Jumpy 110HDI med mangel på turbo
Fra : Jim

Dato : 27-06-06 15:34

hej som overskrift
kom kørende idag og der lød en lille knald og luft der fes ud
(læs som en punktering)
og efter det er der ingen trækkræft
nogen ideer om hvad det kan være eller er der nogen der kender en god mekker
på sjælland

takker Søren

Fra : Per W.

Dato : 27-06-06 16:09

"Jim" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> (læs som en punktering)
> og efter det er der ingen trækkræft
> nogen ideer om hvad det kan være eller er der nogen der kender en god

Sikkert bare en slange som har hoppet av. Dette skjer fordi mekanikere som
skrur på bilen har det så travelt at de ikke fester slangene skikkelig og
med tiden så spretter de av.

/Per W.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 16:19

"Per W." <fungererikke@ikkegyldig.no.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> skrur på bilen har det så travelt at de ikke fester slangene skikkelig og

....eller når man hæver ladetrykket

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-06 06:51

> ...eller når man hæver ladetrykket

Jo tak, dét kan ske..... ))

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 16:57

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jo tak, dét kan ske..... ))

Jaeh min slange hoppede også af et par gange ved 0.9 bar....man skal faktisk
skrue spændebåndende temmelig hårdt fast

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 28-06-06 19:17

> Jaeh min slange hoppede også af et par gange ved 0.9 bar....man skal
> faktisk skrue spændebåndende temmelig hårdt fast

Med 1,2+ Bar, må jeg have en krave slebet i det ene rør...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Torben E

Dato : 28-06-06 20:42

> Med 1,2+ Bar, må jeg have en krave slebet i det ene rør...

Glem ikke slangelimen

Torben E

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 27-06-06 16:16

Jim wrote:
> [...]
> (læs som en punktering)
> og efter det er der ingen trækkræft
> nogen ideer om hvad det kan være eller er der nogen der kender en god
Ingen eller svag træk?
Er der stadig lidt træk i kassen har du sikkert bare en slange på tryksiden
der er hoppet af/flænget. Det skete for 14 dage siden for mig. Motoren trak
vel ca det halve af normalt.

Fra : sdsf

Dato : 27-06-06 20:29

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev i en meddelelse news:44a14b99$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> der er hoppet af/flænget. Det skete for 14 dage siden for mig. Motoren trak
Det værste er vel at nu kommer indsugningsluften ikke gennem luftfilteret?

Fra : Jim

Dato : 27-06-06 21:18

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse

> "Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> skrev i en meddelelse

stortset ingen træk og dog der er træk men med megen osen
jeg håber at i kloge her i gruppen har ret og at det ikke er turboen der er
strøget/flækket
jeg lader vide hvis det nogensinde lykkes mig at finde et værksted der har
tid til at kigge på den
tjep

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 28-06-06 21:25

> Det værste er vel at nu kommer indsugningsluften ikke gennem
> luftfilteret?
Ikke hvis det er på tryksiden. Så vil turboen sikkert stadig levere luften,
men bare ikke under tryk.

Fra : Tony Petersen

Dato : 27-06-06 17:06

> [...]
> (læs som en punktering)
> og efter det er der ingen trækkræft
> nogen ideer om hvad det kan være eller er der nogen der kender en god

Har prøvet det samme i en Fiat scudo tdi, der var det slangen til
ladeluftkøleren der var hoppet af
den er vel 5-8 cm. i diameter, den kan også være revnet

Fra : Jim

Dato : 28-06-06 22:30

ja så fik fiat lov at kigge på den
det kostede mig en ny slange oalt 1288kr incl alt jeg håber så bare på at
den kan holde
jeg aner ikke hvad mit ladetryk er men har fået den målt på rullefelt til
149,65 hk
kan man få målt sit lade tryk et eller andet billigt sted ?

tjep Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-07-06 04:30

Jim wrote:
> [...]
> rullefelt til 149,65 hk
> kan man få målt sit lade tryk et eller andet billigt sted ?

Oser den hele tiden?

Eller kun når du giver gas? :)

--
Per, Esbjerg