bilsyn
Fra : kb

Dato : 26-06-06 18:55

Hej

Jeg skal have en bil til syn. Min mekaniker har tilbudt at køre den
ind til syn, da det efter hans udsagn er nemmere at få den igennem
når han gør det.

Mit spørgsmål er nu, hvordan kan jeg sikre mig, at han ikke laver
mere end højest nødvendigt, hvis dette dog kan lade sig gøre?

Jeg beder ham om, at lave et overslag på hvad det vil koste, samt
ringe inden han laver dette, så har jeg da lidt kontrol med det. Er
der nadre forslag?

mvh

klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-06 19:03

"kb" <klausbergh@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

En bil skal da som minimum ALTID kunne synes, så jeg kan ikke lige se
fordelen ved at han kører den til syn....det er jo dig der skal køre i bilen
bagefter og du ønsker vel ikke at bilen ikke engang kan opfylde lovens
minimumskrav.
Desuden så plejer mekanikere jo også at skulle have en slags timeløn, så jeg
kan ikke lige se det smarte ved at betale en mand for at køre bilen til syn
som man selv kunne have gjort.

Mekanikeren kan lave sit overslag BAGEFTER når evt. fejl er fundet ved syn.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 26-06-06 19:06

kb skrev:

> Jeg beder ham om, at lave et overslag på hvad det vil koste, samt
> ringe inden han laver dette, så har jeg da lidt kontrol med det. Er
> der nadre forslag?

Få overslaget på skrift. Det er stadig kun et overslag, men så har du
da et stykke papir på det.

/Brian

Fra : tinus nielsen

Dato : 26-06-06 20:01

hvis du vil sikre dig han ikke laver mere end højest nødvendigt så få den
testet hos fdm først så kan du få alt at vide om hvad der er galt med den

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-06-06 23:17

tinus nielsen skrev:
> hvis du vil sikre dig han ikke laver mere end højest nødvendigt så få den
> testet hos fdm først så kan du få alt at vide om hvad der er galt med den

De er ikke en skid bedre end andre til at vurdere. Jeg havde en til
omsyn som havde været hos FDM syn. Ikke eftersyn. De havde nævnt en
række totalt ligegyldig punkter, som skulle undersøges nærmere. De var
altså ikke i stand til at træffe en beslutning selv. Til gengæld havde
de overset en knækket bagfjeder, som sad lige for snuden af dem.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : tinus nielsen

Dato : 27-06-06 09:07

Har nu aldrig oplevet det med FDM og synes nu selv jeg ved lidt om biler
uden dog at være mekaniker. Hvad testcenter var det?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-06-06 11:41

tinus nielsen skrev:
> Har nu aldrig oplevet det med FDM og synes nu selv jeg ved lidt om biler
> uden dog at være mekaniker. Hvad testcenter var det?

Nu var det et periodesyn der var blevet udført. Ved ikke om de udfører
dem på testcentrene eller i selvstændige enheder. Hvilket center husker
jeg ikke. Kun at det var i Københavnsområdet. Men har da tidligere
oplevet større brølere fra andre centre. De er hurtige i munden, men
mangler lidt at have det i når de får igen af samme skuffe. Men det er
en helt anden snak.

--
MVH

Ib Jakobsen