Nye trafiksikkerhedsændringer :S
Fra : PetrolHead

Dato : 24-06-06 15:08

Tja så skete det igen. Nu spytter vores "kære" polittikere endnu mere
sindsyge ideer på bordet den ene mere hjernedød end den anden.

En af de tiltag de vil indføre:

Elektroknik der dynamisk finder ud af hvad for en "fartzone" du befinder
dig i og så forhindrer dig i at kører for hurtigt.

Men skulle det have interesse så indtaster jeg gerne hele artiklen da
min scanner ikke dutter :(
Flemming Jacobsen
Formerly Known as "ThunderBird"

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-06-06 15:33

Den Sat, 24 Jun 2006 16:08:19 +0200 sendte PetrolHead
<praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Elektroknik der dynamisk finder ud af hvad for en "fartzone" du befinder
>dig i og så forhindrer dig i at kører for hurtigt.

Smart, så kan man snøvle bagved en gammel nar med 65 km/t på
landevejen, fordi en overhaling så maks. ville kunne foregå med 80
km/t.

Det initiativ skulle nok sænke antallet af trafikdræbte.......NOT!

Nej, som jeg hele tiden har sagt: Giv os en chip i hjernen, så man kan
registrere forbudte tanker og uddele bøder derefter.
Eller endnu bedre: Så man kan styre folks tanker og handlinger.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-06-06 16:01

"PetrolHead" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> En af de tiltag de vil indføre:

Hvem har bragt det til torvs, SF, Enhedslisten?

> Elektroknik der dynamisk finder ud af hvad for en "fartzone" du befinder
> dig i og så forhindrer dig i at kører for hurtigt.

Ro på sig, det er ikke nyt. Men de har sommerferie, varmen er steget dem til
hovedet ;).

Fra : alexbo

Dato : 24-06-06 15:32

"PetrolHead" skrev

> Elektroknik der dynamisk finder ud af hvad for en "fartzone" du befinder
> dig i og så forhindrer dig i at kører for hurtigt.

Ja, det ville være bedre om elektroniken bare udskrev en fartbøde, måske
trække den direkte på dankortet, som skulle sidde i en læser før man
overhovedet kunne køre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-06 16:16

PetrolHead presented the following explanation :
> Elektroknik der dynamisk finder ud af hvad for en "fartzone" du befinder
> dig i og så forhindrer dig i at kører for hurtigt.

Det vil sandsynligvis være bedre om den rapporterede til
forsikringsselskaberne der så kunne variere præmien efter hvor ofte man
kører for stærkt og hvor længe af gangen :)

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 17:14

> [...]
>
> Elektroknik der dynamisk finder ud af hvad for en "fartzone" du befinder
> dig i og så forhindrer dig i at kører for hurtigt.

Har læst en tilsvarende artikel for et par dage siden. Jeg siger bare "når
politikere drømmer"

Der har også lørt forsøg med det i Ålborg for nogle år siden.

Jeg kunne hurtigt klippe den ledning fra GPS'eren hvis man skulle køre rundt
med sådan noget

--
Tom