station car med bedste brændstof økonomi
Fra : hygum

Dato : 25-06-06 00:55

Hvilken station car med alle sæder og 5 døre i danmark har den bedste
brændstoføkonomi? Indtil videre i min søgning er det en Fiat Stilo
med 14,9 km/l

Findes der bedre?

Fra : Anders Christensen

Dato : 25-06-06 02:37

hygum skrev:
> Hvilken station car med alle sæder og 5 døre i danmark har den bedste
> brændstoføkonomi? Indtil videre i min søgning er det en Fiat Stilo
> med 14,9 km/l
>
> Findes der bedre?

mon ikke en dieselbil kan slå det tal?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-06-06 06:47

"hygum" <thomashygum@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvilken station car med alle sæder og 5 døre i danmark har den bedste
brændstoføkonomi? Indtil videre i min søgning er det en Fiat Stilo
med 14,9 km/l

>Findes der bedre?

Nu skal fabrikstal "tages med et gran salt", med forbehold. Desuden taler
afskrivningen på Fiat'en imod, de taber hurtigt i værdi.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-06 06:57

hygum skriver:

> Hvilken station car med alle sæder og 5 døre i danmark har den bedste
> brændstoføkonomi? Indtil videre i min søgning er det en Fiat Stilo
> med 14,9 km/l

Der er vidst mange denne kunne være en af dem:
<http://skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=TechnicalData&strModel=Fabia%20Combi%20Tour>

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Turbogrilstarter: http://home6.inet.tele.dk/moppe/tgs.html

Fra : MK

Dato : 25-06-06 07:55

> Der er vidst mange denne kunne være en af dem:
> <http://skoda.dk/Kundeservice/pdfgen.asp?action=TechnicalData&strModel=Fabia%20Combi%20Tour>

Jep - that's the one :)

I den anden ende af skala'en finder du et andet VAG produkt - en Lamborghini
Dallardo 5,0 V10 - 5,1 km/l og 15.480 kr i årlig ejerafgift

Find siden www.hvorlangtpaaliteren.dk -> opstil parametre, f.eks.
energiklasse A - B
Tryk på "Vis resultat" og sortér efter km/l...

Fra : Vittrup

Dato : 25-06-06 12:45

Hvilken station car med alle sæder og 5 døre i danmark har den bedste
brændstoføkonomi? Indtil videre i min søgning er det en Fiat Stilo
med 14,9 km/l

Findes der bedre?

Det findes sikkert bedre, men vores Octavia Combi GLX 1,6 med 101 heste går
omkring 13 ved blandet bykørsel og landevej, selvom vi ikke gør noget
særligt for at køre økonomisk - og noget længere på langture.

Søren

Fra : C. Caspersen

Dato : 25-06-06 18:02

"hygum" <thomashygum@gmail.com> skrev i en meddelelse

Findes der bedre?

Astra 1,4 wagon: 15,9

Fra : Anders Majland

Dato : 25-06-06 20:04

> Hvilken station car med alle sæder og 5 døre i danmark har den bedste
> brændstoføkonomi? Indtil videre i min søgning er det en Fiat Stilo
> med 14,9 km/l

Hvor stor skal bilen værre ?

Vores fabia kombi 1,2 12v 64hk fra 2004 har efter 50.000km haft et samlet
snit på 16km/l. Det er nok 70% landevej 20 by og 10 motorvej. Med 400kg på
krogen og fuld last i bilen går den selvølgelig noget kortere, mens længere
stræk ad landevej giver noget mere. På en rundtur med 2 voksne og 2 børn fra
møldrup til billund og retur ad landevej gik over 20km/l.

/AM

Fra : KASO

Dato : 26-06-06 19:51

>Hvilken station car med alle sæder og 5 døre i danmark har den bedste
>brændstoføkonomi? Indtil videre i min søgning er det en Fiat Stilo
>med 14,9 km/l
>
>Findes der bedre?

Tjah
http://www.biltorvet.dk/nyebiler/detail.asp?DAFID=182002&modID=429&fabID=46

21,7 km/l - og endda med ganske god plads!

Fra : hygum

Dato : 28-06-06 07:40

det var benzin, jeg mente