MC køb i Sverige
Fra : H@ns Erik :)

Dato : 20-06-01 22:33

Hej NG.

Jeg har et par flinke forældre der har købt sommerhus i Sverige (Småland).
Jeg overvejer nu at anskaffe mig en 'Sommarhus Mc' til deroppe. Har du nogen
erfaring mht. en 'dansker køber mc i Sverige til brug i Sverige...? Hvad med
registreringen? Forsikring?
Hvor køber man? (baser på nettet?) Jeg havde tænkt på måske en off-roader
(ikke cross), måske en 250-350...

På forhånd tak.

AROS hilsen
H@ns Erik :)

RF900R i DK
XX2-350 i S?

www.amck.dk

Fra : Flemming Petersen

Dato : 21-06-01 00:48

[snip]
> [...]
> registreringen? Forsikring?
> Hvor køber man? (baser på nettet?) Jeg havde tænkt på måske en off-roader
[snip]

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre. Hvis man som dansker bor i sverige og
køber
et køretøj, så må man ikke låne det til en person som er bosat i danmark.

Jeg er ikke sikker i dit tilfælde, så prøv og hør hvad told og skat siger.

Og her er et par links:
http://www.bytmc.com/
http://mc.gobinet.se/
http://mc.gobinet.se/

Flemming Petersen
2 X CBR 900 RR hvor en er til salg

Fra : Albert

Dato : 21-06-01 07:21

> Jeg tror ikke det kan lade sig gøre. Hvis man som dansker bor i sverige og
> køber
> et køretøj, så må man ikke låne det til en person som er bosat i danmark.

er det ikke kun hvis den dansker beslutter sig for at køre til dk i den ?

Fra : Armand

Dato : 21-06-01 20:26

Flemming Petersen <fjp@genieware.dk> skrev i en
> [...]
> danmark.
> Jeg er ikke sikker i dit tilfælde, så prøv og hør hvad told og skat

T&S har ikke en døjt at gøre med hvad danskere gør af slige sager i
Sverige
Det må være Svenske regulativer det drejer sig om, og eftersom at det
tilsyneladende ikke er skattevæsenet der skulle være problemet derovre,
skulle det vel være muligt, på en eller anden måde :-/

--
Armand.

Fra : H@ns Erik :)

Dato : 21-06-01 21:11

Jo, den er god nok. MC skal blive i Sverige. Jeg skal 'kun' køre på den, når
jeg er i Sverige... Derfor skal den heller ikke være særlig stor (=billig!).
Det jeg er ude efter, er om nogle af jer har prøvet nogenlunde det samme...
Som sagt, cyklen skal købes i Sverige, bruges i Sverige, og blive i
Sverige...
Kender du et godt sted at købe MC? På nettet? En bestemt forhandler? Er det
problematisk
at registrere mc'en deroppe som dansker? Hvad med forsikring?
Bare fyr løs!

Pft.

AROS hilsen
H@ns Erik :)

...der ikke vil undvære mc'en deroppe fordi turen derop altid foregår i bil
(familien...)og
der er jo så fedt at køre på mc deroppe.... ;)

Fra : origo@earthling.net

Dato : 22-06-01 01:33

"H@ns Erik :)" <HansErik@mail.dk> wrote in message
>Er det problematisk
> at registrere mc'en deroppe som dansker?
Kanskje nedenstående kan hjelpe, det er informasjon jeg fikk fra en kamerat
i Sverige for noe tid siden:

JS

Det går också att som utländsmedborgare registrera en svensk bil/mc på sig
själv och få en svensk försäkring. Man måste då kontakta bilregistret och få
ett tillfällig "personnummer" som man kan använda när man tecknar sin
försäkring. Bilregistret hittar du på www.bilregistret.se.

Slutsats, det verkar vara möjligt för dig att ha ett svenskregistrerat
fordon med svensk försäkring. Om du behöver använda min adress och skriva
dig som
boende här så är den XXXX

OBS! Nu fick jag ju dessa uppgifter bara på telefon och du bör kanske klokt
i att få det bekräftat skriftligen om det verkligen blir aktuellt.

De största svenska försäkringsbolagen hittar du på

www.if.se
www.trygghansa.se
www.lansforsakringar.se