Bilbatteri Hjælp
Fra : Jairus

Dato : 27-06-06 23:28

Hej med de kloge hovder
jeg har ikke så meget forstand på biler så jeg håber at i kan hjælpe
når man taget polerne fra et bilbatteri er der så en speciel måde jeg tænker
på bla + først derefter -
og ligeså når man bruger et startkabel eller når man montere et nyt batteri
igen?

Mvh
Jan
Måske et dum ?

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-06-06 23:50

In article <44a1b124$0$90445$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Jairus" <Jairus112233@Hotmail.com> wrote:

> Hej med de kloge hovder
> jeg har ikke så meget forstand på biler så jeg håber at i kan hjælpe
> når man taget polerne fra et bilbatteri er der så en speciel måde jeg tænker
> på bla + først derefter -

Af med minus først og på med minus til sidst.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-06-06 06:36

Jairus skriver:

> [...]
> på bla + først derefter -
> og ligeså når man bruger et startkabel eller når man montere et nyt batteri

Altid minus fra først og på sidst.

Det er ike så meget for elektronikken, men for dig selv. Det er "træls"
når nøglen lige smutter over og laver forbindelse til chassis, mendens
man er ved at montere pluspolen (og minus sidder der i forvejen).

Enten slår det en ordentlig gnist, nøglen bliver svjest fast, og/eller
batteriet revner, på grund af at du laver en kortslutning....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html