/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Navneskilte i lastbiler
Fra : Basil


Dato : 24-06-06 05:40

Hej.
Hvorfor kører mange lastbilchauffører rundt med en plade i forruden
hvor deres navn står ?
Lidt humoristisk kan man jo gætte på at de ikke selv kan huske deres
navn, men der må være en anden forklaring ?
Kai



 
 
Per Beer Hansen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-06-06 07:48

Basil wrote:
> Hej.
> Hvorfor kører mange lastbilchauffører rundt med en plade i forruden
> hvor deres navn står ?
> Lidt humoristisk kan man jo gætte på at de ikke selv kan huske deres
> navn, men der må være en anden forklaring ?
>

Er det ikke deres "trucker-navn" der står i forruden ?
Så andre kan kalde dem på walkien, du ved lidt ligesom "10-4 gummiand"
Jeg har i hvert fald set mange med ret underlige navne i ruden, som jeg er
overbevist om ikke er deres rigtige navne

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Lars Bisgaard (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 24-06-06 08:31


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:me5ng.7737$In6.4310@news.get2net.dk...
> Basil wrote:
>> Hej.
>> Hvorfor kører mange lastbilchauffører rundt med en plade i forruden
>> hvor deres navn står ?
>> Lidt humoristisk kan man jo gætte på at de ikke selv kan huske deres
>> navn, men der må være en anden forklaring ?
>>
>
> Er det ikke deres "trucker-navn" der står i forruden ?
> Så andre kan kalde dem på walkien, du ved lidt ligesom "10-4 gummiand"
> Jeg har i hvert fald set mange med ret underlige navne i ruden, som jeg er
> overbevist om ikke er deres rigtige navne
>


Jooo.. heromkring ser jeg tit Julemanden :))

Mvh
Lars Bisgaard




> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer
>



Hr. Jensen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 24-06-06 08:51

Den Sat, 24 Jun 2006 08:47:45 +0200 sendte "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> følgende røgsignaler:

>Er det ikke deres "trucker-navn" der står i forruden ?
>Så andre kan kalde dem på walkien, du ved lidt ligesom "10-4 gummiand"
>Jeg har i hvert fald set mange med ret underlige navne i ruden, som jeg er
>overbevist om ikke er deres rigtige navne

Da jeg arbejdede på Harboes Bryggeri, var der en mandlig chauffør der
kørte med et skilt hvor der stod "Tøsen".
God Damn, hvad har den stakkels mand dog gjort for at fortjene sådan
et tilnavn?

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage. Åge Halldorsson og Bo Warming
er der permanent for at byde de nye velkommen.

Basil (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 24-06-06 09:40

Per Beer Hansen har bragt dette til os:
> Basil wrote:
>> Hej.
>> Hvorfor kører mange lastbilchauffører rundt med en plade i forruden
>> hvor deres navn står ?
>> Lidt humoristisk kan man jo gætte på at de ikke selv kan huske deres
>> navn, men der må være en anden forklaring ?
>>
>
> Er det ikke deres "trucker-navn" der står i forruden ?

Så er tiden da vist løbet fra dem ?
Jeg mener ikke der er særlig mange CB anlæg i lastbilerne mere.
Kai



OZ3BTO (24-06-2006)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 24-06-06 11:00


"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
news:mn.c27f7d66c699ce61.52736@starmail.invalid.co.za...
> Per Beer Hansen har bragt dette til os:
>> Basil wrote:
>>> Hej.
>>> Hvorfor kører mange lastbilchauffører rundt med en plade i forruden
>>> hvor deres navn står ?
>>> Lidt humoristisk kan man jo gætte på at de ikke selv kan huske deres
>>> navn, men der må være en anden forklaring ?
>>>
>>
>> Er det ikke deres "trucker-navn" der står i forruden ?
>
> Så er tiden da vist løbet fra dem ?
> Jeg mener ikke der er særlig mange CB anlæg i lastbilerne mere.
> Kai
>
>

Nej det er kun de udenlandske der stadig bruger CBen .. Flere og flere
danske ratholder får radioamatør licens

Runden til at deres navn står i frontruden er at mange biler er jo fra samme
firma og ens . Derved er det svært at se hvem der kommmer kørende .. Med
navne skilte er det jo nemt nok
Det samme gælder for de firmaer hvor lastbilerne kommer .. De kan see
chaufførens navn hvis der er problemer så de kan fortælle vognmanden
hvilken chauffør der har lavet unoder

OZ3BTO



Folmer Rasmussen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-06-06 11:27

On Sat, 24 Jun 2006 12:00:00 +0200, "OZ3BTO"
<elbartodkspampam@hotmail.com> wrote:

>
>"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
>news:mn.c27f7d66c699ce61.52736@starmail.invalid.co.za...

>
>Nej det er kun de udenlandske der stadig bruger CBen .. Flere og flere
>danske ratholder får radioamatør licens

>--

Jaså - ja?

>--


>Runden til at deres navn står i frontruden er at mange biler er jo fra samme
>firma og ens . Derved er det svært at se hvem der kommmer kørende .. Med
>navne skilte er det jo nemt nok
>Det samme gælder for de firmaer hvor lastbilerne kommer .. De kan see
>chaufførens navn hvis der er problemer så de kan fortælle vognmanden
>hvilken chauffør der har lavet unoder

>--

Godt at sagkundskaben er kommet til orde.

--

Venlig hilsen
Folmer


BJ (24-06-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 24-06-06 11:30


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:rn4q92t8tbij6nnm3oooibj77vd6a3mm0d@4ax.com...

KLIP

> Godt at sagkundskaben er kommet til orde.

Den er stærkt udbredt i samtlige NG´er..)

Host, harrkk osv. som i et hedengangen satirisk tv-program.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Folmer Rasmussen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-06-06 11:40

On Sat, 24 Jun 2006 12:29:41 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:rn4q92t8tbij6nnm3oooibj77vd6a3mm0d@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Godt at sagkundskaben er kommet til orde.
>
>Den er stærkt udbredt i samtlige NG´er..)
>
>Host, harrkk osv. som i et hedengangen satirisk tv-program.

>--

Ja, jeg havde jo lovet mig selv - og gruppen, at jeg ville sætte mig
på hænderne i en periode, men kosten kan s'gu blive for stærk.

--

Venlig hilsen
Folmer


Henrik Stidsen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-06-06 12:04

Folmer Rasmussen laid this down on his screen :
> Ja, jeg havde jo lovet mig selv - og gruppen, at jeg ville sætte mig
> på hænderne i en periode

Forhåbentlig ikke mens du kører ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Folmer Rasmussen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-06-06 12:30

On Sat, 24 Jun 2006 13:03:51 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

>Folmer Rasmussen laid this down on his screen :
>> Ja, jeg havde jo lovet mig selv - og gruppen, at jeg ville sætte mig
>> på hænderne i en periode
>
>Forhåbentlig ikke mens du kører ;)

>--

Jeg kan kun konstatere at du har misforstået det hele!

Vi kan alt.

Vi kan lave kaffe, pisse i pose, smide cigaretskod ud af vinduet,
genere samtlige medtrafikanter i miles omkreds, snakke i håndholdt
mobil, så hvorfor skulle vi ikke kunne køre mens vi sidder på
hænderne?

Vi er jo alligevel så smællerfede at maven godt kan holde rattet i
nogenlunde ligeudstilling. Her fik du således en forklaring på,
hvorfor nogen lastbiler af og til svinger lidt ud i nødsporet. Det er
simpelthen når chaufføren hoster.

--

Venlig hilsen
Folmer


Henrik Stidsen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-06-06 12:32

Folmer Rasmussen presented the following explanation :
> Vi er jo alligevel så smællerfede at maven godt kan holde rattet i
> nogenlunde ligeudstilling. Her fik du således en forklaring på,
> hvorfor nogen lastbiler af og til svinger lidt ud i nødsporet. Det er
> simpelthen når chaufføren hoster.

rofl :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Eliasen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Eliasen


Dato : 24-06-06 12:07


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:3h5q9251f5sfcvr78ck3rihlcaveb509rh@4ax.com...
>
> Ja, jeg havde jo lovet mig selv - og gruppen, at jeg ville sætte mig
> på hænderne i en periode, men kosten kan s'gu blive for stærk.
>

Hmmmm, må jeg låne din? Min knækkede da fruen i huset ville flyve på den
i går!

--
Eliasen


Folmer Rasmussen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-06-06 12:32

On Sat, 24 Jun 2006 13:06:31 +0200, "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk>
wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
>news:3h5q9251f5sfcvr78ck3rihlcaveb509rh@4ax.com...
>>
>> Ja, jeg havde jo lovet mig selv - og gruppen, at jeg ville sætte mig
>> på hænderne i en periode, men kosten kan s'gu blive for stærk.
>>
>
>Hmmmm, må jeg låne din? Min knækkede da fruen i huset ville flyve på den
>i går!

>--

Det må du gerne. Min kost er fuldstændig ubrugt.

Hun blev s'gu sur, da jeg i formiddags kom hjem fra en længere rejse,
og måtte spørge:

Hva' fa'en, er du her endnu?

--

Venlig hilsen
Folmer


Andersen [3650] (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 24-06-06 23:08

"OZ3BTO" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:449d0d20$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> Det samme gælder for de firmaer hvor lastbilerne kommer .. De kan see
> chaufførens navn hvis der er problemer så de kan fortælle vognmanden
> hvilken chauffør der har lavet unoder
>
>
Det var dælme skægt at tiltale div. chauffører med navn dengang jeg var
vagt. Mange kiggede undrende på mig og kunne ikke forstå hvorfra jeg
kendte dem. Først når jeg pegede på skiltet faldt 25 øren.
Ikke fordi jeg af den grund skal udtale mig om deres IQ, meeeeeeen.



Finn Guldmann (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-06-06 15:31

Basil skrev:
>> Er det ikke deres "trucker-navn" der står i forruden ?
> Så er tiden da vist løbet fra dem ?
> Jeg mener ikke der er særlig mange CB anlæg i lastbilerne mere.
>
Det må være længe siden du har været i nærheden af en lastbil.


--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Hr. Jensen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 24-06-06 15:38

Den Sat, 24 Jun 2006 16:30:54 +0200 sendte Finn Guldmann <n@a.invalid>
følgende røgsignaler:

>MVH Finn
>..der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
>om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
>og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Bare rolig, en skønne dag udvikler Volvo en lastbil, der selv kan køre
cyklister ned ved højresving.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter
i 30 dage. Åge Halldorsson og Bo Warming
er der permanent for at byde de nye velkommen.

Finn Guldmann (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-06-06 16:00

Hr. Jensen skrev:
>> ..der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
>> om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
>> og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.
> Bare rolig, en skønne dag udvikler Volvo en lastbil, der selv kan køre
> cyklister ned ved højresving.
>
Hvis jeg blot kan blive hjemme og ikke skal have skyld for noget, så ok
med mig.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Finn Guldmann (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-06-06 13:15

Basil skrev:
> Hej.
> Hvorfor kører mange lastbilchauffører rundt med en plade i forruden hvor
> deres navn står ?
> Lidt humoristisk kan man jo gætte på at de ikke selv kan huske deres
> navn, men der må være en anden forklaring ?
>
Hvordan det startede ved jeg ikke, det er før min tid i erhvervet. Men
når man kører for en vognmand med flere ens biler er det nu meget rart
at der kan ses forskel på hvem der kører hvad bil.

Fordi man snakker med een fra det firma er det jo ikke ensbetydende med
at man vil snakke med alle de andre også.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Basil (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 24-06-06 13:27

Finn Guldmann frembragte:
> Basil skrev:
>> Hej.
>> Hvorfor kører mange lastbilchauffører rundt med en plade i forruden hvor
>> deres navn står ?
>> Lidt humoristisk kan man jo gætte på at de ikke selv kan huske deres navn,
>> men der må være en anden forklaring ?
>>
> Hvordan det startede ved jeg ikke, det er før min tid i erhvervet. Men når
> man kører for en vognmand med flere ens biler er det nu meget rart at der kan
> ses forskel på hvem der kører hvad bil.
>
> Fordi man snakker med een fra det firma er det jo ikke ensbetydende med at
> man vil snakke med alle de andre også.

Ok, tak.
Konklusionen må være at de blev opfundet for at kunne snakke i CB, og
nu bruges til at genkende bilerne når der er mange ens biler.
Tak, også til de humoristiske indlæg.
Kai



Finn Guldmann (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 24-06-06 15:59

Basil skrev:
>>> Hej.
>>> Hvorfor kører mange lastbilchauffører rundt med en plade i forruden
>>> hvor deres navn står ?
>>> Lidt humoristisk kan man jo gætte på at de ikke selv kan huske deres
>>> navn, men der må være en anden forklaring ?
>> Hvordan det startede ved jeg ikke, det er før min tid i erhvervet. Men
>> når man kører for en vognmand med flere ens biler er det nu meget rart
>> at der kan ses forskel på hvem der kører hvad bil.
>> Fordi man snakker med een fra det firma er det jo ikke ensbetydende
>> med at man vil snakke med alle de andre også.
> Ok, tak.
> Konklusionen må være at de blev opfundet for at kunne snakke i CB, og nu
> bruges til at genkende bilerne når der er mange ens biler.
> Tak, også til de humoristiske indlæg.
>
Såvidt jeg ved er der ikke en direkte sammenhæng mellem brugen af
navneskiltet og walkyen.

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt
om i landet. Selv hastigheden klarer den selv. Så "træd på speederen
og drej på rattet" dækker ikke mere, nu skal der kun styres.

Folmer Rasmussen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-06-06 19:22

On Sat, 24 Jun 2006 14:26:48 +0200, Basil
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:


>> Fordi man snakker med een fra det firma er det jo ikke ensbetydende med at
>> man vil snakke med alle de andre også.
>
>Ok, tak.
>Konklusionen må være at de blev opfundet for at kunne snakke i CB, og
>nu bruges til at genkende bilerne når der er mange ens biler.
>Tak, også til de humoristiske indlæg.

>--

Jeg tror faktisk det startede dengang "Convoy"-bølgen rullede.

Dengang hed Danmarks førende trucker Mr. President. Han er vist nok
døbt René Bergen, og stammer fra Frederikshavn.

Jeg mener at han og nogle stykker mere, begyndte med de skilte, for at
ingen skulle være i tvivl om, hvem der var kommet til byen.

I dag bruger jeg skiltene til at se om det er nogen jeg kender som
ligger og sover på samme rasteplads som mig. Det er jo som Finn siger,
ikke nødvendigvis alle chauffører fra en vognmandsforretning, man
ønsker at være social sammen med.

Jeg kører iøvrigt ikke selv med skilt, men har den der lille strikkede
fane med DANMARK hængende i forruden.

Det er i al sin enkelthed for at undgå at blive forvekslet med de
efterhånden mange chauffører i danske biler, der har en anden etnisk
baggrund end dansk.

--

Venlig hilsen
Folmer


Møller (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-06-06 19:31


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:u20r929r85chuga1p8fq0o7ni3n6j91r4a@4ax.com...
> On Sat, 24 Jun 2006 14:26:48 +0200, Basil
> <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

KLIP
> Jeg kører iøvrigt ikke selv med skilt, men har den der lille strikkede
> fane med DANMARK hængende i forruden.
>
> Det er i al sin enkelthed for at undgå at blive forvekslet med de
> efterhånden mange chauffører i danske biler, der har en anden etnisk
> baggrund end dansk.

Eller etisk

Møller

Så er det op og sidde på hænderne igen ;.)



jan@stevns.net (24-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 24-06-06 20:09

"Møller" <My@g2n.dk> skrev :

>Så er det op og sidde på hænderne igen ;.)

Du får da siddesår på dem ;)


--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Folmer Rasmussen (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 24-06-06 20:14

On Sat, 24 Jun 2006 21:08:38 +0200, jan@stevns.net wrote:

>"Møller" <My@g2n.dk> skrev :
>
>>Så er det op og sidde på hænderne igen ;.)
>
>Du får da siddesår på dem ;)

>--

Det ville jeg godt nok ikke bryde mig om.

Jeg véd ikke om du kan huske at der var én der mistænkte mig for at
have p*khud på hænderne?

Blandet sammen synes jeg det begynder at ligne noget jeg aldeles ikke
bryder mig om.

--

Venlig hilsen
Folmer


jan@stevns.net (24-06-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 24-06-06 20:23

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det ville jeg godt nok ikke bryde mig om.

>Jeg véd ikke om du kan huske at der var én der mistænkte mig for at
>have p*khud på hænderne?

Jeg kunne mistænke brormanden ;)

>Blandet sammen synes jeg det begynder at ligne noget jeg aldeles ikke
>bryder mig om.

Nej føjda.


--
jan@stevns.net
(Nu også med Pygmæ-ambulance.... næsten)

Basil (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 24-06-06 20:22

Folmer Rasmussen skrev den 24-06-2006:
>
> Jeg véd ikke om du kan huske at der var én der mistænkte mig for at
> have p*khud på hænderne?
>
Det har både min kæreste og jeg da tit
Kai



Martin Johansen [600~ (24-06-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 24-06-06 23:33

In article <mn.c5027d66a45b45b4.52736@starmail.invalid.co.za>,
Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> Folmer Rasmussen skrev den 24-06-2006:
> >
> > Jeg véd ikke om du kan huske at der var én der mistænkte mig for at
> > have p*khud på hænderne?
> >
> Det har både min kæreste og jeg da tit
> Kai

ROFL

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste