Audi A6 2.5 TDI
Fra : Brizz

Dato : 23-06-06 18:51

Hvor mange omdrejning ligger sådan en fætter med ved 120km/t hvis det
henholdsvis er en 6 gears manuel eller en Aut kasse?
Hvor mange gear har aut kassen egentlig?
Har gjort mig tanker om at 1.9 TDI 130hk vil være en anelse for lille
til den bil i forhold til ovennævnte motor eller tager jeg helt fejl?

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : J. H. Bilgrav

Dato : 23-06-06 23:55

> Har gjort mig tanker om at 1.9 TDI 130hk vil være en anelse for lille
> til den bil i forhold til ovennævnte motor eller tager jeg helt fejl?

Du tager helt fejl.

Kør en tur i den.

--
Hilsen J. H. Bilgrav

Fra : Brizz

Dato : 24-06-06 01:10

J. H. Bilgrav skrev:
> Du tager helt fejl.
>
> Kør en tur i den.

Desværre ALT for få A6'ere vi har heroppe på Thule og jeg skulle
gerne bestemme mig inden jeg kommer hjem til August. Men takker for
input.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : TDN

Dato : 24-06-06 08:58

"Brizz" <google@gronaerten.dk> skrev i en meddelelse
[...]

DU bør nok sætte ind den problematik der er med visse årgange af 2.5 TDI
motoren hvor der er en regulær fejlkonstuktion, hvor den uværligt går i
stykker på et tidspunkt. Hvilke årgange kan jeg ikke huske. Der har været
skrevet om det i bilbladene og det har været debateret her i gruppen før, så
en søgning her kunne måske hjælpe.

Mvh
Thomas

Fra : Brizz

Dato : 24-06-06 11:56

TDN skrev:
> [...]
> skrevet om det i bilbladene og det har været debateret her i gruppen før, så

Den kender jeg så udemærket. Det er visse motormodeller man skal
udenom. Men de gik ud af produktion i starten af 2003. Så det er der
styr på. Ellers tak for info.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : TDN

Dato : 24-06-06 12:12

[...]

En 2004 A6 2.5 TDI 163 hk går 52,7 km/t ved 1000 omdr./m i højeste gear

En 2004 A6 2.5 TDI TDI 180 hk aut. går 52,5 km/t ved 1000 omdr./m i højeste
gear.

Dvs. hhv. 2277 og 2285 omdr./m ved 120 km/t

Kilde Bilrevyen 2004.

Mvh
Thomas

Fra : Brizz

Dato : 24-06-06 16:10

TDN skrev:
> [...]
> gear.
>
> Dvs. hhv. 2277 og 2285 omdr./m ved 120 km/t

Det er også hvad jeg betegner som rimelig lave omdrejninger ved den
hastighed.
Takker for info.

Mvh Brian
---