fristes til at
stikke af.
2200 er også en slags penge. Ok ærgelig for ham det gik ud over,
Jeg tror også der bliver set med forskellige øjne, alt efter om man er ham
der er skadevolderen eller ham der er blevet ramt af skadevolderen.
Jeg kunne også vælge at betale det dobbelte for forsikringen, men det har
jeg ikke gjort.
Ps jeg lavede en skade i en anden bil for 2 uger siden og han har er blevet
kontaktet af mig.

vh
Poul

Fra : KT

Dato : 29-06-06 05:39

Du kan da bare tegne forsikring, som ikke rykker op og ned ifm. skader - det
er da ofte ovenikøbet billigere.

Knud

Fra : Lars

Dato : 28-06-06 20:14

> Skulle lige ud med noget galle.

Det er da også i orden, men forstå mig ret: Det hjælper altså ikke noget at
hidse sig op, det bliver bilen jo ikke lavet af...

Jeg synes også selv der er for dumt at stikke af fra en skade, men jeg gider
altså ikke bruge energi på at surmule over det...

- Lars

Fra : Jonas R.

Dato : 28-06-06 21:07

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> wrote in message

> [...]
> gider
> altså ikke bruge energi på at surmule over det...

Kan godt være du synes det, men jeg synes ikke det er så fucking fedt at få
skader, hvor der skal skiftes dører, bagklapper osv.
Derfor indlæget, samt at jeg håber andre der ser nogen gøre det melder dem
til politiet.

/Jonas R.

Fra : Lars

Dato : 29-06-06 19:53

> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> wrote in message

> Kan godt være du synes det, men jeg synes ikke det er så fucking fedt at

> skader, hvor der skal skiftes dører, bagklapper osv.

Det synes jeg da heller ikke, mit liv er bare for kort til surmuleri...

> Derfor indlæget, samt at jeg håber andre der ser nogen gøre det melder dem
> til politiet.

Det ville da være fint hvis folk ville det.

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 22:56

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gider
> altså ikke bruge energi på at surmule over det...

Næh, sådan er mennesker forskellige.
Det er ikke alle der kan tage det med et smil at skulle undvære bilen i 3-5
dage, at skulle betale 3-4.000 Kr i selvrisiko og så måske stige i præmie
eller flytte et præmietrin.....for slet ikke at tale om det besvær man kan
få hvis bilen ikke får samme farve igen.

Eller også skal man først prøve sådan en situation før man kan sætte sig ind
i den?

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 18:56

Tom skrev:

> Eller også skal man først prøve sådan en situation før man kan sætte
> sig ind i den?

Det skal man vist med det meste her i livet...

/Brian

Fra : Lars

Dato : 29-06-06 19:51

> [...]
> eller flytte et præmietrin.....for slet ikke at tale om det besvær man kan
> få hvis bilen ikke får samme farve igen.

Vi kan da godt blive enige om at det er surt.
Men hvad hjælper det at hidse sig op, når det er for sent?

> Eller også skal man først prøve sådan en situation før man kan sætte sig
ind
> i den?

Antyder du at jeg ikke har stået i den situation?

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 21:28

> 3-5
>
> Vi kan da godt blive enige om at det er surt.
> Men hvad hjælper det at hidse sig op, når det er for sent?

Intet, men alligevel er forventelig reaktion...det er rigtig rigtig surt

> ind
>
> Antyder du at jeg ikke har stået i den situation?

Aner jeg ikke, men jeg forestiller mig at de fleste bilejere vil ærgre sig
over at skulle straffes for andres dumheder og egoisme

--
Tom

Fra : Lars

Dato : 01-07-06 18:28

> "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> Intet, men alligevel er forventelig reaktion...det er rigtig rigtig surt

Jeg må altså indrømme at den slags gider jeg ikke hidse mig op over...

> Aner jeg ikke, men jeg forestiller mig at de fleste bilejere vil ærgre sig
> over at skulle straffes for andres dumheder og egoisme

Jo - man kan sagtens ærge sig, uden at surmule.

- Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-06 20:39

Lars wrote:

> Antyder du at jeg ikke har stået i den situation?

Hvis man ikke kan indleve sig i andres følelser, er man psykopat. Og det er
jeg da sikker på at han ikke antyder du er.

Kan du sætte dig ind i situationen nu?

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-06-06 08:14

Kim wrote:

> [...]
> skadefrit i X antal år, stiger forsikringen hvis man blot laver en
> enkelt skade. Man burde optjene en "gratis skade" f.eks. hvert

Jeg kan anmelde op til 3 skader årligt uden at min forsikring stiger,
desuden betaler jeg 6705 DKK om året for fuld kasko+ansvar uden
selvrisiko på en splinterny Renault Gran Scenic.

Men jeg bor naturligvis også i Spanien hvor man kan betale en
anstændig bil på en gennemsnitsløn.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-06 08:42

Lars Hoffmann wrote:
> Kim wrote:

> Jeg kan anmelde op til 3 skader årligt uden at min forsikring stiger,
> desuden betaler jeg 6705 DKK om året for fuld kasko+ansvar uden
> selvrisiko på en splinterny Renault Gran Scenic.

Priser på biler i Spanien taget i betragtning bliver du trukket rundt i
arenaen ;)

Jeg betaler 4300 i præmie - i Danmark (med de dyre biler) om året, men jeg
har så heller ikke lavet skader i de 32 år jeg har haft bil.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-06-06 09:25

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Priser på biler i Spanien taget i betragtning bliver du trukket rundt i
> arenaen ;)

Helt sikkert - det er en relativt dyr forsikring fordi jeg er under 30
og ikke har haft kørekort i mere end 4 år. Alligevel sætter det
danske prise lidt i relief.

Med venllig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-06-06 12:15

KT skrev:

> Med så mange uheld ser det ud til at du og din mor parkerer af h...... til -
> ellers ville andre vel ikke ramme Jeres biler.

Som min kørelærer sagde, du har ikke påkørselsret...

/Martin

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-06-06 12:27

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> writes:

> Som min kørelærer sagde, du har ikke påkørselsret...

Ska' vi se hvor mange "osse min" vi kan få?

Fra : Basil

Dato : 29-06-06 14:44

Den 29-06-2006, skrev Peter Dalgaard:

> Ska' vi se hvor mange "osse min" vi kan få?

IKKE min
Kai