Opel vectra vs. Toyota Avensis
Fra : Thomas Laursen

Dato : 27-06-06 09:03

Hejsa

Jeg håber der er nogle venlige sjæle i denne gruppe, som kan hjælpe mig
lidt.

Jeg står som førstegangs køber af en bil og mine behov er egenlig rimelig
simpel...........jeg skal have en driftsikker bil som starter hver morgen.

Jeg har lidt kig på 2 biler, men har endnu ikke lagt mig fast.

Denne Opel Vectra
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=556301487

og denne Toyota Avensis

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=272401609

Nogen gode råd om, hvilken bil ville være fornuftigt til en ikke mekaniker
som mig?

Andre bilmærker er også velkommen............mit budget siger 75.000 kr.

MVH
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-06-06 09:18

Thomas Laursen wrote:
> [...]
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=272401609
>
> Nogen gode råd om, hvilken bil ville være fornuftigt til en ikke

Ud af de 2, så ville jeg helt klart fravælge Vectra'en.
Min nabo købte i '99 en 98'er Vectra og i 2002-2003 brugte han stort set
hele sin sommerferie på at slibe/male rust på den i alle kanter (døre,
skærmkanter, klapper, paneler osv)
Mener at modellen blev galvaniseret fra og med 1999 og rustproblemet derved
skulle være væsentligt forbedret efter den dato.
Avensis'en er en okay driftsikker (omend lidt IMHO kedelig) bil.

> Andre bilmærker er også velkommen............mit budget siger 75.000
> kr.

Hvad med f.eks. Skoda Octavia ?
VW Vento ?
Det er biler i nogenlunde samme størrelse som dem du selv har nævnt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-06-06 11:44

Thomas Laursen skrev:

> [...]
> simpel...........jeg skal have en driftsikker bil som starter hver morgen.

Lyder som en Toyota, det er i hvert fald hvad de sælger på.

> Nogen gode råd om, hvilken bil ville være fornuftigt til en ikke mekaniker
> som mig?
>
> Andre bilmærker er også velkommen............mit budget siger 75.000 kr.

Honda, Mazda. Hvis du ikke har droppet Opel kan du ligeså godt
overveje en sen Citroën Xantia, den er nok bedre.

Mvh Martin

Honda Accord 2.0, 1994, 328000km

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 27-06-06 16:14

Hej Thomas.

Simpelt behov = simpelt svar

Hvis Avensisen er liges å pålidelig som min Carina E, og Vectraen er lige så
påidelig som min gamle Astra var,
så er min anbefaling KLART Avensisen

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-06 16:26

"Bo Rasmussen" <Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Simpelt behov = simpelt svar
>
> Hvis Avensisen er liges å pålidelig som min Carina E, og Vectraen er lige

Carina E var også pænere end Avensisen.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 27-06-06 16:51

> Carina E var også pænere end Avensisen.

Ja, dog er begge dytter nogle ægte morfarslæder

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-06-06 16:54

"Thomas Laursen" <Thomaslaursen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Denne Opel Vectra
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=556301487

Glem den! Vectra <99, første årgang af nuv. model, ruster godt :(.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-06-06 20:12

> [...]
> som mig?
>
> Andre bilmærker er også velkommen............mit budget siger 75.000 kr.

Jeg hælder også til Avensis af dem på din korte liste, men der er jo også
andre muligheder ud i staBIL. Et engelsk forsikringsselskab, som forsikre
biler mod reparationer op til bilen fylder 12 år og/eller runder 208.000 km
har produceret en liste. Den liste bygger på erfaringerne med mere end
55.000 biler og ser sådan ud (da den er fra England hedder Opel Vauxhall):

"The Warranty Direct Top 100 Most Reliable Used Cars Of The Past Decade

Pos Model
1 Honda Accord
2 Subaru Forester
3 Mazda MX-5
4 Mitsubishi Carisma
5 Toyota Yaris
6 Honda Civic
7 Nissan Almera
8 Honda CR-V
9 Toyota RAV4
10 Nissan Micra
11 Lexus IS 200
13 Jaguar X-Type
14 Toyota Landcruiser
15 Volvo S/V40
16 MINI (BMW)
17 Suzuki Vitara
19 Toyota Carina E
20 Saab 9-5
21 Lexus LS400
22 Ford Ka
23 Rover 45
24 Hyundai Lantra
25 Mercedes SLK
26 Citroen Xsara
27 Ford Cougar
28 Subaru Impreza
29 Skoda Octavia
30 Audi A4
31 Nissan Primera
32 Toyota Avensis
34 Vauxhall Corsa
35 Seat Toledo
36 Volkswagen Golf
37 Daewoo Lanos
38 Fiat Brava
39 Hyundai Coupe
40 Mitsubishi Shogun
41 Rover 25
42 Mercedes CLK
43 Fiat Marea
44 Ford Focus
46 MG MG TF
47 BMW Z3
48 Hyundai Accent
49 Volkswagen Polo
50 Fiat Punto
51 Vauxhall Zafira
52 Mercedes C-class
53 Volvo S60
54 Toyota MR2
55 Mazda Xedos 6
56 Ford Puma
57 Vauxhall Astra
58 Vauxhall Omega
59 Chrysler Neon
60 Audi A2
61 Ford Fiesta
62 Ford Mondeo
63 Vauxhall Corsa
64 Citroen Saxo
65 BMW 3 Series
66 Vauxhall Vectra
67 Isuzu Trooper
68 Mercedes M-Class
69 Subaru Legacy
71 Fiat Ulysse
72 Mercedes E-Class
73 Renault Clio
74 Toyota Celica
77 Volvo S70
78 Rover 75
79 Daewoo Matiz
81 Mazda MX-3
82 Vauxhall Tigra
83 Seat Ibiza
85 Renault Megane
87 Saab 9-3
88 Audi A3
89 BMW X5
90 Mercedes S-class
91 Toyota Corolla
92 Seat Alhambra
93 BMW 5-series
94 Daewoo Nubira
95 Alfa Romeo 145
97 Mazda MX-6
98 Jaguar S-Type
99 Daewoo Leganza
100 Porsche Boxster"

Som det fremgår af listen er der flere muligheder der overgår Avensis på
stabiliteten, så er der jo lidt at vælge ud fra.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Michael Pagh

Dato : 27-06-06 21:46

> Hejsa

Daws

> Jeg står som førstegangs køber af en bil og mine behov er egenlig rimelig
> simpel...........jeg skal have en driftsikker bil som starter hver morgen.

Nu kender jeg ikke din alder. Men har du undersøgt forsikringspriser?

Hvis du nu udregner dine samlede mdr. udgifter til fx den Avensis, og så
holder dem op imod fx en Octavia, så har du formentlig råd til at smide lidt
mere efter en lidt nyere Octy pga. den lavere forsikring. Det var ihvertfald
min konklusion da jeg valgte en Skoda Fabia. Selvfølgelig skal man ikke
vælge bilen, hvis man ikke kan li` den, men syntes da du skal overveje en
Skoda Fabia/Octavia. Jeg vil dog anbefale at du holder dig fra de
allerførste Fabia`er (Årgang 2000), da de har et par børnesygdomme.

Hvis du har fået smag på Skoda, så kan dette engelske Skoda forum anbefales:
www.briskoda.net

Tjek:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/22A447C2-0C0A-4ECF-B32D-984001F619BF/0/6467.pdf
og