Open Zafira el. WV Touran
Fra : Khuong Dinh Pham

Dato : 28-06-06 10:38

Hej

Vil sige høre jeres mening hvilken bil vil være det bedste valg.

Vi har fået tilbudt følgende:

Open Zafira 1.8 16V Comfort 7-person

årgang 2003
Km 97000
Pris. 200000kr

VW Touran 1,6 FSi 7-person
årgang   2004
Km 62000
Pris 270000kr

På forhånd tak.

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-06-06 11:18

On Wed, 28 Jun 2006 11:38:07 +0200, Khuong Dinh Pham
<khuongdp@gmail.com> wrote:

>Hej
>
>Vil sige høre jeres mening hvilken bil vil være det bedste valg.

> [...]

Jeg ville undgå "den gamle" Zafira..
Trist "old school" Opel kabine.
Et lidt blakket ry mht rust.
Ikke så ny konstruktion som Touran, derfor formentlig mindre sikker.
Har formentlig ikke ESP.
Den nye Zafira derimod

Mit valg af disse to.
Klart bedre kabine.
Super køreegenskaber.
Har formentlig ESP.

MVH
Kent Glerup

Fra : Kaenguru

Dato : 28-06-06 21:06

Jeg kan kun erklære mig enig, og vil da gerne lige copy-paste det jeg
skrev om Opel Zafira i en anden tråd fra april 06:

Jeg har tidligere kørt en del i Opel Zafira, dog en 1.8 benzin.
Komforten og køreegenskaberne er i og for sig udmærket. Og der er
mere plads til passagerne på 2. og 3. sæderække end i min egen Mazda
5. Samtidig er den overraskende kvik, selv op til 3-4 passagerer. Men
helt fyldt med 7
voksne er den naturligvis noget langsom.

Men hvad der trækker meget ned er førerpladsens indretning, på trods

af at FDM roser den. Uanset hvordan man indstiller sæde og rat kommer
man aldrig til at sidde rigtigt godt, og i øvrigt mere varevognsagtigt

end jeg bryder mig om. Dertil kommer et håbløst gear, hvor du næsten

aldrig kan skifte uden et ordentlig ryk i vognen. Kvaliteten af
instrumenterne, og deres placering, er også på et relativt ringe
niveau. Samtidig skal man være opmærksom på at varerummet med alle
bagsæder sammenfoldet er betydeligt mindre og kortere end bilens
størrelse antyder (da 2. række ikke foldes ned, men sammen og fylder
godt i rummet).

VW Touran har jeg kun prøvet på to prøveture hos forhandlere. Men vi
var faktisk meget tæt på at købe denne bil, hvis ikke den nye Mazda
5 lige var kommet på banen. Umiddelbart er det svært at finde det
store negative at sige om VW Touran.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-06 21:22

Khuong Dinh Pham skriver:

> Open Zafira 1.8 16V Comfort 7-person
> Pris. 200000kr

> VW Touran 1,6 FSi 7-person
> Pris 270000kr

Det undrer mig at du sammenligner 2 biler med så stor prisforskel...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : Khuong Dinh Pham

Dato : 29-06-06 18:45

Det er også rigtig nok. Men det jeg vil frem til er om det kan betale
sig at betale ca. 70k ekstra for en Touran.

Mvh.
Khuong

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 19:38

Khuong Dinh Pham skrev:

> Det er også rigtig nok. Men det jeg vil frem til er om det kan betale
> sig at betale ca. 70k ekstra for en Touran.

FDM har tidligere testet den slags biler, måske det kan hjælpe:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/BD9C95EB-7E5A-4ECD-BB55-C7BFEA16E262/0/1829.pdf

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-06-06 21:54

Khuong Dinh Pham skriver:

> Det er også rigtig nok. Men det jeg vil frem til er om det kan betale
> sig at betale ca. 70k ekstra for en Touran.

Sådan overall kan det ikke. Den vil tabe mest i pris.

Om du så vil bruge de ekstra penge på en bedre bil er jo op til dig.
Jeg vilel fortrække Touran'en, hvis det var mig og jeg ikke skulle
betale. Jeg kan ikek få benlængde nok i den gamel Zafira.

Fra : CBA

Dato : 30-06-06 21:12

Jeg kan ikek få benlængde nok i den gamel Zafira.

> Klaus

Kan du ikke få benlængde nok?????

Jeg er 193 cm høj og har ingen problemer desangående i min Zafira.....

Mvh

Claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-06 21:59

CBA skriver:

> Kan du ikke få benlængde nok?????

Nix, den jeg red rundt i i spanien var en plage.

> Jeg er 193 cm høj og har ingen problemer desangående i min Zafira.....

Måske vi har forskellig siddestilling.

Klaus (185cm)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 18:57

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Khuong Dinh Pham skriver:

> Det undrer mig at du sammenligner 2 biler med så stor prisforskel...

Samme her, det giver alt andet lige en fordel til Touran'en, og en
forskel på 70K er da også en slags penge...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 00:56

Khuong Dinh Pham wrote:
> VW Touran 1,6 FSi 7-person
> årgang 2004
> Km 62000
> Pris 270000kr

Medmindre en Touran er markant kortere gearet end en Golf V 1,6 FSI, så
synes jeg denne motor er for svag. Desværre er prisspringet til en 2,0 FSI
stort, hvis den overhovedet kunne fås i 2004.

/Peter

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 30-06-06 12:55

"Khuong Dinh Pham" <khuongdp@gmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Vil sige høre jeres mening hvilken bil vil være det bedste valg.

> [...]

Hvad med en Ford Galazy. Fås den ikke som en 7 personer. Det er samme blik
som VW, da den er udviklet i samarbejde mellem de to firmaer.

Benny

Fra : Deaster

Dato : 30-06-06 14:01

Benny Hojvaelde skrev:
> "Khuong Dinh Pham" <khuongdp@gmail.com> wrote in message

> Hvad med en Ford Galazy. Fås den ikke som en 7 personer. Det er samme blik
> som VW, da den er udviklet i samarbejde mellem de to firmaer.

Du mener forhåbentligt ikke at det er den "samme" bil som Touran?

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-06 14:54

Benny Hojvaelde skriver:

> Hvad med en Ford Galazy. Fås den ikke som en 7 personer. Det er samme blik
> som VW, da den er udviklet i samarbejde mellem de to firmaer.

Den er lige nummeret større.

Som VolkeFown hedder den Sharan (og bliver snart fast arbejdsplads for
undertegnede

Fra : Brian

Dato : 30-06-06 17:53

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Som VolkeFown hedder den Sharan (og bliver snart fast arbejdsplads for
> undertegnede

Dvs at du skal til at arbejde igen, og gruppen vender tilbage til mere
normale tilstande ?

Tillykke med det

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-06-06 18:19

Brian skriver:

> Dvs at du skal til at arbejde igen, og gruppen vender tilbage til mere
> normale tilstande ?
>
> Tillykke med det

Ja og nej og tak